Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 110

Diskussion: Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Pratade med Microsoft supporten nyss, dom fick upp min xbox som "modiferad" och för att dom ens skulle tag emot den, var jag tvungen att skicka 75? och visar det sig att den är modiferad skickar de tillbaks min xbox och pengarna visar det sig dock att den inte är modiferad får jag pengarna tillbaks och den fixad.

    Fan va det suger, tror ni dem kan se att den är modiferad ifall man restorar firmwaren osv?

    Vad menar dom med Modiferad ?

    Är du bannad från Live ?

    /N

  2. #62
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Ah, precis. Är den modiferad så är den bannad om man inte gjort uppdateringar..
    Jag har läst att folk lyckats fixa dem sjävla. Med att byta skruvar, brickor, muttrar och kylpasta. Nån som kan bekräfta det?

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Ah, precis. Är den modiferad så är den bannad om man inte gjort uppdateringar..
    Jag har läst att folk lyckats fixa dem sjävla. Med att byta skruvar, brickor, muttrar och kylpasta. Nån som kan bekräfta det?
    Nja min fungerade halvdant, när jag började byta skruvar, brickor och det så fick jag 3ROL igen. Bytte tillbaka, så funkade det igen

  4. #64
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av stora4 Visa Inlägg
    Det krävde dig inte på frakten?
    Nej, verkar inte så

    Sry för dubbelposten

  5. #65
    GUBBEN32 Guest
    Citat Original inlägg av huklen Visa Inlägg
    Vad har du för problem med live Gubben?
    förmodar att boxen är bannad men vetinte eftersom den inte går o få online så kan ja ju inte se någon ban info allt är ok förutom conect till xbox live failur i info där står de W 000B osv kan B stå för ban?
    har snackat med suporten o de har försökt o hjälpa mig men känner mig liksom lite pinsam de där med kvar glömt gh3 i boxen de var ju inte ens släpt när ja skicka in den!
    de har bytt moderkort o front plattan inte dvd:n + gav mig 1 månad live kan komma till nytta med den nya boxen jag köpt men de är en jul klapp

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av GUBBEN32 Visa Inlägg
    förmodar att boxen är bannad men vetinte eftersom den inte går o få online så kan ja ju inte se någon ban info allt är ok förutom conect till xbox live failur i info där står de W 000B osv kan B stå för ban?
    har snackat med suporten o de har försökt o hjälpa mig men känner mig liksom lite pinsam de där med kvar glömt gh3 i boxen de var ju inte ens släpt när ja skicka in den!
    de har bytt moderkort o front plattan inte dvd:n + gav mig 1 månad live kan komma till nytta med den nya boxen jag köpt men de är en jul klapp


    din xbox är inte bannad det är gubbarna på repaircentret som har fuckat upp det, hade samma fel som du dom hade bytt moderkortet jag kunde inte connecta till live fick också dom felkoder du beskriver.

    dom har inte låst hårdvaran till eepromen hittade själv lösningen på internet.

    läs inläggen från mig

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=31984


    eller gå direkt till svaret på din fråga
    http://www.xboxlivetheguide.co.uk/Ne...9a866945b1eb2e

    jag ringde upp supporten och sa att dom inte hade låst moderkortet till eepromen och att detta var ett fel som jag måste skicka in , supporten gav med sig och jag fick skicka in den , och det visade sig att så var ju fallet

    ring supporten gubben så har du en ny 360 inom ett par veckor

    ps jag fick tillbaka en sprillans ny xbox 360 med benq läsare i tillverkad september 2007
    Last edited by rolle; 2007-11-29 at 23:00.

  7. #67
    GUBBEN32 Guest
    ok tack sitter återigen med ms suporten får se vad vi kommer fram till

  8. #68
    GUBBEN32 Guest
    jha då åker 360 tebax te tyskland igen då live funkar inte för mig"undra varför?" de erbjuder spel eller trådlös kontroll o ev ett 360 som funkar även med live lagom till jul

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Lämnade iväg min 360 för ca två veckor sen, får man någon information om status eller ringer bara UPS när det är dags för leverans?

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Ringde MS-supporten och tydligen ska den vara på väg idag! Återkommer med vilken åtgärd som gjordes.. min ursprunliga 360 var köpt på releasedagen och var inte modifierad på något sätt.

  11. #71
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Xboxen kom idag exakt 2 veckor efter dom kom och hämtade den...

    Fick med ett brev där det stod "So that you can get back to playing and enjoying your Xbox quicker we have replaced your Xbox console with a replacement unit"

    Altså en helt ny med benq drive dock inte HDMI men vad kan man begära
    så nu är det bara att tuta och köra.

    Stod också längre ner "Please accept this complimentary one month Xbox Live membership card to as a gesture of our appreciation of you"

    har dom börjat värna om sina kunder nu?

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Fick tillbaka den nu... moderkortsbyte och ny drive men samma maskin i övrigt. De klåparna har tagit sönder luckan för USB-ingångarna och det skramlar när man lutar maskinen åt något håll.. Fyfan för MS, jävla skitkonsoll.

  13. #73
    GUBBEN32 Guest
    skramlet är tydligen normalt min lät lika dant efter lagningen de är den nya kylflensen som låter angående din usb lucka! min usb lucka var trasig när ja skicka in den helt ny när den kom åter kanske fick ja din o du min
    hur som helst min är på väg te tyskland igen går ej att gå live me den + att ja fått en trådlös kontroll på posten

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Ringde och härjade lite och det ska tydligen komma en ny faceplate på posten... klen tröst men ändå.

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    fan dom är benhårda nu, har ringt 3ggr och dom har sagt nej alla gånger, först så erbjöd dom mig att betala 75euro för att skicka in, då tackade jag JA till det, då tog hon tillbaks det och så fick jag inte skicka in den helt plötsligt, haha
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag skicka min den 22/11 och fick tillbaka den 5/12..Det var samma som jag skicka dem hade bytt moderkort, stoppa in alla sladdar och tänkte prova NFS prostreet .. hann ju iaf få se start videon.. sen vart det 3 röda dioder igen... Jippi.. ringde upp MS igen.. så nu fick jag en gratis handkontroll + att jag skulle få en ny box.. Tråkigt bara.. känns som nästa oxå kommer pajja efter 1år typ.. borde ju vara livstidsgaranti på dem här dinkytoys grejjerna..

  17. #77
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    hur ser man om det är en benq läsare... känns som alla här har lämnat in sina flera ggr..

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Du ser det på släden.

    Yummii va din box bannad när du skickade in den?

    nu har jag ringt 4ggr fortfarande ingen lycka. btw loggar dom inte samtalen och serienummret man uppger? då ere ju ingen mening att ringa flera gånger då ser dom ju att personerna innan har sagt nej redan en gång?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nej efter flash stoppa jag aldrig i nätverkssladd.. så den har ej vart uppkopplad... Men jag fattar inte hur vissa får snacka på engelska.. har jämt pratat med svenskar.. har gått hur bra som helst.. men jag hade inte något klistermärke osv.. skicka in den som den var.. sen hade dem satt på ett nytt klistermärke.. men den funkar ju inte nu ändå så.. den åker in imorn igen.
    Dem verkade ha mkt å göra här under jul..

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Fick tillbaka den nu... moderkortsbyte och ny drive men samma maskin i övrigt. De klåparna har tagit sönder luckan för USB-ingångarna och det skramlar när man lutar maskinen åt något håll.. Fyfan för MS, jävla skitkonsoll.
    det som skramlar är en sensor, så xboxen vet om den står upp eller ligger ner . dah

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    dom va helt omöjliga att ha å göra med då den va bannad iaf, det måste ha blivit på senare tiden. Hur som helst jag angav till slut ett serienummer till en annan box jag har som inte är bannad, som jag köpte samtidigt, så ska jag "råka" skicka med min andra box så kanske dom fixar den för att visa lite goodwill låter ju inte troligt men man kan ju chansa iaf.

    om man blir debbad på frakten, hur mkt kan det då handla om?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  22. #82
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    jag tycker du borde anmäla dom för konsument ombudsmannen, RROD har inte med flashning av driven att göra. Hur ser din konsol i övrigt ut , brytmärken , sigillet har du det kvar , flasha tillbaka den till original sätt på sigillet och skicka in den har , hört att folk fått göra det om dom skickat med 75 euro, och kan dom inte bevisa att du mixtrat med den så får du tillbaka pengarna och konsolen lagad.

    skulle vara intressant att ta upp det här med plus och Sverker, och be microsoft förklara varför dom vägrar att respektera konsument köps lagen, och hur dom skapar sina egna regler

    och framför allt försöka förklara sig hur dom bevisar att en konsol är modifierad, och hur dom förklarar hur dom har bannat icke modifierade konsoler.

    jag gissar att Sverker skulle ta krysslådan och slänga den i soptunnan

  23. #83
    GUBBEN32 Guest
    de tror ja mä sverker skulle göra men för att få +`s uppmärksamhet behövs de nog en mycket trovärdig person där allt tvivel gällande pirat spelande eller moddad konsoll vara = noll. själv tycker jag att MS är mycket lojala som tar på sig 3 års garani vilket vi alltid har rätt till även om vi handlar på siba men man skall enligt de flesta kunna bevisa ursprungs fel vilket är nästan helt omöjligt o helt fel sen månde de så vara att rrod är urspungs fel men efter att fått in 1000 tals öppnade konsoller kanske de börjar tröttna int fan vet ja men i a f lycka till!

  24. #84
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    gör som jag, ring till nån svarar som inte märker att du är bannad...

    jag fick en sprillans :P

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Vad är skillnaden på dem nya... jag ska oxå få en ny... vad ere som säger att inte den pajjar då? alla verkar ju skickat in sina flera ggr.. UPS hämtar upp ett 30tal om dagen bara i sthlm..

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    2005 kom den första 360n och nu är det snart 2008 har dem ens hittat felet ännu?

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    X360 är helt enkelt är för kraftigt överklockad. Kallödningar, överhettning osv. orsakas och leder till 3RLOD.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Min kom tillbaka efter 13 dagar, gick sönder 2 dagar senare igen

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jo men det måste ju gå och göra något åt problemet.. stoppa i andra grejjer typ. överhettning: kylsystem med kolsyreis kanske?

  30. #90
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nu har samma skit hänt mig, RRoD. Har även jag en flashad firmware med brutet klistermärke. Om jag köper ett nytt i eran butik på söder, hjälper ni mig att sätta dig det då? Har ingen aning om hur man öppnar skalet eller vart klistermärket ska sitta.

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. var kollar man hur mycket man har i gb snälla svara
    By oneoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 09:23
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •