Hej gott folk,
Tänkte nu att jag skulle chippa mitt Wii och undrar vilket chip som passar mig bäst.
Mitt Wii har serienr. LEH120528xxx och på ic kretsen så står det GC2-D2B och vad jag kan se så är ic kretsen hel (alltså inga pinnar är kapade), är det Cyclo-Wiz "d2b kompatibla versionen" som gäller för mig då?
Jag läste att det gick att uppgradera CycloWiz via DVD men att uppdateringen till 3.0 skulle förstöra DL-funktionen, vilken firmware ligger med i chippet?
Jag har kikat lite på WIID "D2B kompatibelt" och där så står det att det finns inbyggt ljud-fix, är ljudet dåligt med CycloWiz eller är det WIID som bara behövde en uppgradering?
Vad innebär Stealth Mode?
Jag har redan "tankat" hem en del spel som ligger redo att brännas (.iso), är det bara att bränna, spela och se glad ut? Eller missar jag något väldigt viktigt, som tex. brickblocker? Alla spelen är PAL. (Förutom Paper Mario som är USA, antar att det är NTSC då.)
Många frågor uppstår, men jag är helt ny när det kommer till detta med chippning och jag vill vara säker på att mitt Wii inte ramlar isär iom. att något förutsägbart händer.
Jag har säkert missat en massa viktiga frågor, men ni kan säkert fylla i eftersom ni säkert också varit nybörjare en gång i tiden.
Jo det var en fråga till, jag läste i en tråd här att det var flera som efter att man plockade ut batteriet inte längre fick igång Forecast och News -channel, mycket riktigt så hände naturligtvis detta även mig när jag plockade ut batteriet, men av någon underlig anledning så hoppade Forecast igång igen efter att jag kastade en ny röst i Everybody Votes, men när jag försöker få hem nyheter så får jag bara felkoden NEWS000006.
Är såklart väldigt tacksam för alla svar jag kan få.
M.V.H.
/Schattiz
Bookmarks