Visa Omröstnings-resultat: Har du köpt ny xbox, skitit i det eller köpt Ps3?

Voters
13. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Köpte ny 360 redan dagen innan min blev bannad!

    10 76.92%
  • Äh, screw ms. Ska inte sponsra dem med att köpa en till!

    3 23.08%
  • Sket i allt och köpte mig en ps3 istället!

    1 7.69%
Multiple Choice Poll.
Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vad göra, 360 lr ps3?

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    Question Vad göra, 360 lr ps3?

    Nu är det så att min svikar 360 har bannat sig själv från live. Spelade inte så mycket live men det var väl roligt o lira battlefield ibland.
    Men jag har varit sugen på att skaffa ps3 också. Och nu har en polare skaffat det, men en annan polare har skaffat 360.
    Så frågan är. Ska jag köpa en ny xbox för o lira live på eller ska jag köpa en ps3? :/
    Grejen är att det känns som xbox har roligare spel än vad ps3 har, men det känns lite lustigt och ha 2 xbox 360 i vardagsrummet :/. Då är det bara o skita i bastun och glasa in v-rummet så e det klart!
    Och det som tilltalar mig lite granna är blueray spelaren i ps3, samt media funktionerna i ps3 e bättre.

    Hur många utav er har köpt en till xbox efter att era blivit bannade?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Nu är det så att min svikar 360 har bannat sig själv från live. Spelade inte så mycket live men det var väl roligt o lira battlefield ibland.
    Men jag har varit sugen på att skaffa ps3 också. Och nu har en polare skaffat det, men en annan polare har skaffat 360.
    Så frågan är. Ska jag köpa en ny xbox för o lira live på eller ska jag köpa en ps3? :/
    Grejen är att det känns som xbox har roligare spel än vad ps3 har, men det känns lite lustigt och ha 2 xbox 360 i vardagsrummet :/. Då är det bara o skita i bastun och glasa in v-rummet så e det klart!
    Och det som tilltalar mig lite granna är blueray spelaren i ps3, samt media funktionerna i ps3 e bättre.

    Hur många utav er har köpt en till xbox efter att era blivit bannade?
    jag hade helt klart köpt det alternativ som jag hade mest spel till och som det finns en bra lösning för att köra "backups" på. i detta fall är det en 360. eftersom du nog tänker dig för denna gång och kör ixtreme 1.2 (1.3 ikväll) med stealthade spel i fortsättningen så tror jag du kommer ha mer nöje med en 360. visst kan det vara kul med en ps3, men tänk på att du har en offline (reserv box) som du kan leka med

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Din vän med ps3 sitter nog och önskar att du köper en ps3. Menne, ja tycker du ska dissa den vännen, ni är konkurenter
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Jag skulle köpa en till 360. PS3ans spelutbud är måttligt lockande (utom möjligtvis Tekken 6) och onlinetjänsten ska vara hyfsat kass jämfört med XBL även om den är gratis (t ex ska det inte gå att bjuda in kompisar i spel, de får glatt försöka hitta spelet själva), ett plus är dock att du kan köra homebrew via Linux (mediaspelare någon?). Men jag skulle satsa på 360. Du kan fortfarande ha din bannade 360 till att spela mot på LAN.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Jag skulle köpa xbox:et. Om man säger spelutbudet så har Ps3 nothing, medan xbox har de mesta man kan tänka sig. Som ex. Halo 3 xD

  6. #6
    GUBBEN32 Guest
    helt klart att du ska köpa en 360 till ett tipps kolla med telia butikerna några butiker har fortfarande kvar den gamla premium versionen med 2 spel 12 månader live för 159 kr månad eller 2500 går den sönder bara skicka in o få en med hdmi tebax

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    360 i dagsläget helt klart. PS3ans utbud är nästan ett skämt. Dessutom kan man inte spela kopior. Många kan ofta inte ens logga in på onlinetjänsten. Jag tror jag har haft 3 avbrott på Live; 2 korta och en lång som var planerad. GNU/Linux på PS3 är även det ett skämt. Du är i princip inlåst i hypervisorn så det mesta du gör leder ingen vart. Det är så spärrat så det inte är sant. På 360 kan du boota och installera GNU/Linux nativt. Det är tyvärr inte möjligt efter en mjukvaruuppdatering men det kan vara bra att veta. Arbete är på gång för att få boxen helt hackad så man exempelvis kan köra GNU/Linux på den åter igen.

    Glömde jag säga att ps3 blir mera bantad ju mer tiden går. Sony inser nu att folk inte tänker punga ut med en fjärdedel av månadslönen för att köpa en konsol så nu har bakåtkompabiliteten blivit sämre och sämre. Det här sker dock världen runt, mest i Europa dock. De bästa enheterna som har allt tillverkas troligtvis inte längre. 40GB versionen av PS3 påminner om en bil där man plockat ur all inredning och ljudsystemet.

    Sen har vi hårddisken. Du ploppar bara av/på den med en knapptryckning. Med PS3 måste man skruva upp och ha sig. Props dock till PS3 för att man kan använda vilken disk man i stort sett vill men med tanke på att 360 spelen inte behöver svindyra skivor finns det egentligen ingen anledning till att ha en loader eller liknande.

    Och du skriver att du skulle sponsra ms ifall du köpte konsolen. Det gör du inte. Det är ungefär som en Iphone med Cingular. Istället för att aktivera ditt abbonemang och ringa så mycket som möjligt så vill de att du ska köpa så många spel som möjligt. Det är där de håvar in pengarna, från avtal och liknande. Hela Microsofts underhållningsdivision går ordentligt back nuförtiden. Även Sony går back. De som inte går back är Nintendo.

    edit:

    Med det inte sagt att PS3 suger. Jag tycker bara att i dagsläget är det mer värt att köpa en 360. Jag tycker du ska sälja den bannade du har för det finns alltid någon som nöjer sig med att bara spela offline och sedan köpa en 360 med HDMI och Benq, flashad givetvis. Det finns dock irriterande saker med 360 som att man exempelvis inte kan lägga sina sparfiler vart man vill. Inte särskilt kul ifall huset brinner upp. IR fjärren gillar jag inte heller. Varje gång jag trycker på power på fjärren så startar min bärbara.
    Last edited by razor1394; 2007-11-11 at 01:36.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Nu är det så att min svikar 360 har bannat sig själv från live. Spelade inte så mycket live men det var väl roligt o lira battlefield ibland.
    Men jag har varit sugen på att skaffa ps3 också. Och nu har en polare skaffat det, men en annan polare har skaffat 360.
    Så frågan är. Ska jag köpa en ny xbox för o lira live på eller ska jag köpa en ps3? :/
    Grejen är att det känns som xbox har roligare spel än vad ps3 har, men det känns lite lustigt och ha 2 xbox 360 i vardagsrummet :/. Då är det bara o skita i bastun och glasa in v-rummet så e det klart!
    Och det som tilltalar mig lite granna är blueray spelaren i ps3, samt media funktionerna i ps3 e bättre.

    Hur många utav er har köpt en till xbox efter att era blivit bannade?

    Hur, varför och när blev du bannad?
    Det är min fråga.

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Okej, det får bli en till 360.
    Tack för alla svaren!

    Varför jag blev bannad? Fråga det till hälften av befolkningen
    För att man spelar kopior såklart.
    Men jag kan tänka mig att köpa en som man inte kör kopior i och har live i och köper typ 1 spel om året till, battlefield tex.

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av GUBBEN32 Visa Inlägg
    helt klart att du ska köpa en 360 till ett tipps kolla med telia butikerna några butiker har fortfarande kvar den gamla premium versionen med 2 spel 12 månader live för 159 kr månad eller 2500 går den sönder bara skicka in o få en med hdmi tebax
    Vadå. Är det bara att knalla in till en telia butik o köpa en där?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Vadå. Är det bara att knalla in till en telia butik o köpa en där?
    jag kollade lite snabbt på deras hemsida. verkade som man var tvungen att boka telia bredband eller förlänga det i samband med köp. låter rätt logiskt, finns alltid en hake med erbjudanden. du kanske finner mer info på deras sida.. eller fråga i en butik..

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    GNU/Linux på PS3 är även det ett skämt. Du är i princip inlåst i hypervisorn så det mesta du gör leder ingen vart. Det är så spärrat så det inte är sant. På 360 kan du boota och installera GNU/Linux nativt. Det är tyvärr inte möjligt efter en mjukvaruuppdatering men det kan vara bra att veta. Arbete är på gång för att få boxen helt hackad så man exempelvis kan köra GNU/Linux på den åter igen.
    En sak till. PS3 har Linux out-of-the-box. Om du vill kan du ställa in den så den startar automatiskt när man sätter på den. Man kan utnyttja sex av cellprocessorns sju SPU:ar och halva enhetens RAM. Grafikchippet går däremot inte att utnyttja till annat än en framebuffer.

    För att köra Linux på 360:n måste man ha en särskild kernel-version. Sen måste man ha en särskild bränd kopia (dvs du måste även flasha 360:n) av King Kong med hackade filer som startar en exploit som i sin tur startar Linux. Du måste använda skivan varje gång du vill köra Linux.

    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Det finns dock irriterande saker med 360 som att man exempelvis inte kan lägga sina sparfiler vart man vill. Inte särskilt kul ifall huset brinner upp.
    Om huset brann ner så skulle nog inte mina sparfiler vara det första jag skulle oroa mej för. Spelgalen är jag, men inte SÅ spelgalen

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Varför jag blev bannad? Fråga det till hälften av befolkningen
    För att man spelar kopior såklart.
    Men jag kan tänka mig att köpa en som man inte kör kopior i och har live i och köper typ 1 spel om året till, battlefield tex.
    antar att du blev bannad i maj då?
    eftersom du inte skrev när så blev jag nyfiken då microsoft inte bannar dig för brända spel titt som tätt, de gillar att banna i vågor.

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. vad kan man göra med chipet på 360
    By johnny__B in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 23:10
  3. Ny 360 "zephyr"
    By blip33 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 12:10
  4. Vad göra med en FW 2.00
    By kajse in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 02:10
  5. vad kan man göra?
    By 'a'mpty_ in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 11:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •