Tjena, jag undrar om detta minneskort är av den snabbare sorten eller om det är med vanlig hastighet, varför jag undrar är för att den har betäckningen "gaming".
http://www.datorbutiken.com/se/defau...t=SANMS4GBGAME
Tjena, jag undrar om detta minneskort är av den snabbare sorten eller om det är med vanlig hastighet, varför jag undrar är för att den har betäckningen "gaming".
http://www.datorbutiken.com/se/defau...t=SANMS4GBGAME
Jag har ett sådant i 2gb modellen. Och den är snabb så det räcker iaf
Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Finns det snabbare kort än Sandisk Ultra II ?
Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
Firmware: CFW v3.80 M33-5
Nån bra affär där jag kan hitta Ultra II?
Verkar inte finnas på datorbutiken.com
Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum
Ultra 3 och ultra 4 från Sandisk är ju snabbare än ultra 2 sen har vi rolls royce kortet Sonys Highspeed 80/80 transfer kort som äger allt
eller svenska prisjakt .se som hittar lite billigare saker och är billigare för företag att annonsera på än Pricerunner
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Är det verkligen värt de extra kronor de snabbare korten kostar ... Känns som en liten onödig utgift när man tänker på vid vilka få tilfällen man verkligen har nytta av ett snabbare ..
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Så dyra är de inte, billigare än två orginalspel och jag tror folk fattar piken
Enligt prisjakt så ligger ultra 2 4GB på 466 kr och 144 på en shop som har fel pris så passa på o beställ 4 på en gång
Vissa äldre kort har jag sett folk skriva här att man måste klocka upp PSPn i spel som Wipeout för att de inte skall hacka, har inte märkt det själv då jag kör med kvalitetskort själv
/ Pendragon
Näe iofs priset är ju inget att bry sig om direkt ... men det där med lagg har jag då aldrig upplevt med mina orginal Sony ... Men man kanske ska testa ett ultra 2
ändå ... Tar ju ett tag om man ska fylla 2/4 gig och då gör nog ett snabbare kort en hel del skillnad
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Så sant det med, det går ju snabbare att kasta över filer på snabbare kort med Sen föredrar jag fler snabba 4Gb kort än större slöare som 8Gb då jag kör rätt mycket under 1.50 kernel som bara har stöd för max 4Gb och bara allokerar 4 av 8 på 8Gb kort
Jag läste en post för "Länge" sedan här på forumet om en person som hade problem med Wipeout och slöa kort som löste lagg med att klocka upp sin PSP till högre frekvens. Inget jag uplevt själv.
Men men
/ Pendragon
själv köpte jag ett Sandisk 4gb magicgate kort,ska tydligen vara för just psp å vara snabb,men har märkt att det ibland tar 3-4sekunder innan fighterna satartar i t ex final fantast I
lite trist,så dessa andra kort e snabbare då eller?
Du ser, mitt minne hade inte svikit mig
Ultra 2 korten som är märkta "Mobile" drar mindre ström enligt tillverkaren och är anpassade för mobila enheter, men skippar man UMD o kör minneskort med låg skärmbelysning samt lågt ljud så klarar man sig långe tycker jag
Om det är de dära Färgade Gamingkorten är de nästan lika snabba som orginalkorten, ultra 2 är lite snabbare o tuffar 9/10 Tr. istället för 2/3 som orginal kör "har jag för mig!"
/ Pendragon
pendagron = PSP kungen!
Kör Sandisk memory stick Pro Duo 4gb funkar utmärkt, dock e emulatorer väldigt laggiga. Nya verisionen av daemon funkar bra på mitt psp, fortvarande inget zelda men kör Mario 64 och andra spel utan problem, gäller bara att hitta en bra z64 fil.
ca 500 kr hos Teknikmagasinet om jag minns rätt. 400 kanske, orkar itne kolla just nu
Att emulatorer laggar har inget med kortet att göra ... Det beror helt enkelt på hur bra hårdvaran / mjukvaran tillsammans klarar av att emulera annan hårdvara
/ Pendragon
Vill väcka denna tråd iliv igen genom att fråga den fråga som snurrar i mitt huvud.
Va de gäller minneskort, räcker ULTRA II (4gb) för ALLT som PSP kan? eller ska man satsa på det lite dyrare Sony HIGHSPEED?
Vill gärna höra va ni har för åsikter och erfarenheter, och på så sätt rekommendera de ultimata PSP minnena som så man rekommenderar DVD skivor för Wii mm
Mvh
Len
Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX
Ultra 2 klarar allt galant, har äkta higspeed minnen o visst det går snabbare att överföra filer till o från dessa men psp hänger inte riktigt med som en extern minneskortsläsare gör
Märks inte på hastighet i film/spel mellan ultra 2 10/9 transfer och Highspeed som kör 80/80 Transfer.
/ Pendragon
Du får ett Ultra II 4GB för 470 kr enligt prisjakt.se (http://prisjakt.se/produkt.php?p=89202) vilket har funkat utmärkt för mig.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Jag hoppas på de bästa, ska testa det hela någon kommande dag då jag har tid över, men därdå tillkommer frakt o en jädra massa...
Högskolestudent + Dustinhome is teh shit , ingen frakt avg. o ofta en massa rabatt
(4gb Ultra II, 496kr)
men så hoppas detta kortet fungerar minst lika bra som ditt Ultra II (Sony orginal med PSP logga va tilltalande )
Men tack för rekommendationerna
Last edited by Littlelen; 2008-01-03 at 20:14.
okej , tack, återkommer om jag stöter på problem
jag har en fråga: klarar Custom Firmware M33 3.71 av att man har ett minneskort på 8gig?
Bookmarks