Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Komponent kabel/RGB-scart

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21

    Komponent kabel/RGB-scart

    Hej spelade nyss mario sonic olympic games, kör RGBscart och bilden fylls inte riktig ända ut i ändarna horisontelt. samma ovasett om jag kör i pal eller NTSC på WII, skärmen är en panasonic plasma.

    Blir det nån skillnad om man kör med komponent kabel i detta avseende??

    Drygt oxå att PAL eller NTS läget i wii verkar har separata savefiler, hade boxen i 480/60 sen innan och sen när jag växlade över till 575/50 för kolla hade jag inga saves där.

    /Walker
    /Mr Walker - Xbox n00b

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mr_Walker Visa Inlägg
    Hej spelade nyss mario sonic olympic games, kör RGBscart och bilden fylls inte riktig ända ut i ändarna horisontelt. samma ovasett om jag kör i pal eller NTSC på WII, skärmen är en panasonic plasma.

    Blir det nån skillnad om man kör med komponent kabel i detta avseende??

    Drygt oxå att PAL eller NTS läget i wii verkar har separata savefiler, hade boxen i 480/60 sen innan och sen när jag växlade över till 575/50 för kolla hade jag inga saves där.

    /Walker
    Svårt att svara på hur din TV hanterar insignalerna men rent generellt finns det ju bara fördelar med att köra med komponent (progressiv bild, bättre färgseparering etc). Är det en orginalscartkabel från Nintendo du har?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Ingen orginal, visst är det väldigt olika från ingång till ingång och även mellan olika tv apparater. Men är väldigt positivt överaskad hur pass bra wii ser ut på plasman med RGB-scart så att jag har inte direkt haft "behov" av komponent. Är ju mest plojspel med grabben.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mr_Walker Visa Inlägg
    Ingen orginal, visst är det väldigt olika från ingång till ingång och även mellan olika tv apparater. Men är väldigt positivt överaskad hur pass bra wii ser ut på plasman med RGB-scart så att jag har inte direkt haft "behov" av komponent. Är ju mest plojspel med grabben.
    Om du använder ditt Wii till att lira plojspel med grabben tycker jag du ska köra med kabeln du har. Det finns visserligen komponentkablage på blablalabutiken för xxxxxxkr men jag vet inte hur kvalitén är på dessa kablar.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inget fel på dom funkar hur bra som helst
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=513&xSec=88

    Sluta antyda att man skall handla från andra butiker, isåfall får ni flytta diskussionen till DERAS forum :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=513&xSec=88

    Sluta antyda att man skall handla från andra butiker, isåfall får ni flytta diskussionen till DERAS forum :-)
    Jag missade att det fanns en policy som reglerade vilka butiker man fick snacka om, sorry. Även om jag respekterar policyn så ogillar jag den verkligen.. att moderera och förbjuda får sällan positiva konsekvenser. Ett mer konstruktivt sätt att minska risken för att tappa business till konkurrenter skulle kunna vara att matcha den aktuella butikens pris på produkten i fråga. Jag inser att syftet med det här forumet inte är att fungera som ett reklamblad för konkurrerande företag men om det ibland slinker in ett köptips i ett enstaka inlägg tror jag ni har mer att vinna på att låta det passera än att komma med pekpinnen och rödpennan.
    Last edited by superboss; 2007-11-12 at 00:11.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Kedjan du postade länk till kan köpa in sina varor i större mängder och därmed få lägre inköpspriser. Psxcare må vara stora på chippning, men de är knappast större än nämnda butikskedja.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Kedjan du postade länk till kan köpa in sina varor i större mängder och därmed få lägre inköpspriser. Psxcare må vara stora på chippning, men de är knappast större än nämnda butikskedja.
    Jag förstår att man inte kan vara billigast på alla produkter, det var inte min poäng. Däremot tror jag att det skadar verksamheten att förbjuda folk att ens nämna konkurrerande butiker i forumet. De användare som enbart är ute efter det absolut billigaste priset kommer ändå kolla hos konkurrenterna så den eventuella förlusten i business kommer ändå att inträffa. De som istället föredrar god kundservice betalar säkerligen det eventuella högre priset hos PSXCARE. Den faktiska effekten av att kasta sig in i trådar och censurera blir således enbart negativ vilket varken PSXCARE eller forumets användare blir glada av. Ni har all rätt att försvara er verksamhet, det är självklart ni ska göra det, men jag tror inte den här policyn gynnar er på något sätt.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Var INTE frågan om just Den kabeln FUNGERADE fast den var "billig"?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Slut på komponent ingångar. vad blir bäst?
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 16:33
  2. Mörk bild - komponent
    By thejonas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 17:39
  3. Hur kopplar jag in en egen SCART utgång?
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 00:22
  4. Problem med koppla projje via komponent.
    By mumintrollet in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 16:27
  5. komponent i rgb scart
    By Monks in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 14:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •