Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Bara en typ av Hitachi-drives?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Bara en typ av Hitachi-drives?

    Hej, har tröttnat på att betala 600 spänn per spel, och jag kollade på jämförelse-bilden i FAQ-tråden (http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...hreedvdsxs.jpg) och min släde är identisk med den i mitten på bilden, alltså är det en Hitachi. Då är min fråga, är v79 den enda driven Hitachi gjort, innebär det här att jag skulle behöva betala 1000 spänn för att få min konsol fixad?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    nej. v79 är den senaste. Finns äldre versioner som är enklare/billigare att flasha.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag köpte min konsol i Augusti, betyder det att jag antagligen har v79?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Du kan ju jämföra med ditt lot-nummer på 360drives eller öppna lådan och kolla. Det står på en etikett på dvd'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kollade lot-numret, jämförde resultaten på 360drives och eftersom släden ser ut som den på bilderna kan jag konstatera att det är en Hitachi med "78FK", vilket jag antar är goda nyheter?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    78:an är ju billigare att flasha om du tänkte lämna in den på psxcare.
    å billigt är ju trevligt :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Det får bli så, känns som det smarta valet är att göra det själv och således kunna uppdatera själv, men det blir så jävla krångligt med kontrollerkort och Unlock kit här och där... jag går dit och lämnar in den i dagarna helt enkelt. Jag tittade på samsung SH-D162 (http://***************/?item=31803&p...00000,41500000) och den skulle fungera med Kreon-firmware för att kopiera mina gamla spel, visst?
    Till den blir det en Pioneer 112D eftersom den rekommenderas, och en bunt Verbatim-skivor. Räcker 2,4x-skivor eller bör jag köra på 8x lika gärna? Ligger på 15-20 spänn dyrare per skiva på *********...

    Mycket tacksam för svar och ber om ursäkt för att den här tråden spårade ur till något helt annat.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Behöver du kopiera gamla spel? Allt finns ju på nätet.... patchat å klart....

    Jag köper nästan enbart (beroende på vad jag får tag i) 2.4X Verbatim.
    Bränner dock alltid i 4X. Funkar kanon.
    Vill du vara extra säker på att det funkar att bränna i högre hastigheter så kan du ju satsa på 8X-skivorna....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja annars kan man ju alltid KÖPA spelen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Behöver du kopiera gamla spel? Allt finns ju på nätet.... patchat å klart....

    Jag köper nästan enbart (beroende på vad jag får tag i) 2.4X Verbatim.
    Bränner dock alltid i 4X. Funkar kanon.
    Vill du vara extra säker på att det funkar att bränna i högre hastigheter så kan du ju satsa på 8X-skivorna....
    Kör på 2.4x då, tack så mycket för svaren. Jag har en bunt gamla spel jag vill kopiera för eget bruk och sen "bli av med"

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Appropå Hitachi, kommer 1.3, behövs den ens till Hitachi och finns det någon ETA?

Liknande diskussioner

  1. Funkar de med hitachi 0079 drives nu?
    By matte.90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 22:20
  2. Lyser bara grönt, konsoll död?
    By Lakonisk in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 03:16
  3. Hitachi 0059DJ strul
    By pelleplutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 18:44
  4. Tvn börjar bara flimmra när jag ska starta ett spel
    By Nennee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:30
  5. Kan man byta dvdläsare från Samsung till Hitachi?
    By xboxbagarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •