Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: video i psp slim

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20

    video i psp slim

    Hallo!

    Vilken storlek måste filmerna man lägga över på nya slim & light vara? Måste man fortfarande konvertera ner kvailten? eller kan man dra en vanlig Xvid film rakt över bara?

    Måste man fortfarande döpa om filerna eller kan man döpa dom till vad man vill?

    ?

    // C

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    ingen?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Varför sitta och vänta på svar? Testa dig fram om ingen svarat på 19 timmar.
    Jag har personligen inte svarat för jag har ingen slim och vet inte ett skit om dem.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Slim eller fet, sak samma, samma filer som funkar på Feta funkar på anorektiska.

    Storleken på filmer eller annat beror på hur stort minneskort du orkat köpa.
    4Gb eller 8Gb kort rymmer ju en hel del.

    Så komprimerar du en DVD till 3.5 GB så har du ju bättre kvalite på filmen med

    Div-X och X-Vid stödjs inte av PSP alls ,den har inga sådana Codecs men enda som fixar det är antingen Sony själva "Skriv o fråga" eller om du konverterar om eller väntar på att någon hackar in lite sånt gott i framtiden.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Turbis: Jag har ingen psp, men beroende på möjligheterna att titta på film i den så skulle jag köpa en. därav frågan. Om du inte vet svaret, varför ens gå in och skriva det i tråden?! ( kasta sten i glashus?)

    Pendagron: Tack för svaret! Så om jag förstår det rätt så finns det inte någonsomhelst codex stöd i den? Kan slim modellen köra vilken upplösning som helst eller är det samma som på den tjocka modellen att man måste dra ner upplösningen?

    Mvh
    C

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av soulman79 Visa Inlägg
    Turbis: Jag har ingen psp, men beroende på möjligheterna att titta på film i den så skulle jag köpa en. därav frågan. Om du inte vet svaret, varför ens gå in och skriva det i tråden?! ( kasta sten i glashus?)
    Ursäkta så mycket ers majestät att en liten bonde som jag inte kan läsa dina tankar och veta att du inte hade en. (Kasta glas i stenhus?)
    Det kunde du informerat i din första post istället för att spela smart när man ger svar.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Om jag hade haft en PSP så hade jag naturligtvis testat det isället för att fråga i ett forum...

    Ers höghet godtar ursäkten

    vänner? =)

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av soulman79
    Så om jag förstår det rätt så finns det inte någonsomhelst codex stöd i den?
    Jo, H264 codec, precis som fatso modellen.

    Citat Original inlägg av soulman79
    Kan slim modellen köra vilken upplösning som helst eller är det samma som på den tjocka modellen att man måste dra ner upplösningen?
    Det är lika som på fetingen.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Kanon, tack för svaret Big Mac!

Liknande diskussioner

  1. psp slim vs psp tjock
    By swifter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:47
  2. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  3. 3.40 OE-A Eller Psp Slim????
    By Itchi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 11:33
  4. PSP Slim
    By g64 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •