Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Strema HD Film

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Strema HD Film

    Tjenare är så att jag har Köpt en Full HD TV när man man kommer hem å peppar på att testa en film från datan som ligger på hårdisken visar den att min data är förslö för att orka köra 1080p lika så 720p går åxå dåligt då det hackar myckt.
    Har två fråger nu.

    1. Går det strema HD film från datan till xbox360?
    2. Om det går hur ser dut då jobbar datan lika mycket eller kommer boxen att jobba å på så sätt slipper jag undan med att uppgradera min gamla data ?

    Kan tyrvär inte kolla själv då min xbox 360 ligger på laging å räknas med att vara lagad om två veckor så är nyfiken hur allt funkar då jag måste veta om jag ska spara pengar till att uppgradera datan eller inte.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Du kan streama .wmv hd filmer till xboxen
    Annat finns det inte stöd för just nu vad jag vet.

    Datorn verkar jobba väldigt även med vanliga .avi filer,
    så där har jag inte en susning, kanske bara är encodingen i datorn som tar mkt.
    Last edited by kaffetandfen; 2007-11-14 at 04:49.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har en ny fråga då mitt xbox är på laging fortfarande å inte kan testa det själv. kan man koppla in en extern hårddisk i xboxen 360 å se HD filmer från den utan problem?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ofri Visa Inlägg
    Har en ny fråga då mitt xbox är på laging fortfarande å inte kan testa det själv. kan man koppla in en extern hårddisk i xboxen 360 å se HD filmer från den utan problem?
    problemet är att externa disken förmodligen är fat32 (ntfs funkar ej) så filerna kan inte va över 4gb, gick möjligen o formatera i ngt mac format för att undkomma det.. du får söka lite..
    eller bränna filmerna på dvd/streama..

    EDIT: eller fixa din dator, är den iaf 2Ghz så ska det gå med 720p annars har du nåt fel på burken eller fel codecs... (googla lite)
    Last edited by s-p-d; 2007-11-29 at 20:06.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ntfs har jag gjort om min externa hårddåsk till så kan har över 4 gig större filer..
    Hoppas på att få mitt xbox i morgon snart tre veckor utan xbox är ju lite tungt..

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Läs om läs rätt =p
    som ja skrev, ntfs funkar ej på 360...
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. se på Film?
    By n00by in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 00:37
  2. Film och annat på DS lite med m3 pro?
    By Lillcute in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 10:55
  3. Spela upp film via 360
    By Bjorne71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 17:40
  4. Streama film till pspn
    By Cillus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 20:48
  5. 2 filer,en film utan hopp?
    By codo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •