Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Kan inte Flasha Hitakki muppi!!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21

    Kan inte Flasha Hitakki muppi!!

    Ett störande problem på ingående, har flashat den tidigare men inte i 360Firmware toolbox(provat både 3.1 4.0)

    Problemet blir när jag ska dumpa orginalet, har i ett orginal spel(driven snurrar som tusan) Läsaren är i mode B.....så trycker jag på RAW Dump Firmware as, skriver Orig.bin Sen när ja trycker save så stannar läsaren direkt och det kommer upp ett felmeddelande: Cannot read from drive.

    Någon som har koll på vad problemet ligger?

    Läste någonstans att ja skulle kolla om ja hade en speciell fil i sytem32 mappen vilken jag har.


    Spec: Rom 47DH Hitachi GDR3120L 78:a

    Försökt hittat lösning på forumet men ej lyckats


    Update: Provade flasha i kommando prompten utan någon skiva i, gick bra o dumpa orginal fw o skapa dem där 5 filerna, sedan kommer den till flashningen blir d strul. Efter första sectorn 1/10 så kollar den om flashningen är stabil o d verkar den inte, så den avbryter och ger 2 förslag.
    1. Att den inte är i Mode B (Vilket den är)
    2. Windows inte äre kompatibelt???
    2. Stäng av program i bakgrunden som kan störa(redan gjort)

    Va äre som händer??
    Last edited by trevor; 2007-11-08 at 11:45.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    kan nog lägga ner detta nu, går inte äns komma in i windows nu med xboxen igång....och om den är igång så går det inte äns få ut släden.

    360 = F*cked up?

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Nej, tryck på Eject när windowsuppladdningen hänger sig!!! Skumt men det funkar oftast!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Ja jag vet, men det funkar inte för mig

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    måste ju finnas någon lösning
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    När jag pular i den i tv:n så tar det en stund innan den kommer vidare från xbox loggan in till menyn, men det går ju inte att öppna släden. på tv:n står det Opening, och closing när man trycker på knappen mend händer ingen.

    Försöker jag starta xboxen med släd knappen så får jag fel meddelande E64.

    Jäla kattskit blev av d här.....någon som har något litet tips på nått man kan prova?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    kan ni göra något åt driven på psxcare? ja lyckades dumpa fw som satt innan ja flashade iaf...om d går o göra något lr ska jag ställa den på balkongen till duvorna?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan iaf fixa en ny drive åt dig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Jo jag såg att ni sålde Hitachi Drivar, men är det möjligt o fixa min så blir väl det billigare antar jag? SÅ ni kan inte veta inte om d går o fixa min innan ni pillat lite på den eller?

    Och det finns inge mer ideér angående vad jag kan prova själv innan man dödsförklara den?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Så det ända jag kan göra är att köpa en ny Drive och flasha om den med backup keyn, och det kan man inte göra själv?

    (Låta som en kund till bilförsäljare) Vad kommer det kosta mig att få igång min 360? Ge mig ditt bästa pris

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    Så det ända jag kan göra är att köpa en ny Drive och flasha om den med backup keyn, och det kan man inte göra själv?

    (Låta som en kund till bilförsäljare) Vad kommer det kosta mig att få igång min 360? Ge mig ditt bästa pris
    nu har inte jag något med psxcare och göra men.. det är svårt att svara på dina frågor utan att ha fysisk tillgång till dvd'n. möjligt det går att åtgärda som den är, möjligt du får läsa ut nyckeln och lägga in den i en ny drive. hursomhelst så måste du ju lämna in dvdn eller boxen, så varför inte vandra in på psxcare eller skicka in den. oavsett om det går att laga din dvd eller om du måste ha en ny så är din box obrukbar i nuläget.. det går ju att svara på iaf

    självklart kan du läsa ur nyckeln själv och lägga in i en ny drive.. frågan är ju om du vill det.. det gick ju bra nu sist menar jag..

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nu har inte jag något med psxcare och göra men.. det är svårt att svara på dina frågor utan att ha fysisk tillgång till dvd'n. möjligt det går att åtgärda som den är, möjligt du får läsa ut nyckeln och lägga in den i en ny drive. hursomhelst så måste du ju lämna in dvdn eller boxen, så varför inte vandra in på psxcare eller skicka in den. oavsett om det går att laga din dvd eller om du måste ha en ny så är din box obrukbar i nuläget.. det går ju att svara på iaf

    självklart kan du läsa ur nyckeln själv och lägga in i en ny drive.. frågan är ju om du vill det.. det gick ju bra nu sist menar jag..
    Förhoppningsvis så var det inte jag som var den felande faktorn, ha flashat min o 5 andra boxar x antal gånger...första gången detta hände...vilket är jätteroligt att d var på just min Självklart vill jag skicka in min drive, men det känns väl lite trevligt o veta vad d kan gå på utifall jag måste köpa en ny etc etc !!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spec: Rom 47DH Hitachi GDR3120L 78:a

    Är det en v47 eller en v78? Du kommer med lite spridda skurar där...

    Har du en urläst firmware/key sedan tidigare så är det ju smidigast att bara köpa en ny drive och flasha själv/låta oss flasha.

    Om din drive går att rädda beror lite på omständigheterna. Men det verkar ju som om du aldrig lyckats skriva till den vilket är ett bra tecken.

    Om den är i modeB så skall du behöva två tryck på ejectknappen för att få upp luckan.

    Om dvdläsaren är flashad tidigare så prova detta knep för att få den i ModeB:

    Slå på strömmen till läsaren.
    Ejecta och låt släden sitta ute.
    Stäng av strömmen till läsaren (japp, släden fortfarande ute)
    Slå på strömmen till läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Ojdå 47DH ska det vara.

    Den lyckades läsa fw innan och göra backup på den, men det var när jag skulle flasha det blev tokigt, kollat på den och jag kan läsa en key iaf. Skit dator ska låsa sig då av alla tillfällen.
    Men jag lyckades efter det misslyckade försöket att få den i Mode B igen, men helt plötsligt vill den inte vara med någe mer.

    Hittar inte driven i Bios, startar jag xboxen med den inkopplad till datorn medans jag är i xp så låser sig hela datorn.

    Det jobbiga är att inte släder går ut över huvudtaget. Försöker jag starta xboxen med eject knappen så blir det felmeddelande E65. Startar jag den som vanligt går den igång(men man kan ju inte sätta i någon skiva pga släden inte går ut) Lampan blinkar bara till när jag trycker eject. Står även i menyn(på tv:n) open när ja trycker på knappen och close när ja trycker igen

    När jag skulle flasha den så låste sig den vid sector 1/10 iaf

    Låter rätt kört eller?

    Fasiken....mitt i NHL säsongen :P

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Svårt att veta om den är paj förutom sitt firmware.

    Löda loss + flasha + löda tillbaka firmwarechipet kostar c:a 700:- i arbetstid.

    Köpa ny dvdläsare är ju inte mycket dyrare och då vet man ju att det kommer fungera sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Hmm ok, finns inget sett som ni kan se om den e kass direkt?
    Kan väl isåfall skicka driven till er med min backup fw....o skulle den vara skit så är väl bara kasta den åt fåglarna och ta en ny?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, vi måste ju fixa firmware först och sedan hoppas att det löser alla problem...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Å skall du skicka prylar fram å tillbaka så är det ju helt klart billigast att bara köpa en oflashad hitachi och fixa den själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    är det svårt o göra det? eller gör man som "vanligt" bara?
    Den FW jag har kvar är ju den jag fick ut från flashningen...men den räcker väl? dem dära was.bin now.bin osv..

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får trolla lite med fw toolbox för att byta key i din nya drive bara :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Ok, men det är möjligt att göra det själv? Isåfall så beställer jag en ny hitachi från er

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Helt möjligt att göra själv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Jo att det var möjligt förstod jag också, men är det bara kör fw toolbox o Byta Key i fw lr?? Inte alltid så lätt inte så på fucka upp en till drive

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    hmmmm.......men om det är allt för krångligt så vill jag gärna att ni gör det. Jag har tyvärr inte lärt mig o "trolla" HUr går jag tillväga då? Ska jag skicka back up filerna från flashningen till er i ett brev där jag oxå skriver att jag vill ha en ny hitachi? Sitter här o tänkte beställa en från er nu men kanske dumt o göra det innan ni har mina files?

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan maila filerna till mig och beställa hitachin i shoppen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    OKidoki, till vilken adress ska jag maila filerna?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela Super Paper Mario
    By EvenSteven in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 22:25
  2. Kan inte bränna längre. Tips?
    By Kallakulle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 00:07
  3. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  4. Kan inte ta mig in i huvud menyn(1.5) :(
    By Serran in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 08:53
  5. Kan inte boota från DVD:n
    By denka in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 17:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •