Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Ny firmware-update på gång?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18

    Ny firmware-update på gång?

    Har nyss fått reda på att min box inte är bannad. Då är det tid att uppdatera firmware och den nyaste är då Ixtreme 1.2 har jag förstått.

    Tänkte dock höra om det är någon update på gång? Det var ändå ett par månader sen 1.2:an kom ut och man vill inte lägga ut pengar på den om där är nya, säkrare firmware på gång. Då kan jag hålla ut.

    ------

    Läste detta på FAQ:n:

    "Går det att koppla upp sig via Live efter att man modifierat sin 360?
    Ja om du har iXtreme-firmware. Med "vanliga" Xtreme är det stor risk att din box blir bannad - för all framtid.
    iXtreme startar endast spel som är fullständigt patchade (ss, dmi, pfi & video)."

    Betyder detta att 1.2:an är helt bulletproof? Ingen har blivit bannad alltså?

    Edit:

    En avslutande fråga till Hansi: Hur betalar jag er om jag vill skicka boxen till er? Kostar det 210 extra för frakten tillbaka till mig? Hur mycket kostar det att nedgradera till det jag har nu ifall jag skulle bli bannad med Ixtreme 1.2 i framtiden?
    Last edited by Chsandberg; 2007-11-09 at 01:10.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    "helt bulletproof" existerar inte i den här världen..... :-)
    Men ingen med iXtreme har blivit bannad vad jag har hört....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Har nyss fått reda på att min box inte är bannad. Då är det tid att uppdatera firmware och den nyaste är då Ixtreme 1.2 har jag förstått.

    Tänkte dock höra om det är någon update på gång? Det var ändå ett par månader sen 1.2:an kom ut och man vill inte lägga ut pengar på den om där är nya, säkrare firmware på gång. Då kan jag hålla ut.

    ------

    Läste detta på FAQ:n:

    "Går det att koppla upp sig via Live efter att man modifierat sin 360?
    Ja om du har iXtreme-firmware. Med "vanliga" Xtreme är det stor risk att din box blir bannad - för all framtid.
    iXtreme startar endast spel som är fullständigt patchade (ss, dmi, pfi & video)."

    Betyder detta att 1.2:an är helt bulletproof? Ingen har blivit bannad alltså?

    Edit:

    En avslutande fråga till Hansi: Hur betalar jag er om jag vill skicka boxen till er? Kostar det 210 extra för frakten tillbaka till mig? Hur mycket kostar det att nedgradera till det jag har nu ifall jag skulle bli bannad med Ixtreme 1.2 i framtiden?
    Samsung iXtreme v1.3 (adds MultiSpeed/DVD movie fix/other improvements) coming tonight!

    Källa efnet #fw

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pezze Visa Inlägg
    Samsung iXtreme v1.3 (adds MultiSpeed/DVD movie fix/other improvements) coming tonight!

    Källa efnet #fw
    Oj vilken timing!

    Då är det bara att vänta till psxcare får in det då.

    Någon aning när man kan skicka in den för v1.3 Hansi?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdateringen 1.3 gäller bara SAMSUNG

    Släpps ju ikväll och isåfall kan vi fixa det på lördag eller måndag = bara å skicka in...

    500:- + 210:- retufrakt

    350:- + 210:- returfrakt om vi redan flashat den 360:n tidigare (då har den vårt garantisigill bakom fronten)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppdateringen 1.3 gäller bara SAMSUNG

    Släpps ju ikväll och isåfall kan vi fixa det på lördag eller måndag = bara å skicka in...

    500:- + 210:- retufrakt

    350:- + 210:- returfrakt om vi redan flashat den 360:n tidigare (då har den vårt garantisigill bakom fronten)

    Okej. Hur vill ni att betalningen går till? Pengar i paketet man skickar upp eller? Senast var jag inne och lämnade den så har aldrig skickat den tidigare.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi skickar tillbaka mot postförskott
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    oj oj hade nästan precis tänkt att skicka in mitt 360 för ixtreme men nu väntar jag tills på måndag så jag får det nya ixtreme 1.3
    Kommer 1.3 vara lika säker som 1.2:an eller säkrare? Är det riskabelt att vara en bla de första att flasha om till 1,3?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får ju ändå inte din 360 förrän måndag/tisdag så vad spelar det för roll :-)

    Och fortfarande.... SAMSUNG!


    Inte Hitachi eller Benq

    Verkar inte vara något mer än en bugfix för dvdfilmer (vet inte vad det var för bug) och att man kan välja vilken hastighet den skall ha när man flashar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    nä det är lugnt jag har en samsung läsare. Då blir det en beställning då då som skickas på måndag Ska jag skicka xboxet i original kartongen?

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Blir det stor skillnad på ljudnivån om man sänker läshastigheten?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av campar Visa Inlägg
    nä det är lugnt jag har en samsung läsare. Då blir det en beställning då då som skickas på måndag Ska jag skicka xboxet i original kartongen?
    Om du packar så att du sedan kan hålla paketet högt över huvudet och sedan släppa det på ett hårt golv ett par gånger....och det känns mer roligt än obehagligt...då har du packat rätt. Bubbelplast är din vän.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Är det värt att skcika in sin iXtreme 1.2 som jag fick tillbaka i veckan. för att få den flashad till 1.3? ärdet mycket som skiljer? mindre chans att bli bannad?

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Samsung iXtreme v1.3 (adds MultiSpeed/DVD movie fix/other improvements) out when it's ready!
    står det nu..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    iXtreme Firmware Toshiba-Samsung v1.3-XBOX360-X360

    kommit på revo. inga större nyheter(?). säkrare live låter ifs intressant.

    ------------------------------------------------------
    iXtreme firmware 1.3 for TS-H943 Xbox 360
    ------------------------------------------------------

    Media Stealth, Disc-Jitter, Disc-Lockon, FirmGuard, Xbox 360 backup firmware modification!


    Features
    -----------------
    (v1.3) Improved media detection
    (v1.3) Fixed PTP DVD Movies
    (v1.3) More Secure for Xbox Live
    (V1.3) Multiple Speed Versions
    (v1.2 Rev2) Failed Stealth backups report normal disc information
    (v1.2) Extra verification performed on Stealth backups
    (v1.1) Extra verification performed on Stealth backups
    (v1.0) Defeats all current Xbox Live detection attempts
    (v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 360 backups
    (v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 1 backups
    (v1.0) Boots all Xbox 360 originals
    (v1.0) Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hansi, ska skicka mitt 360 till dig i morgon men undrar vad ni ställer in för hastighet på iextreme 1.3? Vad skulle du rekommendera för hastighet?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Någon aning om när uppdateringen kommer till Hitachi, eller om den ens behövs?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    folk kommer antagligen snart med massa frågor om denna firmware. det står i readme-filen till firmware'n men frågorna brukar komma ändå..

    översatte informationen från xbox-scene lite grovt, ingen viktig info saknas iaf.

    iXtreme firmware 1.3 for TS-H943 Xbox 360

    (v1.3) Improved media detection
    förbättrad media hantering.

    (v1.3) Fixed PTP DVD Movies
    Parallel Track Path DVD's. ovanligt format (1 av 50). fungerade inte innan, det gör det nu.

    (v1.3) More Secure for Xbox Live
    den har inte blivit säkrare för live. koden som hanterar DMI av ej fungerande (non-stealth-games) har förbättrats. den stänger ner video partitionen snabbare. alltså ingen som rör säkerheten, bara optimering!

    (V1.3) Multiple Speed Versions
    finns i flera hastigheter (2x, 5x, 8x, 12x standard). dvd'n läser i annan hastighet än standard.

    varför vill man detta? tystare dvd, längre laddtider men ev. bättre läsning av media. tex.

    behöver man uppdatera? inte i min mening.. är du nöjd med 1.2 idag, så fortsätt med den.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Thanks m8
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  3. San andreas dvd9 för iXtreme 1.2
    By razor1394 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 23:18
  4. Köra spel som inte är släppta ännu, (ixtreme 1.2)
    By mattias80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 00:17
  5. Kylfläns till 1.1 eller 1.2
    By Rally99 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 10:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •