Ja som topic säger så skulle jag vilja få reda på lite allmän information vad man ska tänka på, jag har läst om brickblocker och allt annat som hör där till men jag skulle vilja ha en liten sammanfattning, vad behöver man tänka på?
Jag har ett svensk köpt Wii, ála PAL, med ett serienr innan LEH 123, närmare bestämt LEH 100...
Jag har bestämt mig för wiikey efter som det verkar bra och har fått många lovord om det från folk som skaffat det.
Nu till mina funderingar:
- Ni pratar om uppdateringar etc, hur går jag till väga?
Är det så enkelt att jag ska hålla mitt wii uppdaterat eller ska man akta sig för det?- Wiikey uppdaterar jag ju genom att bränna ut den senaste programvaran och trycka skivan i mitt wii, right? och då återstår frågan, vad är brickblocker, jag har förstått att det är för att ens wii inte ska dö, men mer exakt vad förhindrar det, hur vet jag när det fungerar och vad ska jag kolla efter som är "dåliga tecken"? Och när ska jag använda det, och hur går man tillväga då?
- Om jag håller mig till PAL utgåvor, är det bara bränna ut .iso/.img och stoppa in skivan i sitt wii och spela utan att vara orolig? Eller är det alltid brickblocker som behövs?
- Något annat man behöver veta?
jag vet att mina formuleringar är långa och jobbiga, men hoppas ni kan hjälpa till. vill inte att mitt wii går sönder eller att jag gör något annat fel på någotvis, har inte riktigt kapital till det.
tack på förhand / Patrik
Bookmarks