Tjena varför kan jag inte köra mina hddvd filmer i 1080p med component kabel ska funka vad jag vet i allafall eller gäller det bara spel då
Tjena varför kan jag inte köra mina hddvd filmer i 1080p med component kabel ska funka vad jag vet i allafall eller gäller det bara spel då
Du måste använda VGA kabel eller HDMI..
Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!
Fan jävla microsoft så jävla snåla har den gammla boxen dom kunde satt in det från början som sony gillar inte heller vga bilden förlorar färg tycker jag gick tillbaka till component igen
360:n skalar inte upp dvdbild via komponent, endast via vga o hdmi.
Spel o hd blir dock givetvis rätt upplösning.
Lite off topic kanske men det finns ingen spelare överhuvudtaget som skalar upp komponent till 1080p.
Det är emot reglerna man satt upp för film.
Det gäller inte för VGA av ngn anledning då det anses vara för PC.
Conection SPEL HD-DVD DVD
HDMI 1080P 1080P 1080P *
VGA 1080P 1080P 1080P *
Component 1080P 1080P 480P *
S-Video 480I 480I 480I
* upscalat fr 480P
Last edited by pege63; 2007-11-10 at 14:12.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!
Bookmarks