Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Lödfråga anf duo-x2 GS

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Lödfråga anf duo-x2 GS

Funderar på att köpa en billig beggad xbox och använda den som en nätverks divx/xvid spelare.

försöker komma undan så billigt som möjligt så det här dou-x2 chippet verkar ju vara perfekt för mig. Undrar dock hur pass svårt det är att löda in chippet?

Har rätt risig utrustning, dvs clasohlssons lödpenna + ~1.x mm spets. Funkade dock till min gamecube när jag chippade den med ett duo q chip. Det är förövrigt så långt min erfarenhet sträcker sig.

Edit:

Slog mig just att jag bara antagit att man kan spela vad som helst på boxen..
    Vilka video format pallar den? Divx, xvid + mkv är väl dom formaten som är intresanta.
    Last edited by Lynx; 2007-11-11 at 02:53.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jadu, gamecube är en walk in the park jämfört med många andra konsoler, men xboxen är inte så mycket svårare. Att löda fast pinheadern kan liknas med storlek och svårighetsgrad som punkterna på en GC. Men det pilliga ligger i att löda D0'an.
    1.0-1.1:

1.2-1.5:

Och har man en 1.6 så måste man även "rebuilda" LPC'n, och det är ännu pilligare:

Är man van så går det hur bra som helst, men har man aldrig gjort det förut så kan det vara svårt.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    I brist på bättre ord.. Är det tänkt att man ska förtänna/fylla D0 punkten? Har svårt att se hur man annars får dit en kabel.

Är Crystal boxarna alltid 1.6?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Ja, när man löder kablar på såna små viahål så är det lättaste (och riktigaste) att förtenna vian och sedan löda fast en kabel vågrätt mot vian.
    Man kan behöva skrapabort lack runt kopparkragen för att få tennet att flyta ut ordentligt. Fluss är alltid jäkligt bra att ha!

Jo, det var bara 1.6 boxarna som gjordes som Crystal. Såvida inte nån har bytt skal...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Finns ingen anledning att plåga den där d0 på ovansidan, finns en mycket bättre punkt på undersidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    Är Crystal boxarna alltid 1.6?
    Nä det finns Crystal Limited Edition oxo.. dessa var v1.4

Liknande diskussioner

1. Flashproblem Duo X2
    By Avatar in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 22:50
  2. Problem med Duo x2
    By RwP in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 22:32
  3. Duo X2 Lite