Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Skälig tid för inlämnad 360 hos Psxcare?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Skälig tid för inlämnad 360 hos Psxcare?

    Fick RROD och lämnade in burken. Är nu inne på sjätte veckan...

    Ringde igår men fick ingen info om hur länge det kan ta vilket känns surt.

    Någon som vet vad skälig tid för supportärenden? Kan ju inte vänta hur länge som helst utan blir tvungen att häva köpet.


    //
    Ringde precis MS support och boxen är inte ens registrerad.... fyfan
    Last edited by mumintrollet; 2007-11-13 at 13:07.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Ruttet!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    MS förhalar alla xbox 360 vi reklamerar, just nu är det ett heltidsjobb för en av mina tekniker att traggla in varje trasig 360. Jag sorterar detta under "omständigheter utanför vår kontroll" just nu och låter alla klagomål om väntetid på att få rrod 360 studsa vidare till devnull. Vi kämpar på så gott vi kan, men det verkar som om ms varje dag hittar på någon ny regel eller undantag så fort vår adress kommer upp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    devnull?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mumintrollet Visa Inlägg
    devnull?
    http://sv.wikipedia.org/wiki//dev/null

    /dev/null är i operativsystem av Unix-typ en särskild sorts fil som representerar en virtuell periferienhet. I Unix är periferienheter representerade av filer i katalogen /dev. Filen nul i denna katalog har den särskilda egenskapen att alla data som omdirigeras till den "försvinner". Vid läsning returnerar filen omedelbart EOF. /dev/null kallas ibland för det "svarta hålet" på programmerarslang. Enheten används för att kasta utdata från processer som processen inte har någon användning för, eller som ett enkelt sätt att representera en tom fil.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    tips: skicka in maskinen själva. får ju skylla er själva om ni ska be en butik som microsoft hatar. tänk efter lite själva.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    tips: skicka in maskinen själva. får ju skylla er själva om ni ska be en butik som microsoft hatar. tänk efter lite själva.
    Är det där en uppmaning till dig själv eller?

    Hela syftet med att köpa av psxcare är ju att någon annan sköter den skiten. Du kanske inte har något liv men det går knappast att applicera på resten av populationen.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mumintrollet Visa Inlägg
    Är det där en uppmaning till dig själv eller?

    Hela syftet med att köpa av psxcare är ju att någon annan sköter den skiten. Du kanske inte har något liv men det går knappast att applicera på resten av populationen.
    vet inte hur gammal du är, men jag gissar på väldigt ung pga din oförmåga att artikulera dig moget.
    Och är man lite bildad och kunnig så vet man att man kan ringa själv, tar ca: 15min.
    Vet inte vad du har för typ av jobb som inte tillåter dig att ta den lilla stunden för att utföra ett ärende, men om du har tid att sitta här och och bete dig som ett dagisbarn så har du nog tid att ringa M$ och få din maskin upphämtad

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    vet inte hur gammal du är, men jag gissar på väldigt ung pga din oförmåga att artikulera dig moget.
    Och är man lite bildad och kunnig så vet man att man kan ringa själv, tar ca: 15min.
    Vet inte vad du har för typ av jobb som inte tillåter dig att ta den lilla stunden för att utföra ett ärende, men om du har tid att sitta här och och bete dig som ett dagisbarn så har du nog tid att ringa M$ och få din maskin upphämtad
    Dock håller jag med föregående talare, man betalar för en extra tjänst... Samt att det är ju försäljarens ansvar att ha hand om garanti ärenden...

    Nu ska jag säga att jag förstår psxcare's dilema också...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, köper man en konsoll av oss så är det vi som tar hand om problemen.

    Men med 360 som har rrod så kan man ju säga att det råder lite undantagstillstånd, så vi tänjer en del på hur länge vi låter våra kunder vänta på att få en reparation utförd innan vi går in och ersätter konsollen ur egen ficka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 10:36
  3. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 02:01
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •