Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Wiikey med firmware 2.2E uppdatera till 3.1E

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17

    Question Wiikey med firmware 2.2E uppdatera till 3.1E

    1. Om jag ska uppdatera min Wii med firmware 2.2E till version 3.1E, fungerar då setup disc v.1.3 som finns på Wiikeys hemsida?
    2. Jag har läst på några ställen att setup disc slutar att fungera och man behöver hämta en GCOS, stämmer detta?
    3. Måste man ha firmware 3.1E för att använda 1.9g hot fix, jag har inte vågat att köra den ännu (jag har 1.9b)?
    4. Slutar några Gamecube spel att fungera om man kör 3.1E uppdateringen via LAN adapter?
    Jag har en Wii med Wiikey och det är en PAL utgåva.
    Setup disc:en fungerar i dagsläget i min Wii och om den eventuellt inte kommer att fungera efter en uppdatering till version 3.1E, skriv gärna hur man ska göra för att kunna använda setup disc:en igen.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av WiiMii Visa Inlägg
    1. Om jag ska uppdatera min Wii med firmware 2.2E till version 3.1E, fungerar då setup disc v.1.3 som finns på Wiikeys hemsida?
    Wiikey diskarna har ogiltiga Game ID. Därför startar inte 3.1E de. Se nästa fråga
    Citat Original inlägg av WiiMii Visa Inlägg
    2. Jag har läst på några ställen att setup disc slutar att fungera och man behöver hämta en GCOS, stämmer detta?
    Bränner du GCOS på en skiva kan du använda den som bootdisc. Annars kan du lägga GCOS och setup disc/config disc tillsammans på en skiva med Multigame ISO Creator. I båda fallen kommer du behöva en Gamecubekontroll för att styra igenom GCOS menysystem.
    Citat Original inlägg av WiiMii Visa Inlägg
    3. Måste man ha firmware 3.1E för att använda 1.9g hot fix, jag har inte vågat att köra den ännu (jag har 1.9b)?
    WiiKey firmwaren är oberoende av den vanliga Wii firmwaren.
    Citat Original inlägg av WiiMii Visa Inlägg
    4. Slutar några Gamecube spel att fungera om man kör 3.1E uppdateringen via LAN adapter?
    Officiella GameCubespel: Nej. Homebrew: Kanske. Beror på vad skivan har för Game ID.
    Citat Original inlägg av WiiMii Visa Inlägg
    Jag har en Wii med Wiikey och det är en PAL utgåva.
    Setup disc:en fungerar i dagsläget i min Wii och om den eventuellt inte kommer att fungera efter en uppdatering till version 3.1E, skriv gärna hur man ska göra för att kunna använda setup disc:en igen.
    Se svaret på fråga 2.

Liknande diskussioner

  1. Köpa Wiikey chippad konsol av er med annat skal?
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 19:13
  2. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11
  3. wiikey installation med kablar
    By dezuria in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 11:36
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  5. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •