Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 127

Diskussion: Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Respekt
    18

Har redan kört uppdaten från SMG!!...error#001

Jag är en otålig själ och inte så eftertänksam alltid. Jag brände ut spelet och körde updaten från skivan, allt bra, men när jag skulle börja spela blev det error #001 som innebär att mitt otillåtna chip (wiikey) upptäckts och hindrar mig från att spela SMG. (allt detta vet ni väl redan). Sen gick jag in här för att läsa hur ni löst detta, men alla verkar ha varit mer förutseende än mig och låtit bli fw från SMG. Jag har nu testat att bränna ner 1,9g hot fix beta pal.iso och köra den, men det blir unable to read disc. Måste jag vänta på en nyare fw från wiikey och installera den innan jag kan köra SMG? Jag antar att jag låst mig lite i och med att jag uppdaterade från skivan, kan det stämma?

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Respekt
    18

Allt lugnt...inget svar nödvändigt

Hej igen....
    Brände med imgburn och allt funkade fint...körde med nero burn image tidigare och det funkade alltså inte för mig. Och det är ingen fara att ha fått det där 001 messet, 1,9g fixar hela skiten!! Fan vad bra att det här forumet och ni med all kunskap finns, TACK!! Vilket råfett spel förresten!! Verkar asskönt!! Kommer på mig själv med att nästan stå på huvudet när jag körde. Grymt schyssta spelideér återigen från Nintendo.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Respekt
    22
    Hehe. Jo, de e ett riktigt bra spel.
    En fråga bara, när du brände uppdateringen med nero, använde du filechop* på iso-filen då? (annars förstår jag att det inte fungerade).

*Med fileshop gör du om storleken på iso-filen till cirka 1.4 gig.. Säg bara till om du inte vet hur du använder det så ska jag förklara.

Lycka till med stjärn-samlingen

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Farsta Visa Inlägg
    Trist att läsa om så många med wiikey som det inte fungerar för. Måste ju bero på något. Jag köpte mitt wii i somras och har inte haft något problem alls hittills vilket jag är tacksam för. Efter att ha ägnat nån timme åt att läsa alla suveräna guider på detta forum var jag inte det minsta orolig för att lyckas den här gången heller.
    Jag tror att problemet ligger i att så många blir alldeles till sig, så dom läser inte hur man ska göra innan man väl har gjort bort sig.
    Dock har ju SMG varit ett litet problembarn för många, speciellt problemen som kommit med att Setup-disc inte fungerat som det ska ibland med 1.9g.

Ett tips till alla innan man provar ett nytt spel - läs hur ni ska göra innan ni gör bort er. Det är bättre å vara smart innan än efter .

Lycka till för er som har problem..

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Börjar bli galen. Installerat 1.9g och hört Homer rösten. Men endå när jag startar Mario Sedan står det Error #001, unauthorized device has been detected.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dark2 Visa Inlägg
    funkar Wiid bra med den här realesen? Eller måste man uppdatera Wiid på samma sätt som Wiikey?
    Jag behöver ochså hjälp med det. Jag har ochså ett WIID och hur gör man då för att spela super mario galaxy? Dom senaste uppdateringarna är ju sen i april. Hur gör man då om man har ett WIID för att spela spelet? WIID

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zane Visa Inlägg
    Hehe. Jo, de e ett riktigt bra spel.
    En fråga bara, när du brände uppdateringen med nero, använde du filechop* på iso-filen då? (annars förstår jag att det inte fungerade).

*Med fileshop gör du om storleken på iso-filen till cirka 1.4 gig.. Säg bara till om du inte vet hur du använder det så ska jag förklara.

Lycka till med stjärn-samlingen
    Jag använde inte filechop när jag använde uppdateringen och för mig fungerar det helt utan några som helst problem, varför skulle man behöva använda det?

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Respekt
    22
    Vissa brännarprogram klarar inte av för små filer, vilket medför att skivan inte fungerar. Filechop gör filen större. Till 1.4 gig ungefär.

Men som sagt, villa brännarprogram, som IMGburn, kan klara av det ändå.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rymd Visa Inlägg
    Jag använde inte filechop när jag använde uppdateringen och för mig fungerar det helt utan några som helst problem, varför skulle man behöva använda det?
    Provat sätta REGIONFREE till ON?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av amerald Visa Inlägg
    Provat sätta REGIONFREE till ON?
    Vad har det med någonting att göra?

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Nu ska vi reda ut det här en gång för alla. Ni som inte får i gång Super mario galaxy med er wikey trots uppgradering till 1.9 och har hört Homers röst. Har ni gjort någonting innan med setupdiskar eller ändrat wiin till regionsfri mm? Eller var er wii helt "oskuld" innan ni uppdaterade till 1.9?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    jag har inte ändrat nåt med setupdisc, men nu har jag testat med det oxå!
    funkar ändå inte....

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Respekt
    22
    Jag har firmware 3.1E å allt fungerar för mig, se till å skaffa de, kanske fungerar för er då
    Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
    Verbatim DVD-r 16x
    Bränner alltid på 4x hastighet

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Jag har lite problem jag har uppgradera både 1.9d och 1.9g(har hört homers röst på båda) har firmware 3.1e och har super mario galaxy brännt när jag ska spela så står det error 001# vet inte vad jag ska göra nån som vet..jag gick in på hemsidan där jag köpte chippet(www.********se)där står det Chippning av ditt Wii ink Wiikit står det som rubrik på det chippet jag har..jag vet inte riktigt om det är ett annorlunda chipp men om det är det vad behöver jag uppgadera då???

Snälla hjälp

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    VILKET SPEL
    Jag kan inte sluta spela.
    Det var längesen jag spelade ett sånt underbart spel.
    3d:en, gravitationen, upp och ner... Jag nästan gråter så kul det är.
    Känns som när man satt med Super Mario Bros (1 & 3).

Helt klart en 10:a

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    spelat e guld! spelat i 4h nu å allt funkar som de ska! jag hade lite prob med att bränna 1.9g bara man ska bocka för ( ytterligare bränning inte möjligt) hade lite förstå innan (nero 8)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0

pepp

Jo, spelet är galet roligt, har fått död på sista bossen och sitter nu med 80 stjärnor, helt galet underhållande spel. Det känns som att dom har försökt behålla så mycket som möjligt från Mario 64 vilket jag gillar.

Kepp on playing.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Om man får upp meddelandet Error #001, unauthorized device has been detected. När man försöker spela SMG fast man har 1.9g (ja, jag har hört homers röst, är några få fler som har det här problemet) kan man köpa original spelet och kommer det funka då? Eller kommer man få upp samma meddelande då också?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Jo, spelet är galet roligt, har fått död på sista bossen och sitter nu med 80 stjärnor, helt galet underhållande spel. Det känns som att dom har försökt behålla så mycket som möjligt från Mario 64 vilket jag gillar.

Kepp on playing.
    Jag tyckte inte om SM64 men Galaxy var ju jättefint! Jag har 40 stjärnor. Framför allt ett stort plus till kameravinklarna.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    En fråga till ni som har fått SMG att fungera, fungerar andra backup/original spel fortfarande också för er och har det blivit nån gång DRE sen ni börjar spela SMG?

Har just nu 2 Wii med Wiikey moddat av PSX och har ännu inte testat SMG. Då man läst hur mycket problem det har blivit sen 1.9g updaten och avvaktar än så länge med SMG.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    jag har inga problem....

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Har alltid senaste ifrån "nätet" som man kan ta hem på sitt Wii. Fixade mitt Wii ifrån PSXCare, wiikey. Brännde SMG på verbatin dualL DVD-R. Körde uppdaten på skivan. Fick error så klart, trode att allt var uppdaterat ifrån psxC. Laddade hem 1,9g och brände det på nån DVD skiva (singel L). Uppdaterade och hörde homer. Startade spelet men fick error igen (kod 001 eller vad det säger).

Så vad gör man? Kan något ha gått fel trots att man hör Homer? Testa bränna på annan skiva?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Det är alltså testflashningen som är problemet för dig?
    Jag skulle testa bränna igen. För mig funkade det med Verbatim DVD+R x16.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ColinZeal Visa Inlägg
    Det är alltså testflashningen som är problemet för dig?
    Jag skulle testa bränna igen. För mig funkade det med Verbatim DVD+R x16.
    Är det?
    Inget verkar fel när jag kör 1,9g.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Jag har D2C och det fungerar fint hittills.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    sidan verkar nere
    törs man ta det från nå´n annan site?
    http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar

Registrerade
    Oct 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av th3zainTT Visa Inlägg
    sidan verkar nere
    törs man ta det från nå´n annan site?
    http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar
    Jag Googlade på filnamnet och fick till slut napp här:
    http://fenopy.com/torrent/wiikey_upd...TI1/index.html

Det är en fil på TPB och det funkade fint.

Jag klantade mig och körde updaten från SMG innan jag kört in 1.9g. Blev så klart skitnervös men efter att ha läst den här tråden nog så blev jag lugn och det löste sig ju till slut.

STORT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT TILL I DENNA TRÅD!

Ovärderligt med bra info när man sitter med ett förmodat superproblem.

Ett problem kvarstår dock. Spelet hänger sig när man får se den lilla filmsnutten och kommer upp till slottet. Wii kan inte läsa skivan står det på en blå ruta. Kul.

Ska testa att bränna SMG i annan hastighet och med annan DVD. Har kört 2x på någon crappy skiva som heter PRINCO.

Allt detta har jag gjort på Mac med Skivverktyg.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Nytt bättre media (skiva) och problemen är ur vägen

Registrerade
    Nov 2007
    Från
    Sthlm
    Respekt
    18
    tänkte bara tipsa:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32744

jag spelar galaxy som turan, bara så ni vet

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av benderboy Visa Inlägg
    Ett problem kvarstår dock. Spelet hänger sig när man får se den lilla filmsnutten och kommer upp till slottet. Wii kan inte läsa skivan står det på en blå ruta. Kul.

Ska testa att bränna SMG i annan hastighet och med annan DVD. Har kört 2x på någon crappy skiva som heter PRINCO.

Allt detta har jag gjort på Mac med Skivverktyg.
    Har du lyckats lösa problemet ännu? För mig händer precis samma sak som för dig. Jag brände ut spelet i Imgburn på en Premium 1-16x DVD+ skiva med min NEC 1300a 1.0C (ja, jag vet den brännaren är från när morfar var ung).

Har provat bränna i flera olika hastigheter men problemet kvarstår dock. Senaste gångerna jag har försökt få igång spelet kan jag inte ens starta upp det, Wii:et gnäller nånting på att den inte känner igen skivan.

Provade också att bränna ut det på en DVD-R 1-16x från TDK, men denna skiva verkar totaldissas av min brännare. Kan inte ens få igång en bränning oavsett om jag använder Nero eller Imgburn.

Tror ni överhuvudtaget det går att lyckas bränna något på dessa skivor eller måste jag köpa ett knippe Verbatim?

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner