Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: TViX M4100/5100 tråden :-)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    TViX M4100/5100 tråden :-)

    Eftersom senaste (beta) firmware till denna manick tydligen skall klara av filmer i .mkv container hyffsat nu så skaffade jag en sådan idag.

    Jag VET att det finns en aktiv tråd om dessa TVIX mediaspelare i ett stort hembioforum, men den tråden är på nästan 100 sidor med en massa pladder...

    Så är vi flera som kör TVIX i detta forum så skriv gärna i den här tråden, jag kommer säkert hålla koll på firmwareuppdateringar, buggar och videoformat m.m. så att jag kan komma med tips och råd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    TviX har jag kört sen länge och skrivit om det här
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Suger hårt att den inte kan öppna .RAR arkiv tycker jag som inbiten XBMC användare. Hoppas nästa modell får den funktionen. Annars var det ju trevligt att äntligen kunna se 720P rellarna av diverse tvserier.

    Och så måste jag nog plocka fram manualen, går det inte att sortera om fillistan i datumordning istället för namnordning så blir jag nog tokig på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Textning på VOB filer

    Har lagt in VOB filer från en DVD, men kan ej få text.

    Någon som vet hur man gör.

    Kör firmware 1.3.05

    Göran

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Skaffade i helgen en TViX M4100 och efter en hel del pyssel med nätverksinställningar så lyckades jag få den att hitta min nätverksserver via Samba.

    Problem 1, jag lyckas inte få den att lira med Windows när jag kopplar in den iva USB. Varken Vista eller XP, får något meddelande att den inte hittar drivrutin el att den inte känner igen maskinvaran.

    Lyckades uppdatera FW till 1.3.05 via nätet istället men jag var bra frustrerad ett tag.

    Problem 2,
    Ibland får jag problem med att bilden bara blinkar som det skulle vara någon form av glappkontakt men jag har tryckt i sladden(HDMI) så gått det går.
    TVix:en är kopplat via HDMI till min TV(Sony KDL-40W3000) och jag har testat att ställa in TViX:en på både 1080i och 1080p(TV stödje båda) men utan skillnad. Problemet uppstår när man ska kolla på någon bild eller någon film.

    Har någon mer råkade ut för detta problem ?

    Skulle testa att se på en film men den vill inte starta, vad kan det bero på ?
    Det är en film i ISO-format.

    Många problem men det är säkert inget som är olösbart. Kan säkert bero på en del SBS(SKit Bakom Spakarna).
    Christer
    XBOX 1.6, 250 GB HDD, XBMC
    TViX M4100

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Svarar på en av mina egna frågor direkt...

    Vill man köra ISO-filer utan låsningar så ska man visst använda FW 1.0.43 istället. DViCO är medvetna om problemet. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan de har fixat det.
    Christer
    XBOX 1.6, 250 GB HDD, XBMC
    TViX M4100

Liknande diskussioner

  1. R4 Revolution - officiella tråden
    By Mulven in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 15:14
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Halo3 betan tråden
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 22:03
  4. Off Topic Tråden
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:51
  5. RÖda TrÅden???????????
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •