Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Processoruppgradering i Xboxen.

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Processoruppgradering i Xboxen.

    Hej.

    Blev lite sugen på att se på filmer kodade i tex. x264 på boxen men då räcker inte processorn tydligen till? Säljs det fortfarande processorer som kan stoppas i som uppgradering. Hittade en Celeron på dustin (1.6 GHz socket 775) http://www.dustinhome.se/pd_5010112337.aspx
    Skulle den passa?

    Tack // Siffredrik

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ...eller sitter de en gammel Pentium III i Xboxen? Skulle de isåfall räcka med en 1.0GHz? Hittade några sådana på tra-dera när jag sökte på "Pentium III".

  3. #3
    dragonslayer Guest
    det fanns nått företag som uppgraderade till 1.4Ghz för några år sedan.. de hade en switch så att man kunde slå tillbaks till 733Mhz så att man kunder köra spel.. Processorn är lödd på plats.. och jag tror att det är mer som behöver göras förutom att löda på den nya processorn

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Problemet är att det inte är så enkelt att löda med "bga" teknik om man inte har specialutrustning. Och så var det väl lite anpassning som krävdes för att processorn skulle bli kompatibel. Det kan även vara så att de anpassningsbara processorerna inte ens går att uppbringa eftersom friendtech slutat bygga dessa boxar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spela PSP film i Xboxen
    By frizzby in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 22:49
  2. VIA 6421A hittar inte Xboxen.
    By Sci-Fi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 12:10
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 22:29
  4. 7" LCD inbyggd i Xboxen
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 20:43
  5. Xboxen blir svart och går inte starta om...
    By Anytec in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 14:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •