Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Kommer chippa mitt Wii, men med vilket chip?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18

Kommer chippa mitt Wii, men med vilket chip?

Hej gott folk,
    Tänkte nu att jag skulle chippa mitt Wii och undrar vilket chip som passar mig bäst.
    Mitt Wii har serienr. LEH120528xxx och på ic kretsen så står det GC2-D2B och vad jag kan se så är ic kretsen hel (alltså inga pinnar är kapade), är det Cyclo-Wiz "d2b kompatibla versionen" som gäller för mig då?
    Jag läste att det gick att uppgradera CycloWiz via DVD men att uppdateringen till 3.0 skulle förstöra DL-funktionen, vilken firmware ligger med i chippet?

Jag har kikat lite på WIID "D2B kompatibelt" och där så står det att det finns inbyggt ljud-fix, är ljudet dåligt med CycloWiz eller är det WIID som bara behövde en uppgradering?

Vad innebär Stealth Mode?

Jag har redan "tankat" hem en del spel som ligger redo att brännas (.iso), är det bara att bränna, spela och se glad ut? Eller missar jag något väldigt viktigt, som tex. brickblocker? Alla spelen är PAL. (Förutom Paper Mario som är USA, antar att det är NTSC då.)

Många frågor uppstår, men jag är helt ny när det kommer till detta med chippning och jag vill vara säker på att mitt Wii inte ramlar isär iom. att något förutsägbart händer.

Jag har säkert missat en massa viktiga frågor, men ni kan säkert fylla i eftersom ni säkert också varit nybörjare en gång i tiden.

Jo det var en fråga till, jag läste i en tråd här att det var flera som efter att man plockade ut batteriet inte längre fick igång Forecast och News -channel, mycket riktigt så hände naturligtvis detta även mig när jag plockade ut batteriet, men av någon underlig anledning så hoppade Forecast igång igen efter att jag kastade en ny röst i Everybody Votes, men när jag försöker få hem nyheter så får jag bara felkoden NEWS000006.
    Är såklart väldigt tacksam för alla svar jag kan få.
    M.V.H.
    /Schattiz
    Last edited by Schattiz; 2007-11-07 at 23:54.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Köp ett Wiikey, Cyclowiz hamnar nog ett snepp under....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Verkar som att de flesta här har en Wiikey.
    Men det dök upp en annan fråga nu när jag skummade igenom Fungerande Releaser, om man bränner ett PAL spel, behöver man inte använda sig av Brickblocker då?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Nope inte på en "pal" maskin.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Nu så har jag iaf. beställt ett WiiKey men har fortfarande en del gamla frågor obesvarade samt en del nya då förståss.
    Håller just nu på att unscrambla en del spel och som snart är redo att brännas, måste jag göra dom regionsfria eller funkar det att bränna iso -filerna som dom är?
    Jag använder mig av 16x DVD-R och jag tror att skivorna heter Dshirt (står iaf. det på dom).
    MVH
    /Schatz

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Så nu har jag fått mitt chip och har installerat det, har testat SSX än och det funkar fint, MEN hur får man ut skivan när man vill byta spel?? Och HUR kommer man in i WiiKey -menyn?

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Eject???

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    "WiiKey menyn" kommer du in på genom att tanka hem config disc och bränna. Då kan du ställa in diverse egenskaper såsom läsfart (behåll den på 6x, det är Wii-enhetens naturliga fart och den spelen är anpassade för), och regionspatching.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Eject???
    Skivan fastnar ibland och jag kan bara få ut den genom att stänga av Wii:n helt och sen snabbt trycka på eject.

Liknande diskussioner

1. Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 02:31
  2. Chip till JP Wii!!!
    By spec in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 18:02
  3. Wii Emulator spel med Cyclowiz
    By Dilek in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 22:57
  4. Hjälp med chip!
    By AndYBazooka in forum Matrix/Xodus Support