Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Ställe för att få chip installerat...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Ställe för att få chip installerat...

    Jag vill skaffa en NME chip, jag vet att många tycker att den är dålig men orsaken till att jag vill ha den är:

    1: Jag spelar Backups bara Offline, köpta spel spelar jag Online(För att chippen kan stänga av sig mycket lätt).
    2: Jag kan inte uppdatera Firmware, mer risk att bli bannad ifall en ny kommer.

    Vet någon ett ställe där man kan köpa det här chippet och få den installerat(någonstans i Stockholm).
    Jag vill också veta vilka slags DVD jag måste köpa för att de ska funka på 360 jag har en Hitachi Drive.

    Tack i förväg.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Den funktionen hjälper dig inte alls. Upptäcker boxen att du kör backuper spelar det ju ingen roll ifall du råkar vara online eller ej, den kan skvallra på dig nästa gång du loggar in ändå

    2: Hur tänker du egentligen? Det där var det mest bakvända argument jag hört på länge. Man uppdaterar firmware för att SLIPPA bli bannad. Kan man inte uppdatera firmware så kan man inte kringgå eventuella nya tester för att upptäcka backuper/modifikationer.

    Vi kan installera NME chip för c:a 995:-, men vi har inte några chip på lager ännu. Men tänk efter en stund till och försök förstå logiken bakom detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och så har ju NME chippet några intressanta hyss för sig som tillverkaren talar tyst om, men som brukar irritera...t.ex. om du sätter i och spelar ett originalspel så kan du INTE sätta i och spela en backup direkt, du måste stänga av boxen först...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    1: Jag spelar Backups bara Offline, köpta spel spelar jag Online(För att chippen kan stänga av sig mycket lätt).
    spelar ingen roll om du spelar backups offline. ej korrekt backup registreras.

    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    2: Jag kan inte uppdatera Firmware, mer risk att bli bannad ifall en ny kommer.
    firmware kan uppgraderas. ingen större risk att bli bannad. (ixtreme)

    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Vet någon ett ställe där man kan köpa det här chippet och få den installerat(någonstans i Stockholm).
    skämtar du?

    vill du inte spela online kan du lika gärna köra på xtreme. vill du köra online gäller ixtreme.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Så om jag tar av Nätverks kabeln på xboxens baksida, spelar en backup, lämnar en original spel och sätter in kabeln så vet den ändå att jag använde en backup(jag visste inte det).
    Problemet är att jag inte kan installera/uppdatera firmware, vad ska jag göra om en ny update sker och jag inte kan installera?
    Kan ni installera iextreme på xboxen, i så fall för vilket pris? Kan ni några bra guider för att lära sig hur man sätter med en SS Sector(heter den så) med sitt spel?

    Edit: Tittade på priset, jag har en premium xbox med hitachi, så betyder det att jag har V78?
    Edit2: Blir jag bannad om jag spelar med en original när jag har ixtreme?
    Last edited by Vlayers; 2007-11-11 at 21:28.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Så om jag tar av Nätverks kabeln på xboxens baksida, spelar en backup, lämnar en original spel och sätter in kabeln så vet den ändå att jag använde en backup(jag visste inte det).
    precis.

    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Problemet är att jag inte kan installera/uppdatera firmware, vad ska jag göra om en ny update sker och jag inte kan installera?
    du kan uppgradera den på psxcare för en billig penning. det är sällan man behöver uppgradera firmwares. har du nyare ixtreme så är du säker i dagsläget. är du nöjd med den firmware du har, finns det ingen anledning att uppgradera firmware bara för att det finns en ny, med funktioner du inte bryr dig om.. tex "dvd läshastighet", dvdfilm "fixar" etc.

    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Kan ni installera iextreme på xboxen, i så fall för vilket pris?
    kolla web-butiken.

    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Kan ni några bra guider för att lära sig hur man sätter med en SS Sector(heter den så) med sitt spel?
    xdvdmulleter heter ett program som man kan göra sådan smidigt med. finns en funktion att göra det "automatisk" och en för att göra manuellt. guider finns överallt.. bara att söka på google tex.

    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Edit: Tittade på priset, jag har en premium xbox med hitachi, så betyder det att jag har V78?
    kan inte svara på detta.
    Citat Original inlägg av Vlayers Visa Inlägg
    Edit2: Blir jag bannad om jag spelar med en original när jag har ixtreme?
    nej. självklart inte

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack så mycket

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 01:05
  2. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  3. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 02:01
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •