Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Brända skivor = Inget Live?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Brända skivor = Inget Live?

    Hej! jag undrar ifall det är någorlunda säkert att spela på Live med en bränd disk? Om Xboxen sparar ngn info om att det är en kopia som spelas så borde man väl bannas nästa gång man loggar in på Live i vilket fall? Är det bara Xboxen som blir bannad eller kan ens konto också bli spärrat? Jag har Ixtreme 1.2
    Last edited by TeWie; 2007-11-07 at 19:01.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TeWie Visa Inlägg
    Hej! jag undrar ifall det är någorlunda säkert att spela på Live med en bränd disk? Om Xboxen sparar ngn info om att det är en kopia som spelas så borde man väl bannas nästa gång man loggar in på Live i vilket fall? Är det bara Xboxen som blir bannad eller kan ens konto också bli spärrat? Jag har Ixtreme 1.2
    det finns massa trådar om detta så det finns ingen anledning att ta denna fråga igen, sorry.. läs faq först, sök sedan.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Det är bara Xboxen som blir bannad. Det du säger stämmer ifall man kör icke-stealthade spel. Stealthade spel är säkra både offline och online i dagsläget. Har du Ixtreme firmware så vägrar xboxen starta icke-stealthade spel, så du är säker.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok så bra =) Tack för hjälpen!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Det är bara Xboxen som blir bannad. Det du säger stämmer ifall man kör icke-stealthade spel. Stealthade spel är säkra både offline och online i dagsläget. Har du Ixtreme firmware så vägrar xboxen starta icke-stealthade spel, så du är säker.
    inte helt korrekt, som jag förstog det är det enbart Samsung ixtreme som är "helt säker" om man stoppar i ett icke stealthat spel.. alla blockar att spelet inte startar, ja.. men bara samsung versionen blockar att det ändå kan skickas ut info om man stoppar i en felaktig version..

    rätta mig om jag har fel (är säker när det gäller hitachi men har även för mig benq har samma problem, hört i #fw)..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    ok jag läste vad du skrev, det vore ju intressant för microsoft att förklara att dom har bannat en konsol för att den inte har startat upp en backup, jo den startade ju inte upp en backup så den måste vara modifierad.

    om jag har en icke modifierad konsol och av "misstag" stoppar i en backup skickar inte då den samma information ?.

    är då deras argument vi tror oss veta att din konsoll är modifierad men vi vet inte och i och med att vi inte vet så bannar vi denna konsoll.

    roligt om detta togs upp i en rättegång, vad är det dom brukar säga i usa, reason with out no doubt, jag tror inte att det faller under den kategorin.

    jag säger inte att du har fel men i såfall är det ju sjukt.
    Last edited by rolle; 2007-11-12 at 17:06.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Har du läst igenom eula'n? Det lär stå att dom kan göra precis som dom vill och banna dig utan anledning när dom anser dig ha gjort fel typ =)
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I sverige finns en "avtalslag" som hindrar företag från att teckna avtal med kunder där balansen i avtalet är oskälig till kundens nackdel. Så bara någon orkar ta fighten...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Det bästa man kan göra är att försöka få Red lights of death om man har en bannad konsol. Ställ in den i ett väldigt varmt skåp och låt den stå på dygnet runt, till slut ger den nog upp och du kan skicka tillbaka den och få en ny :-)
    Så kommer jag göra om min bannas, orka köpa en ny konsol.

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  3. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:49
  4. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  5. Xbox Live med multi-x och brända spel??
    By bronson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 21:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •