Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Lagligt nerladdade spel vill ej fungera

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Lagligt nerladdade spel vill ej fungera

    Som rubriken löd så har jag tankat hem Super Mario Bros 3 via Wii Shoping Channel. Men så fort jag kör det säger tv, "ingen signal" .
    Har ett chippat wii med senaste uppdaten både i wii't och i chippet. Det är WiiKey för övrigt.
    Kör även med komponent kabel, om det nu kan påverka?

    Någon som har nån lösning, eller har jag missat helt att det inte går att köra dessa spel med WiiKey inlagt?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Antar att SMB3 kör i 60 Hz och det klarar din TV inte av. Antar att det är något sådant.. Kolla i wiishop där du tankade ner det och see om det finns någon info där...

  3. #3
    Varför skulle SMB3 köra 60hz? Förutsatt att snubben inte försöker ladda ner spel från den amerikanska shoppen?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Verkar ha löst problemet.
    Spelen går ej att köra med Componentkabel.
    När jag skiftar till scarten så fungerar de utmärkt.
    Dock en rolig grej är när man kör med componenten - man startar spelet och min tv visar då "ingen videosignal" om jag då trycker på homeknappen så dyker alla alternativ upp samt att jag ser att spelet är igång i bakgrunden

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Ser att du löste det hela innan jag svarade...

    I alla fall. Är det verkligen så dåligt som det låter att jag inte kan spela VC spel med komponentkabel, eller gäller det bara några få. Ännu ett störande tekniskt misstag av Nintenod i vilket fall dock. Skulle vara kul om man kunde jobba upp någon sorts lista på vilka spel som funkar och vilka som inte gör det så att man slipper ladda hem spel som också innefattar 5 minuters kopplande av sladdar/flyttande av tv-bänk. Men som sagt var, om det gäller alla spel så har vi ju redan en lista av titlar jag inte kommer att ladda hem...

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grossen Visa Inlägg
    Som rubriken löd så har jag tankat hem Super Mario Bros 3 via Wii Shoping Channel. Men så fort jag kör det säger tv, "ingen signal" .
    Har ett chippat wii med senaste uppdaten både i wii't och i chippet. Det är WiiKey för övrigt.
    Kör även med komponent kabel, om det nu kan påverka?

    Någon som har nån lösning, eller har jag missat helt att det inte går att köra dessa spel med WiiKey inlagt?
    Om du går på "Details" för SMB3 på Wii Shop Channel, så kan du se längst ner texten "Supports Wii Component AV cable interlace mode". Motsvarande text finns såvitt jag vet till *alla* VC-spel, och berättar precis vad spelet supportar när det gäller komponentkabel. I ditt fall står troligen din Wii i progressivt läge, så om du byter till interlace fungerar det säkert även med komponentkabeln.

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Det går att köra med component kabel om du gör så här:

    By accessing the operations guide of the game, and (with the Nunchuk attached) pressing the buttons Z + A + 2 simultaneously.
    A sound is played if the mode is enabled correctly.
    Several older games also have updates available to enable the feature, including Super Castlevania IV and Super Mario Bros.
    The mode can be disabled by using the same method, but with the button combination Z + A + 1 instead.
    Hämtat från följande sida:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Console
    Styckerna PAL issues och PAL games over component.
    Där finns också länkar till vilka spel som stödjer detta.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Den infon finns bara på SMB3, står inget om det gällandes Ice Climber. Hur som helst så går det snabbare att bara hoppa bak bakom Wii't och switcha kabel än att hålla på att rodda om kring i inställningarn!

    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Om du går på "Details" för SMB3 på Wii Shop Channel, så kan du se längst ner texten "Supports Wii Component AV cable interlace mode". Motsvarande text finns såvitt jag vet till *alla* VC-spel, och berättar precis vad spelet supportar när det gäller komponentkabel. I ditt fall står troligen din Wii i progressivt läge, så om du byter till interlace fungerar det säkert även med komponentkabeln.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tkk Visa Inlägg
    By accessing the operations guide of the game, and (with the Nunchuk attached) pressing the buttons Z + A + 2 simultaneously.
    A sound is played if the mode is enabled correctly.
    Several older games also have updates available to enable the feature, including Super Castlevania IV and Super Mario Bros.
    The mode can be disabled by using the same method, but with the button combination Z + A + 1 instead.
    Hämtat från följande sida:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Console
    Styckerna PAL issues och PAL games over component.
    Där finns också länkar till vilka spel som stödjer detta.
    Tack för länken! Nu fungerar iaf SMB 3 utan att behöva hoppa fram o tebax mellan Wii't o soffan. Synd att de inte gör alla spel kompatibla. Men har väl säkert med rättigheter att göra.

    Här iaf en länk med vilka som spel som e kompatibla med Componentkabeln i Interlace läge:
    http://www.vc-forums.com/showthread.php?t=2102
    Last edited by Grossen; 2007-11-15 at 01:01.

Liknande diskussioner

  1. Hur lägger jag över äldre spel på DS:n?
    By campar in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 11:41
  2. Tvn börjar bara flimmra när jag ska starta ett spel
    By Nennee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:30
  3. Shoutcast radion på min xbmc vill inte fungera!!!!
    By robbas in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 14:26
  4. Hur bränner jag av ett PSX/PS2 spel (Jag vill inte andvända orginal)
    By PS2 ägare in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-19, 23:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •