Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 110 av 110

Diskussion: Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

  1. #91
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Alfahanen Visa Inlägg
    Nu har samma skit hänt mig, RRoD. Har även jag en flashad firmware med brutet klistermärke. Om jag köper ett nytt i eran butik på söder, hjälper ni mig att sätta dig det då? Har ingen aning om hur man öppnar skalet eller vart klistermärket ska sitta.
    http://www.youtube.com/watch?v=xVHO1LIWkCU du ser var klistermärket har suttit / sitter..

  2. #92
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Fick tillbaka min box för ett par veckor sedan.... legat lite lågt med att flasha den tills den sista tidens banningar är utredd, vilket den får anses vara nu.
    I väntan på 1.4 till Hitachi öppnade jag just boxen för att kolla vad MS satte i för drive..... -gissa! *gah* en 79:a, surt surt surt!
    Synd för boxen e verkligen stabil nu, har hårdkört den efter moderkortsbytet, inga frysningar eller whatsoever. Nu hamnar boxen på en annonssida nära dig.
    Vad sitter för drivar i dom nya premiumpaketen som står på hyllorna nu (dom som är bundlade med forza 2 & Viva pinata)??

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Klistermärkena verkar sitta på olika ställen.. efter min första va i tyskland hade dem satt det under handkontrollsportarna om den står upp....

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tackar!

    Såg ju inte alltför svårt ut det där.

  5. #95
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag vet inte om ni noterat min tråd om min stendöda Xbox.

    Men jag har ett extra Microsoftklistermärke. Då får man ju genast iden att skicka ivägen boxen och hoppas på det bästa.

    Chassit är dock helt skadat och X-clamparna är borta.

    Men vad säger ni? Ska man chansa? Har ju inte direkt nåt att förlora.
    Om de mot förmodan blir upprörda kan man väl säga att man köpte den begagnad auf der block

  6. #96
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Om den är listad som banned kommer de kräva att du står för portot på 75 EURO :/

  7. #97
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Men den är inte bannad

    Fast som sagt, jättedöd. Så den kommer inte starta hos dem. Men de kanske kan avläsa utan och starta den om den är bannad?

    Jag kan iallafall tänka mig att de gör stickprov, och att de bara skrotar en hel del direkt som kommer in.
    Men jag kan ju ha fel...

  8. #98
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Becknade min 360 (0079K) på en annonssida igår för snabba 2500:-
    Köpte i idag en psx-flashad 360 på samma annonssida för 3000:-.... visade sig vara ett bra köp, då det utöver det som stod i annonsen medföljde...
    1 st wlanadapter, 1 x-tra trådlös hk, 1 st charge & play, remote till dvd'n samt 42(!) Verbatim DVD-R DL med innehåll
    Allt funka klockrent.... skönt att få göra en bra affär i mellanåt!

    Nu ska här liras Assassins Creed minsann

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Men den är inte bannad

    Fast som sagt, jättedöd. Så den kommer inte starta hos dem. Men de kanske kan avläsa utan och starta den om den är bannad?

    Jag kan iallafall tänka mig att de gör stickprov, och att de bara skrotar en hel del direkt som kommer in.
    Men jag kan ju ha fel...
    är den inte bannad är det lugnt.. läs tysklands tråden.. på med klistermärke.. ingen ide att bry sig om att flasha om den till orginal då den är mer skadad inuti vilket de ant. kommer se.. ring deras support och be om fraktsedel.. du har ju trots allt obruten sigill

  10. #100
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Va fan. Den va bannad :S Hur har detta gått till?
    Märkligt..

    Nåväl.. Ska man ringa igen och ange min nya xbox serienr?

  11. #101
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Fick röda ringar för 3 gången och när ja ringer deras support, å förklarar att de e för fel och berättar att här hänt 3 gången så beslutar dem att skicka mig en helt ny...även om de suger att den gått sönder 3 gånger så tkr ja de e bra service att ge mig en helt nu=D

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Capers Visa Inlägg
    Fick röda ringar för 3 gången och när ja ringer deras support, å förklarar att de e för fel och berättar att här hänt 3 gången så beslutar dem att skicka mig en helt ny...även om de suger att den gått sönder 3 gånger så tkr ja de e bra service att ge mig en helt nu=D
    hoppas inte den nya får rrod också

  13. #103
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Det var menat som en fråga. Om folk nu inte notera det..

    Kan man ange ett falskt serienummer? Som min nya Xbox serienummer alltså.

  14. #104
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag påstod ju innan att min xbox var obannad.

    Man ska ju tydligen få ett meddelande när man blir bannad. Det har jag inte fått.
    Kan killen i andra sidan luren hört fel nummer från mig? Eller har jag blivit bannad utan att få reda på det?

  15. #105
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    uppge fel serinummer kommer ju inte funka nåt vidare.... när dom får din box och ser att nummret inte stämmer kommer dom nog bara skicka tillbaka +en räkning på 75 euro för frakt.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  16. #106
    GUBBEN32 Guest
    då har boxen kommit från tyskladn för andra gången. samma problem kvarstår så den åker iväg 1 gång till får en ny denna gång

  17. #107
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Det har du ju förvisso rätt i.
    Och de kan för förmodligen avläsa serienummret från mer än chassit? För annars skulle man ju byta det också..

    Alla sätt är bra utom de dåliga som det brukar heta.

    Det konstiga var att han inte sa att xboxen va bannad när jag angav serienummret, utan när jag sa att jag inte hade hårddisk för det var en Core, varför jag nu skulle låta den grodan lämna mina läppar.

  18. #108
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    lånar tråden lite... är en flashad 360 mer benägen att pajja än en 360 som e original?
    360 Elite (Falcon, 175w)
    Xbox (Första chippet som kom ut)

  19. #109
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    abz0r: jag tror inte det finns nåt samband, men jag vet inte. Kan inte se varför en flashad dvd-läsare skulle generera rrod mer än en oflashad maskin. Men jag har haft fel förut
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  20. #110
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Moderator: Kanske dax att klistra denna tråd? Den ger numer svar på alla möjliga och omöjliga varianter på rrod och mer eller mindre lyckade knep och tips på hur man får boxen fixad.

    Eller?

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. var kollar man hur mycket man har i gb snälla svara
    By oneoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 09:23
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •