Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Regionsfri Sony NS -300?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Question Regionsfri Sony NS -300?

    Tjena Hansi!

    Jag kom över några Region 1 filmer ganska billigt och tänkte se dessa på min Sony NS-300 dvd spelare. Men den är inte regionsfri. Jag tittade runt på sidan och såg att ni utför Sony Service Remote Control för 500kr. Nu undrar jag vad det är ni gör för de 500 kronorna. Installerar ni ett chip, som innebär att jag förlorar garantin eller programmerar ni om dvdn på något sätt?

    Tacksam för svar!

    Mvh
    Robert

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi trycker på 5 knappar på en fjärrkontroll. Garantin påverkas nog inte av det :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Tyresö, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Görs det med original fjärrkontrollen eller är det en speciell? Varför kostar det så mycket när det verkar vara en ganska lätt procedur?

    <small>[ 03 June 2002, 19:53: Meddelandet redigerat av: nagy ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är en speciell fjärr.

    Vi tar så mycket våra kunder verkar tycka det är värt, innan vi började göra det för 500:- så gjorde andra det för 1000:-

    Och våra konkurrenter skulle komma och kasta tegelstenar på oss om vi sänkte till 250:-...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är en speciell fjärr.

    Vi tar så mycket våra kunder verkar tycka det är värt, innan vi började göra det för 500:- så gjorde andra det för 1000:-

    Och våra konkurrenter skulle komma och kasta tegelstenar på oss om vi sänkte till 250:-...
    Vadå har ni en kartell för att hålla uppe priserna?? Det är ju olagligt.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    ja, det tycker jag é märkligt, att man samarbetar så, jag har letat efter koder & grejer på nätet i flera timmar nu, & jag har bla. stött på denna fjärrkontrollen som heter "URC7030 Remote" för 19,75 $ eller "One For All URC7562 Remote Control" som jag har hittat för 579 :-, så varför skall man betala 500 spänn till er , när man kan betala samma summa & få en fjärrkontroll på köpet oxå?
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

Liknande diskussioner

  1. Sony DAV-S300
    By Felix in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:49
  2. Sony DVP-PQ1
    By Finntroll in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 21:13
  3. Sony = Bra?
    By Fredrik in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 09:18
  4. SONY DVPNS305 - Hur gör jag den regionsfri
    By mimer in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 22:18
  5. DVD Advantage Regionsfri DVD?
    By andee in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-31, 22:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •