Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 110

Diskussion: Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

    Till mig sa MS ca 15 arbetsdagar.
    Hur många dagar fick du vänta?

    //GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jag har inte fått mina boxar ännu status:

    Xbox #1: 19 dagar (ej retunerad ännu)
    Xbox #2: 14 dagar (ej retunerad ännu)

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    min kom tillbaka på 19:e dagen.
    en av mina kunders maskin kom tillbaka på 19:e dagen den med.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    ....*puh* detta kommer bli en låång väntan.
    Damn, Assasins Creed hinner ju bli helt omodern inna jag får boxen igen...
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag blev glatt överaskad idag.. ringde på dörren så jag stängde som vanligt ner tv'n... Öppnade, där stod en kille från UPS med min Xbox, helt sjukt, hade inte ens fått svar om att den var klar eller nått.. Min låda var i 16 dagar där-- Fick en ny med Samsungläsare, hade hitachi tidigare .. Skickade in den flashad och med ett pajj klistermärke..

    /Mike

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mikenova Visa Inlägg
    Jag blev glatt överaskad idag.. ringde på dörren så jag stängde som vanligt ner tv'n... Öppnade, där stod en kille från UPS med min Xbox, helt sjukt, hade inte ens fått svar om att den var klar eller nått.. Min låda var i 16 dagar där-- Fick en ny med Samsungläsare, hade hitachi tidigare .. Skickade in den flashad och med ett pajj klistermärke..

    /Mike
    Haha! Stänger ner tv'n, klassisk Syrrans kille fick smaka på lagens långa arm efter att ha öppnat dörren utan att stänga av tv'n

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    lol tv'n
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    På UPS sida står det nu att min xbox kommer hem den 22:a (utan förhinder), får nog räkna med tidigast den 23:e iallafall.

    Så den har varit borta sen den 25:e oktober till 23:e november isåfall, är väl ungefär vad man får räkna med

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    95
    Respekt
    17
    Min kommer imorgon, hoppas jag får en helt ny med benq läsare alltså...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Haha! Stänger ner tv'n, klassisk Syrrans kille fick smaka på lagens långa arm efter att ha öppnat dörren utan att stänga av tv'n
    varför ska man stänga av tn:n för

    det är väl smartare att öppna dörren någorlunda påklädd?

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    tv-licensen kanske?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mahadeva Visa Inlägg
    tv-licensen kanske?
    finns "mute" knapp.. sen får man faktiskt ha en tv på prövotid i 15 dagar utan att betala licens.. tänk på det om ni råkar försäga er eller om de ser den

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    När man öppnar dörren ska tv'n vara avstängd och man ska helst vara påklädd. Det uppfattas av många som trevligt och hyfsat
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Nu är även min andra xbox på väg hemmåt.. kan väl säga att det snitta runt ~25 dagar mer eller mindre för en xbox att fara ner och åter

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Förbannade ... xbox360

    Jaha. Min 360 var hemma i 4 veckor innan jag fick rödblink igen. När jag fick tillbaka den hade dom bytt moderkort och satt i BenQ läsare. Alltså har dom inte löst ett skit av problemet på MS. Denna gång stod xboxen helt fri ovanpå tv-bänken. Den var inte särskilt varm när det hände. Med andra ord tror jag inte problemet var värme överhuvudtaget. Första gången var den inte särskilt varm heller. Jag hade precis klarat tutorialen på Assassins Creed och såg med stor förväntan fram emot att få smyga runt i byn och mörda . Första scenen uppenbarar sig och hela systemet fryser. Sedan var det dags igen. Denna gång är den megadöd från start. Förra gången startade den en stund ibland. Men nu är det alltså stendött från början. Nä, riktigt less är jag på det här..
    Kan inte MS ta lite ansvar. Jag kan inte hålla på att skicka min Xbox fram och tillbaka i tid och otid. Kan man inte begära att dom får skicka en NY. Inte hålla på att fusklaga den här hela tiden.
    Jaja...kommer in på Torsdag för återställning av FW.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Surt.... man får väl överge MS och köra Sony i stället?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Fasen ringde in för 5min sen för att skicka in min 360. Allt gick bra tills han precis skulle säga skicka in denoch då kom d.... "Du jag ser att ditt serienummer är spärrat från xbox live... då kan jag tyvärr inte ta in den... för det betyder oftast att den har varit chippad" så fråga han mig om jag gjort det och jag sa naturligtvis nej men det spela ingen roll han vägra ta in den ... han rekommendera att jag skulle gå till affären jag köpte den i för att få den utbytt isåfall.

    bahhh vad göra?
    kanske man kan ringa igen och hoppas att nästa supportsnubbe inte märker d?
    eller gå till media markt och försöka få en ny, var dock 1år och 2v sen jag köpte den så garantin hos dom borde vara ute.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    då ere nog kört!?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Riktigt surt.

    Och jag fick frågan om mitt serienummer. Som tur är har jag aldrig blivit bannad med denna. Har bara kört senaste fw hela tiden. Det är nog nackdelarna som sällan tas upp. Visst kan man slippa att spela på live, men å andra sidan så tar dom serienummret och loggar. I början gjorde dom inte det....Så blir man bannad är det bara att glömma Red light fix från MS. Iockförsig så fich min kompis sin bannad i somras. Han ringde DIREKT till MS. Han sa att den minsann inte var moddad och att han bara körde originalspel och bad dom komma hem och ta en titt...han fick en unban. Nu kör han iExtreme. Dock tror jag att om det ska funka måste man ringa samma dag man blir bannad för att det ska verka trovärdigt. Men i det stora hela tycker jag att det spelar föga roll. Om inte dom fixar problem kan dom köra upp min 360 på ett ställe där solen aldrig skiner. På samma ställe kan dom köra upp mitt abbonemang på Xbox Live, och de originalspel jag faktiskt har. Ursäkta att jag svor.(original). Och nej. Jag övergår inte till Sony. Jag har fått min beskärda del av deras kvalitet under åren som varit. Nätaggen på ps1 och lasrarna på ps2 är ju fina exempel. Nä det får bli dator efter det här. Väldigt, väldigt synd. Jag gillade verkligen 360.

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    Fasen ringde in för 5min sen för att skicka in min 360. Allt gick bra tills han precis skulle säga skicka in denoch då kom d.... "Du jag ser att ditt serienummer är spärrat från xbox live... då kan jag tyvärr inte ta in den... för det betyder oftast att den har varit chippad" så fråga han mig om jag gjort det och jag sa naturligtvis nej men det spela ingen roll han vägra ta in den ... han rekommendera att jag skulle gå till affären jag köpte den i för att få den utbytt isåfall.

    bahhh vad göra?
    kanske man kan ringa igen och hoppas att nästa supportsnubbe inte märker d?
    eller gå till media markt och försöka få en ny, var dock 1år och 2v sen jag köpte den så garantin hos dom borde vara ute.
    Har du fått röda-ringen?
    Gå till Mediamarkt, säg att du ringt till MS-supporten och de sagt åt dig att gå till handlaren. Du kan ju enkelt visa på plats att konsollen inte fungerar. Förmodligen hjälper de dig trots att din vanliga garanti gick ut för två veckor sedan.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Röda ringen det stämmer... Det finns inget man kan göra själv?

    Nix pix det sket sig... Media Markt hade fått order från Microsoft centralt att dom inte får ta emot trasiga 360:ar, dessa måste tydligen alltid skickas till Microsoft via supporten. Han tyckte det var konstigt att dom bett mig gå dit när dom inte får skicka in några konsoller.

    Ska pröva att ringa supporten ikväll igen och hoppas att man kommer i kontakt med nån som tar den ändå?

    Sen får vi se
    Last edited by Meecrob; 2007-11-19 at 15:01.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du kan ju gå tillbaka annars och hänvisa till svenska konsumentköplagen.
    Enligt den är det SÄLJAREN som är ansvarig för att hjälpa dig (om reklamationen sker inom två år från köpet).
    Konsumentlagar och regler
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Det var knasigt, jag har ju skickat in 2 xboxar som båda var bannade på live, och allt annat :|

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    kanske man kan ringa igen och hoppas att nästa supportsnubbe inte märker d?
    precis.. ring tills det funkar.. ring på olika tider.. svarar fel person så lägg på..

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Eller försök..

    ..att fixa en Unban. Saken är den att MS har faktiskt råkat bana folk som haft 100% original grejor. Det är bara att försöka övertyga dom om att du är en av dom.
    Det gick som sagt bra för en kompis i sommras.

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Det verkar nog kört med Microsoft.

    Fick prata med en tjej som var hur trevlig som helst och verkligen ville hjälpa mig men så fort hon fick upp meddelandet om att jag var bannad så kom hennes supervisor och meddela att hon inte får berätta nåt för mig, skicka mig vidare nånstans eller prata med mig nåt mer såvida jag inte har frågor som gäller en annan konsol som inte är spärrad från live.

    vad är det för sätt att behandla sina kunder?

    ser ut som d får bli en ny 360 arcade edition...
    Last edited by Meecrob; 2007-11-19 at 18:32.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    Det verkar nog kört med Microsoft.

    Fick prata med en tjej som var hur trevlig som helst och verkligen ville hjälpa mig men så fort hon fick upp meddelandet om att jag var bannad så kom hennes supervisor och meddela att hon inte får berätta nåt för mig, skicka mig vidare nånstans eller prata med mig nåt mer såvida jag inte har frågor som gäller en annan konsol som inte är spärrad från live.

    vad är det för sätt att behandla sina kunder?

    ser ut som d får bli en ny 360 arcade edition...
    prova nästa tjej då

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Prova att få Xboxen unbannad först, säg att du har haft din xbox i eran stuga utan interuppkoppling under sommaren och nu när du har tagit hem den och ska logga in på Live så står det att du är bannad.

    Om du lyckas få bort bannen så lägger du på, ringer ett tag senare och sen kan du skicka in din o-bannade xbox

  29. #29
    GUBBEN32 Guest
    mycket märkligt! ja ringde i fredags angående rrod på min bannade 360 inga problem als just nu är den i köpenhamn ups kom o hämta den inget tjöt om bannad box för min del hoppas de löser sig för dig!

  30. #30
    Jag ringde MS första gången 24/9 och berättade om RRoD och vi kom överens om att den skulle in på service.
    Nu drygt 8v (58 dagar exakt) senare så har ingen ännu hämtat vår 360....
    Har ringt till MS minst en gång i veckan sedan dess och får oftast olika svar. Det senaste var att vår order var spärrad och "att en tekniker kollar på det och hör av sig till erså snart som möjligt". Första gången vi hörde detta var väl kanske 4-5v sen, och ännu har inget hänt.

    Det kallar jag bra kundsupport!

    Heja Microsoft...


    Edit: Boxen är en helt original Core som aldrig varit flashad eller bannad från LIVE.

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. var kollar man hur mycket man har i gb snälla svara
    By oneoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 09:23
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •