Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 110

Diskussion: Hur länge var din 360 i Tyskland? (ring of death)

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Man måste stå på sig för att få nån rättvisa, begär en ny anmälan av eran xbox, säg åt dom att skicka fraktsedel via epost, sen ringer du ups och då kommer dom och hämtar.

  2. #32
    Citat Original inlägg av huklen Visa Inlägg
    Man måste stå på sig för att få nån rättvisa, begär en ny anmälan av eran xbox, säg åt dom att skicka fraktsedel via epost, sen ringer du ups och då kommer dom och hämtar.
    Tro mig.. vi har prövat allt..
    Dom lägger in ny order, försöker skicka med e-post, ringa direkt till UPS, skicka fraktsedel via snigel-post osv, osv.
    Fick varje gång till svar att vi skulle vänta 5 arbetsdagar, och när dom passerat så hade såklart inget hänt. Ringde igen och samma visa.

    Känns som att man har gett upp.
    Visst, vi har vi blivit lovade kompensation, men den får vi först när vi får tillbaka boxen, och hur ska det gå till när vi inte ens får skicka in skiten...

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    ...och förra gången...

    ...var den kompensation jag fick en månad xboxlive. 6 veckor var boxen borta och jag fick 79:-

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    otack är världens lön.... :/
    Last edited by GroGGmanneN.se; 2007-11-21 at 16:42.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Nu när min box redan är påväg till tyskland, finns de ngn risk att dom INTE fixar den? Man kan se klart och tydligt att den är öppnad på alla småhål, sigillet bakom faceplaten är borta, och så har jag borrat i chassit för X-clamp replacement, men satte dit org skruvarna igen.
    Skickar dom bara tillbaka den till mig och ger mig en fet räkning på frakten när dom ser detta? Eller lär dom fixa den?

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Det blir spännande
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  7. #37
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    6/11 - 21/11 Boxen kom idag, men jag missade den för jag inte var hemma, så vi får se imon vad M$ har haft för sig att skicka mig tebax.
    Den var bannad me Hitachi V59:a med sigillet intakt bakom plattan.

  8. #38
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Yes! på tredje försöket kom jag igenom nu är den på väg mot tyskland :P

    Någon som fått tillbaka en som inte blivit lagad? eller lagar dom alla som kommer in?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    Yes! på tredje försöket kom jag igenom nu är den på väg mot tyskland :P

    Någon som fått tillbaka en som inte blivit lagad? eller lagar dom alla som kommer in?
    grattis.. vad var det jag sa.. försök, försök igen

    ang. lagning så har ja ingen aning.. någon annan får svara på det.. tror de lagar de flesta faktiskt så länge det är RROD.. de som skriver här i tråden har ju skickat in de mest märkliga boxarna som kommit tillbaka flashade tom..

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Min är helt död, hoppas fan att dom lagar den fastän den är öppnad..

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det är ju det som är det intressanta. Vi sitter här och jublar över att MS är så generösa att dom lagar våra xboxar. Chippad eller ej. Moddad eller ej. Vad är det för, rent utt sagt, jävla usel kvalite'. Dom ska laga dom, och dessutom vara väldigt tacksamma att dom inte blir stämda på kuppen. Annat är det om vi gått loss med sandpapper och vatten på moderkortet, men de flesta har ju för bövelen bara spelat....

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Kollade med MS idag... det visade sig att den är på väg tillbaka nu... fick trackingnummer för ups, men det är inte reggat hos dom ännu... MS trodde på lev. måndag el tisdag... dom kunde inte se vad som var gjort, man kan ju hoppas på ny med benq och nya mobot
    Hör av mig när den är åter... (skickade iväg boxen den 8e nov...)

    /GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Skickade min igår, återkommer med vad jag får tillbaka
    Last edited by superboss; 2007-11-23 at 11:45.

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Min box ligger i nån hangar på Bromma flygplats nu och väntar på UPS. Den kommer levereras i morgon.
    Lämnade den till UPS 071108
    Åter till mig 071126

    Summa 18 dagar, MS sa 15 så det får anses vara inom ramen... hoppas skiten funkar nu. Ska tillägga att jag skickade en helt orörd box (den hade varit inne förrut för rrod, hoppa spå en ny).

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Fick just tillbaka min box. På medföljande handling står det att moderkortet är bytt, vad betyder det i praktiken? Att jag har ett nytt console ID?
    Sedan ser det ut som det sitter en ny Hitachidrive i för det sitter skyddsplast på utsidan, men det står inte i pappret att den är bytt. (Har inte kollat vilken modell). Kan MS ha anledning att byta driven till en annan, och varför vill dom inte informera om det isåfall?
    Om man får nytt moderkort, borde man inte få nytt serienummer? Vad är det igentligen som hänger i hop med serienummret, i mitt fall känns det just som det är plasthöljet.
    Betyder ett nytt moderkort att boxen tolkas som ett nytt console ID på LIVE?
    I övrigt upplever jag boxen som mkt tystare nu, kan det stämma?

    Bara undrar!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Ok jag skickade in min förra veckan och ups ringde precis o sa att dom skulle komma o lämna paket, gått en vecka bara. Tror ni dom sket i att laga den eller? Eller bytte dom bara ut hela skiten mot en ny?

    Den va helt död asså. X clamp mod men samma skruvar ändå, bara borrat chassi. Emblemet va borta och dom hålen där bak ganska misshandlade.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Ok jag skickade in min förra veckan och ups ringde precis o sa att dom skulle komma o lämna paket, gått en vecka bara. Tror ni dom sket i att laga den eller? Eller bytte dom bara ut hela skiten mot en ny?

    Den va helt död asså. X clamp mod men samma skruvar ändå, bara borrat chassi. Emblemet va borta och dom hålen där bak ganska misshandlade.
    jag tror de fixat den och detta skriver jag bara för att göra dig glad återkom med besked när du fått den..

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Fi fan va jag är sugen på att veta asså.
    Kl 14.30 imorgon, då vet jag

    Och om det inte är lagat så lär de finnas en del grejer till salu, bland annat spritt ny handkontroll, flashad drive och annat mumsigt

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    spännande roobarb :-)

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tjena!
    Skickades 14/11, framme i Tyskland 16/11, hemma hos mig 28/11.
    Nytt moderkort och en ny Benq VAD6038, hade en Samsung m25 i innan.

    Ha de'

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Skickade ner min den 27/11 framme den 29/11

    NU återstår det att se vad som händer.
    Skicka ner den flashad och lite "tillrufsad" på baksidan, ska bli spännande

  22. #52
    GUBBEN32 Guest
    fick min idag var borta i från 21/11 till 29/11
    lite pinsamt ty jag hade gh3 i läsaren men de har i a f fixat den.
    har dock problem med att gå live.
    moderkortet är bytt men inte dvd:n så den är alltså fortfarande flashad men inte bannad längre!

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Vad har du för problem med live Gubben?

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Fan också, dom lagade inte den :/

    "An inspection of your console has revealed that tampering or attempted tampering of the console has occured. The warranty prohibits such tampering and as a result your warrandy has been rendered void"

  25. #55
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Fan också, dom lagade inte den :/

    "An inspection of your console has revealed that tampering or attempted tampering of the console has occured. The warranty prohibits such tampering and as a result your warrandy has been rendered void"
    Surt men helt rimligt och det är ju sånt här man får räkna med när man går loss med verktygslådan på sin 360

  26. #56
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Surt men helt rimligt och det är ju sånt här man får räkna med när man går loss med verktygslådan på sin 360
    Ja de är klart.

    Vet ngn om det går att laga? Det är en väääldigt liten resistor som slitits loss. Inga andra synliga skador.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Ja de är klart.

    Vet ngn om det går att laga? Det är en väääldigt liten resistor som slitits loss. Inga andra synliga skador.
    det mesta brukar gå att laga, det beror på hur angelägen, intresse och hur mkt tålamod man har. är det sedan värt det? nej, kanske inte.. men det kan vara kul ändå.. om inte annat, om du får igång den så kan du kanske ge dig in på att mecka med den, läsa ur saker ut minnen, försöka ändra hårdvara etc, ge sig fan på att byta id på den etc. bara för att man har en box man kan leka med. så var börjar du? få tag på en box med samma moderkort eller ritning så du vet vad det är för komponent som är borta. sedan handlar du en sådan

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Fick tillbaka min idag , efter 21 arb.dagar

    Sen fanns där inget klister märke när jag skulle byta faceplate, någon som har fått sin box tillbaka utan innan ?

    /esko

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av roobarb Visa Inlägg
    Fan också, dom lagade inte den :/

    "An inspection of your console has revealed that tampering or attempted tampering of the console has occured. The warranty prohibits such tampering and as a result your warrandy has been rendered void"
    De krävde dig inte på frakten?
    Last edited by stora4; 2007-11-30 at 18:36.

  30. #60
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Pratade med Microsoft supporten nyss, dom fick upp min xbox som "modiferad" och för att dom ens skulle tag emot den, var jag tvungen att skicka 75? och visar det sig att den är modiferad skickar de tillbaks min xbox och pengarna visar det sig dock att den inte är modiferad får jag pengarna tillbaks och den fixad.

    Fan va det suger, tror ni dem kan se att den är modiferad ifall man restorar firmwaren osv?

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. var kollar man hur mycket man har i gb snälla svara
    By oneoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 09:23
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •