Hallå PSXCare. Tänkte bara ta upp ett halvintressant och förmodligen för er, viktigt ämne, nämligen information om vilka Xbox 360s innehåller vilken DVD-läsare.
Som ni förmodligen känner till så för www.360drives.com statistik över vilka läsare som förekommer i samband med vilka LOT-nummer, "Team" samt tillverkningsdatum. Dock så är sajten långt från komplett, och det är där jag tänkte PSXCare skulle kunna hjälpa till.
Som ni garanterat nu känner till så förekommer det v79or bland alla nya Xbox 360-modeller med HDMI inbyggt, något jag tror mig läst ha varit ett problem för er, då ni säljer förmoddade Xbox 360s och vill undvika sagda v79or.
Om ni börjar bokföra era egna resultat över vilka kombinationer av LOT-nummer, "Team" och tillverkningsdatum så kommer ni få bättre överblick och framförallt kontroll över hur många v79or som finns där ute samt hur man undviker att få dom. Jag har varit i kontakt med ägaren av 360drives.com och han håller med om att informationen ang. hur man lättast får tag i en Xbox 360 med BenQ-läsare är sviktande, och är klart intresserad av att få 'rå' data från ert företag ang. detta. Han erbjuder sig alltså att föra in informationen själv utan extra kostnad, och det ni får i utbyte är en väldigt utförlig site som definitivt kan underlätta ert arbete som moddare här i Sverige.
Jag gjorde även en förfrågan om hur Lite information som gick bra att förse honom med, och svaret var att så länge DVD-märke, LOT-nummer och Team framgick så går det bra. Detta frågade eftersom jag att ni inte ska känna att det tar för lång tid att anteckna den här informationen. Som ett exempel så borde det inte vara svårare än att titta på sidan av lådan på era i dagsläget förmoddade HDMI-system för att få god information. Kontentan var att om tillverkningsdatum, som normalt krävs, inte finns så går det bra ändå.
Så vad säger ni? Låter det intressant?
PS. Ni kan kontakta ägaren på ivc@x-pec.com .
Bookmarks