Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 127

Diskussion: Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18
    Det går ej att köra med vanlig cd-skiva i wii du måste ha dvd-skiva
    och ändra bara till att du ska bränna på dvd skiva i ditt brännar program sen är de klart.

Och vad har du fått 1.3 ifrån? Det måste vara config disken du tänker på tror jag...

Så de är bara att köra in 1.9b när du brännt ut de.
    Nintendo 64
    Gamecube
    Wii
    XBOX 360
    Nintendo DS
    Playstation 3

M2N32-SLI Deluxe
    AMD 6400+
    Geforce 9800GTX 512MB
    8GB Ram PC6400
    1x74GB SATA 16MB 10000RPM

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    HackeZacke:läs vad Grima har skrivit, gjorde samma fel som du. har nu uppdaterat den så jag kan spela Mario. funderar nu på att gå steget länge och prova Ntsc spel. Måste man uppgradera den mer för att kunna göra det?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kungsvensson Visa Inlägg
    funderar nu på att gå steget länge och prova Ntsc spel. Måste man uppgradera den mer för att kunna göra det?
    Du måste inte uppgradera chippet mer då det för det första inte finns någon mer uppdatering. Och om du ska köra NTSC var då säker på att kolla vilken release det är och om den fungerar med brickblocker (alla fungerar nämligen inte).Kolla in kompatibilitetslistan, har inte adressen i huvudet men den finns i tråden "Fungerande releaser: Wiikey"

Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Respekt
    20
    Hallå! Vrf får man Error conde #001 unauthorized device.....

Jag har V3.1E på Wiien och 1.9g på wiikey så de borde funka eller? Hur löser man detta?
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Codo: läs vad Grima har skrivit tidigare i tråden. Du har inte uppdaterar wiin till 1.9g. Du har bara testat och sett att det går att uppdatera. tryck på reset fler gånger så kommer du att se att den uppdaterar.

Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Respekt
    20
    Märkte detta! Då jag testade en gång till...läste på ett annat forum! Nu så funkar de så alla ni som får errorcode #001 och säger att ni har 1.9g testa uppdatera igen så kommer de en liten röd text som säger att man ska rebota galaxy och de kommer funka!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    hej, jag har ett yaosm-chip till mitt wii och jag får inte smg att fungera, error 001 unauthorised.... jag kollade på yaosms hemsida med det enda som förslogs var programmering, vilket jag inte kan.

någon som vet hur man får igång det?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 0scar Visa Inlägg
    hej, jag har ett yaosm-chip till mitt wii och jag får inte smg att fungera, error 001 unauthorised.... jag kollade på yaosms hemsida med det enda som förslogs var programmering, vilket jag inte kan.

någon som vet hur man får igång det?
    Det går då troligen inte för tillfället,

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Det verkar som att endel har problem och tänkte bara berätta hur jag gick till väga. Dom flesta verkar ha Wiikey jag är inte en av dom.. Jag har CycloWiz..

Först uppdaterade jag så att jag hade CycloWiz 3.6beta.
    Satte in SMG skivan och lät den uppdatera mitt Wii...

Sen var det bara att börja gejma.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Jag är inte säker, men jag tror att om man har YAOSM eller Wiifree så måste man ta ut chippet ur konsollen för att uppdatera det.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Tjena. Ledsen, ja har läst på forumet men för säkerthetskull skulle jag vara tacksam ifall jag fick ett svar riktat specielt mot mig.
    Jag lät min kompis uppdatera mitt Wii, tydligen så uppdaterade han 1.9G (för galaxy) sedan 3.1E. Följande frågar lyder: Vad ska jag uppdatera nu? Han sa att 1.9B uppdateringen funkade inte av någon anledning, kan det vara för att han brände skivan för snabbt? I alla fall, skulle vara tacksam ifall någon sa till mig vilka uppdateringar jag ska fixa så att jag också kan sätta igång och spela SMG .
    Ska jag har den dära hotfix uppdateringen? eller? i alla fall, jag tankar SMG PAL nu (wiizard)

mvh/Tobias

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    har du 3.1E installerat och wiikey 1.9G redan så är det bara at ttuta och köra... PAL versionen asså

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Hur kollar man vilken version man har på allt ... wiikey och wii ...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Wii firmwaren står i options menyn nere till vänster, sen uppe i höger hörn står versionen...
    WiKey måste du köra setupskivan eller update för att se vilken firmware på det du har...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    När jag kör spelet (orginal) med en komponentvideokabel så hackar film sekvenserna men när jag kör med vanliga kabeln så gör den INTE det, nån som vet varför?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Jag fick samma som codo mfl. Jag höll på att dö av skräck eftersom wii:n var HELT död. Bröt strömmen men det hjälpte inte. Att bryta strömmen i 10 minuter funkade däremot

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Hej allihop, jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Det e så att hur jag än gör så får jag error på Super Mario Galaxy PAL_Wii-WiiZARD:-(

Så här gjorde jag: hade Wii med firmware 2.1 (har ej lan adapter) o Wiikey 1.9b.

Jag uppdaterade till 1.9g fix o fick höra Homer säga "You guys are nuts". Fast jag fick göra ejekt tricket( att ta ut dvden innan test o innan flash annars får jag connection error) för o uppdatera, kanske det som e problemet men tror inte det, för alla andra spel funkar gju!?

1.9g dvden brände jag direct i Imgburn med fujifilm DVD-r 16x.

Sedan la jag in Mario o den uppdaterade Wiiet från 2.1 till 3.0. Sedan försökte jag spela o jag fick error.

Fattar inte vad som är problemet?

Är det någon som haft samma problem o löst det på något sätt? Är tacksamm om ni säger hur ni gjort för o lösa det?

Har typ bränt 10 dvd skivor o hitar fortfarande ingen lösning.

Hoppas någon kan säga vad jag har gjort för fel? Är väldigt tacksamm för den hjälp jag får.

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Kurdisch: Svårt att svara på. Det borde fungera. Vilket slags error får du?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

Question hjälp med wii

Jag har uppdaterat mitt wii till 1.9b efter det så uppdaterade jag till 1.9g jag hörde homers röst i slutet sen när jag stoppa i super mario galaxy står det "Error011" nånting...vad ska jag göra för att det ska funka?? jag läste om 3.1E nånting hur ska jag uppdatera till det om de e det som är felet?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Du har du i alla fall fått uppdateringen att fungera. Då måste det vara nått med själva spelet.Har du WiiZARD´s release eller har du fått tag på någon annan?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    jag har 2 olika en som e WiiZARD´s och en annan det händer samma sak på båda

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    nu såg jag att jag hade 3.1E men innan wiikey 1.9b och g kom så stoppa jag in galaxy skivan i wiiet och då uppdaterade jag och sånt men det funka inte, men det stog att den skulle lägga till news och wheter channel men den gjorde aldrig det och nu när jag anväde WiiZARD´s release så får jag ingen uppdateringskoll och inga channels

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    kungsvensson: 011 errorn när jag försöker spela Mario

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av acidbomb Visa Inlägg
    Jag körde 1.9g patchen från Wiikey, brände ner SMG med imgBurn på Verbatim skiva. Spelet startar och jag kommer till scenen (1-2 minuter in i spelet) där bowser tar hela slottet och då hänger sig spelet.

"The Game Disc could not be read. Please read the Wii Operations Manual for more information". Detta står i "Mario Text", inte den gamla vanliga.

Har försökt flera gånger men hänger sig alltid på samma plats. Vad kan jag göra
    Har precis samma problem, har du hittat nån lösning på det?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    funkar Wiid bra med den här realesen? Eller måste man uppdatera Wiid på samma sätt som Wiikey?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Trist att läsa om så många med wiikey som det inte fungerar för. Måste ju bero på något. Jag köpte mitt wii i somras och har inte haft något problem alls hittills vilket jag är tacksam för. Efter att ha ägnat nån timme åt att läsa alla suveräna guider på detta forum var jag inte det minsta orolig för att lyckas den här gången heller. Det enda jag gjorde nu var:

1. Laddade hem 1.9g, brände pal.iso filen med image burn.
    2. Körde in skivan i wii och tryckte A på min GC-kontroll ett antal ggr tills Homer frälste.
    3. Brände SMG med image burn på Traxdata DVD-R printable (alltid använt just den typen av skiva). Körde 3 x hastighet. Brukar köra 4-6 X men vafan, har man väntat 3 månader kan man vänta 4 minuter extra.
    4. I med skivan och gjorde update. Tog extrem lång tid. Tidigare uppdateringar har gått på ca 5-15 sekunder och det har förekommit ett antal sedan jag fick mitt wii i juli. Den här "låste sig" vid ca 50 % i gott och väl över 1 minut. Näven i bordet och svordomar men sen rasslade resten av stapeln iväg på 1 sekund och det var uppdaterat och klart. Puh.
    5. Tokspelat sedan i fredags. Grymt roligt spel.

Det här lär väl knappast hjälpa någon eftersom allt redan har skrivits här förut men det förekommer så mycket kommentarer om att man måste i med 1.9b före 1.9g för att inte tala om andra rena felaktigheter osv osv så jag kände mig manad att redogöra för hur enkelt det BÖR vara om allt lirar som det ska.

Hoppas det löser sig för er det strular för.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Hejsan! lite problem har uppstått. tar det här för känns som det är mest relevant här, jag har uppdaterat mitt wiikey till 1.9g men när ja skall bränna mario. så kommer de löjliga, att jag laddar ner , extractar men kan sedan inte bränna det, nu har jag en IMAC 20" och toast som prgram då undrar jag om de är så att man måste scarmbla den smg pal versionen som finns för att det är wii format eller är någon som har mac som är insatt ?

mvh okunnig

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Får gärna svara om ni vill

När jag kör spelet (orginal) med en komponentvideokabel så hackar film sekvenserna men när jag kör med vanliga kabeln så gör den INTE det, nån som vet varför?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Månne TV´n inte klarar av rätt HZ. Har du testa de olika 60 HZ 70HZ? Kan nog vara det som spökar.

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    22
    Hej, jag har ett litet problem med spelet. Det fryser sig i filmsekvensen i början när Mario tappat taget om slottet och det blir en explosion.

Jag har PAL Wii (3.1E) med CycloWiz 3.6 Beta. Jag har brännt spelet 2 gånger på likadana skivor (Sony DVD-R, en gång på 8x och en på 2x). Någon annan som har detta problem? Eller ska jag försöka med att ladda ner igen och bränna på annan typ av skiva t.ex? Vill bara veta om det kommer hjälpa eller om det kommer fortsätta frysa på detta ställe.

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner