Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Hjälp

    köpte detta kort av dig VIA VT6421A SATA kortet..tänkte bara höra hur jag gör för att se dvdläsaren. och jag hittar inte den disable menyn i bioset...och om det finns nån bra guide för att flash xbox 360 nu när man har detta kortet?? fattar knappt nåt alls och vad menas med hexeditera mtkflash

    Mvh Sebbe
    Last edited by sebbepeter; 2007-11-14 at 11:11.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns färdig mtkflash i viasata kortets supporttråd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Men jag får också upp No drivers detected när jag kör mtkflash...vet du varför det blir så? därför kommer jag ingenstans.

    sebbe

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nu har jag kommit så lång att jag har orig.bin men det finns inte ett enda jä*** program som funkar i Windows Vista Ultimate.. har du någon fundering på vad jag kan göra.

    Sebbe

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Men jag kanske kan använda mig av free-hex-editor istället?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh vi kör ALLT i ren DOS när vi flashar samsung, dvs inget )(/(/%(&%/&! windows alls inblandat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    men när jag har fått ner orig.bin filen på disketten måste jag väl göra nåt med den filen? och vilken är den senaste firmware kan inte hitta vad den heter?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av sebbepeter Visa Inlägg
    men när jag har fått ner orig.bin filen på disketten måste jag väl göra nåt med den filen? och vilken är den senaste firmware kan inte hitta vad den heter?
    ska du verkligen ge dig in på detta själv? du borde veta allt som rör flashning innan du börjar. finns massa trådar om det här. firmware hittar du på xbins. vilken firmware? beror på din dvdläsare och om du vill kunna köra "icke-stealthade" spel eller inte.. diskett?! nej, nej, nej.. leta, läs, läs, återkom.. tyvärr.. inget personligt.. men det kommer gå illa för din box annars..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    500:- är en strunt summa när man ska flasha, lämnar gärna in den till kunnigt folk så slipper jag tänka på det & koncentrera mig på spelandet!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    vad kostar det att köpa en ny DVD läsare till 360 och att ni flashar den..om ni nu gör det?!

    Sebbe

Liknande diskussioner

  1. Hej fått problem med devhook 0.46!! Hjälp!
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:55
  2. Nybörjare behöver hjälp
    By whiSSSper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 20:40
  3. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 23:39
  4. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 16:30
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •