Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: tips och funderingar inför wii köp tack (=

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    tips och funderingar inför wii köp tack (=

    Tjena alla Psxcare användare

    Jag har just köpt mig ett nytt Nintendo Wii för 2120 kronor, då jag har full 2års garanti eftersom jag jobbar på Clas ohlson. Jag har fortfarande 30 dagars öppet köp och kan ångra mig. Tanken att ja kommer ångra mig är att jag har ett konsol nummer som är över LEH-1352x, vilket då innebär att ja bara kan chippa med ett D2CKey vilket till skillnad från wiikey är dyrare och man kan inte spela brända spel på?...

    (Finns de någon jämförelse på svenska angående dessa två chip?)

    Ett begär ja känner är att jag vill kunna spela massa olika spela utan att lägga ut 500 spänn på varje :P

    Vad tror ni om att lägga ut ca 1400 spänn extra för att få ett nytt wii med wiikey och 1års garanti?

    Sen så har jag lite frågor angående handkontroller till wii, *Måste man köpa GC kontroller för att de ska gå att spela t.ex MarioCart till GC? eller fungerar de med att köpa Wii Classic Controller så funkar de?

    Går det att spela upp filmer brända som data på en dvd disk med film formaten divx och xvid (mpeg4), på såväl orginal elelr om man har chippat sitt wii? (alltså använda wii som en dvd som stödjer endel format)

    Sen undrar ja lite om surf funktionerna..Har wii stöd för att t.ex surfta på yputube och liknande stora siter?

    Nu ska ja inte vara jobbig och ställa mer frågor som ni förmodligen tycker ja ska söka svar till, men tycker de har vart lite otydligt till de frågorna, men TACKSAM för alla svar

    POK till er alla xD

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Kort svar. D2CKey är bättre än Wiikey...
    Så chippa ett nytt wii med d2ckey är ett bättre alternativ i nuläget.

    Wiikey fungerar nu och kommer nog göra det ett bra tag till. men dom har ju lyckats see det och gjort kopieringsskyd mot det. Dock knäckt just nu, men jag garanterar att det kommer nya versioner av det snart.

    D2cKeyn är i princip helt osynlig för det nya kopieringsskyddet och klarar av att tex köra Super Mario Galaxy UTAN att behöva uppdaterras. Det fungerar annorlundare och mycket bättre än wiikey...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    34
    Respekt
    17
    jag ska chippa snart.
    dock så har jag LEH 100 någonting.

    wiikey eller D2CKey?
    Trodde wiikey var bättre, någon får gärna utveckla.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Jag har just köpt mig ett nytt Nintendo Wii för 2120 kronor, då jag har full 2års garanti eftersom jag jobbar på Clas ohlson. Jag har fortfarande 30 dagars öppet köp och kan ångra mig. Tanken att ja kommer ångra mig är att jag har ett konsol nummer som är över LEH-1352x, vilket då innebär att ja bara kan chippa med ett D2CKey vilket till skillnad från wiikey är dyrare och man kan inte spela brända spel på?...

    (Finns de någon jämförelse på svenska angående dessa två chip?)
    Ja men det är väl självklart att man kan köra brända spel med D2CKey. Vad skulle det vara för vits med den annars?
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Sen så har jag lite frågor angående handkontroller till wii, *Måste man köpa GC kontroller för att de ska gå att spela t.ex MarioCart till GC? eller fungerar de med att köpa Wii Classic Controller så funkar de?
    Du måste använda GameCube kontroll till GC-spel. Du kan oftast använda GC-kontrollen istället för Classic Controller i spel som stöder den.
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Går det att spela upp filmer brända som data på en dvd disk med film formaten divx och xvid (mpeg4), på såväl orginal elelr om man har chippat sitt wii? (alltså använda wii som en dvd som stödjer endel format)
    Finns någon särskild Linuxdistribution till GameCube (som också funkar till Wii) med såna funktioner.
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Sen undrar ja lite om surf funktionerna..Har wii stöd för att t.ex surfta på yputube och liknande stora siter?
    Ja, du kan köpa till Internet Channel på Wii Shop Channel. Kostar 500 points tror jag.

    Citat Original inlägg av Lilleolov Visa Inlägg
    jag ska chippa snart.
    dock så har jag LEH 100 någonting.

    wiikey eller D2CKey?
    Trodde wiikey var bättre, någon får gärna utveckla.
    D2CKey görs av samma tillverkare. Skillnaden är att D2CKey ansluts på ett annat sätt för att kunna användas med senare Wii med D2C dvd-läsare.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    34
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    D2CKey görs av samma tillverkare. Skillnaden är att D2CKey ansluts på ett annat sätt för att kunna användas med senare Wii med D2C dvd-läsare.
    satt då har jag som har LEH 100 XXX XXX XXX
    ingen andledning att skaffa det? eller?
    Wiikey för hela slanten?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    D2C key fungerar BARA på de nyaste d2c baserade wii, så det är wiikey för din del då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för bra svar

    Blev lite konfunderad när (*******s hemsida) benämnde:
    "Om du har en Wii med Serienummer som är samma eller är över LEH-1353x så är detta det enda chippet för ditt wii som fungerar."
    Låter liksom lite negativt :P

    Sedan i slutet av deras info:
    "Detta chip fungerar inte med Piratkopierade spel. Inga av våra chip stödjer piratkopierade spel."
    ...Men ni säger att de fungerar endå ?

    Då får de nog bli ett par GC kontroller, tror dom kostar runt 150 kr styck på Clas ohlson, kanske 120 kr om ja inte minns fel :P. Ganska najs pris väl?...

    Men den där "linuxbaserade" versionen du snacka om, går de att fixa gratis eller?..Ja menar om man efter chippningen stoppar i en dvd skiva med lite divx filmer, fungerar dom att spela upp då`utan några större kostnader och knep?

    Sedan de här me points..De kostar väl massa stålar?..
    Går de inte att undan gå på nåt sätt ?

    Om jag kommer förbi psxcare i stockholm, går de att få sitt wii chippat på direkten?, om ja lämnat in på morgonen, gör lite ärenden i stan, sedan hämtar efter några timmar?
    En anna liten fundering inna chippningen: Jag har inte öppnat mitt nintendo wii paket än, alltså inte uppdaterat de...Är de smart att uppdatera den hemma innan? Eller ska ja skippa de?
    Hare fint alla trevliga forum användare
    Last edited by Seka; 2007-11-14 at 21:44.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Wii chippas normalt på mindre än 1 timme. Undantag d2ckey chippningar, dom gör vi inte samma dag dom kommer in.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Sedan i slutet av deras info:
    "Detta chip fungerar inte med Piratkopierade spel. Inga av våra chip stödjer piratkopierade spel."
    ...Men ni säger att de fungerar endå ?
    Det är för att
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Men den där "linuxbaserade" versionen du snacka om, går de att fixa gratis eller?..Ja menar om man efter chippningen stoppar i en dvd skiva med lite divx filmer, fungerar dom att spela upp då`utan några större kostnader och knep?
    Du måste starta om med "mediaspelarskivan" varje gång. Du kan inte "installera" linux på Wii.
    Citat Original inlägg av Seka Visa Inlägg
    Sedan de här me points..De kostar väl massa stålar?..
    Går de inte att undan gå på nåt sätt ?
    Inte i dagsläget nej.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för lite svar ännu en gång

    "Det är för att" Lät iofs lite otydligt ;P

    Läser inte wii divx filmer utan att man har startat wii med linux?

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Du måste ha Gamecube minneskort också till ditt Wii om du vill spara i Gamecube spel. Köp ett på 128MB, det borde räcka en bit.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Var får jag tag på "mediaspelarskivan" eller har det ngt annat namn ?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Undrar samma som ovan, hur får man tag på den ?

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Vad för chip bör man skaffa efter att kopierings skydden har blivit advancerad? Har för tillfället WiiKey, måste jag skaffa mig Wii med D2CKey nu? O.o
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Nej, WiiKey har uppdaterat sin firmware. D2CKey är enbart till för konsoller med D2C dvd drive.

Liknande diskussioner

  1. Tips på åtgärd?
    By kau in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 12:15
  2. Brickad wii och garanti
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 00:19
  3. Wii säkerhets tips.
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 10:55
  4. Hjälp vid köp av PSP...
    By Ayn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:17
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •