Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: misslyckad flashning cyclowiz

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Unhappy misslyckad flashning cyclowiz

Tjenare!
    jag skulle flasha mitt cyclowiz chip till 3.5 PAL och jag har aldrig flashat mitt cyclowiz sen jag fick det. Jag fick nog den allra första versionen då jag lämnade in mitt Wii till er bara någon vecka efter att cyclowiz hade släppts.
    och nu till problemet. håller på flasha då och så står det programming. så börjar den om typ 15 gånger sen så läser jag manual och så står det så här:

- If you get stuck in a Programming/Verifying loop for more than 10 cycles, it is likely that there is an installation
    problem with the S wire. You have to turn off the console to fix this, but make sure you never turn it off before
    trying at least a dozen cycles. If you have to turn it off, make sure you always do it right after the verify screen
    (a screen will let you know that it?s safe to turn off the Wii).

och eftersom jag inte kom någonstans så var jag ju tvungen att stänga av mitt Wii tillslut och nu fungerar inga backups :/ kan inte ens starta flashningen igen. och ja jag följde instruktionerna under flashningen till punkt och pricka. hur ska man göra för att få backups att fungera igen :O

edit: installerade den nyaste versionen av Wiis firmware innan. 3.1E

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Installera ett nytt chip. Cyclowiz har ingen recovery efter misslyckad flashning som Wiikey och Wiinja Deluxe, så varje uppgradering blir extra spännande...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    ålrajt. jag kan inte löda själv så måste förmodligen besöka er igen :P
    men det är inget problem att löda bort det gamla och sätta dit ett nytt? och vilket chip rekommenderar ni? oavsett pris. Jag har ett Wii med serienr före LEH 123....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Wiikey eller wiinja deluxe då. Inga problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    22
    Annars kan du göra/köpa en DVD-Tool PC-Flasher cable som du kopplar mellan ditt Wii och din PC så kan du flasha ny firmware, funkar även vid misslyckad uppdatering via skiva.

http://www.teamcyclops.com/forum/showthread.php?t=987

EDIT, kom på att detta också kräver lite lödning.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    oom jag såg det på cyclowiz forum, mene jag kan inte löda för fem öre så det är tvyärr inget jag kan göra :/

Liknande diskussioner

1. Misslyckad flashning av Cyclowiz?
    By olaapa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 18:48
  2. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 12:21
  3. Evo-X borta efter misslyckad flashning..
    By maako in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 20:22
  4. Misslyckad flashning.
    By Shampo in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 08:23
  5. flashning :) misslyckad
    By norp in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2002-12-26, 18:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner