Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: cyclowiz uppdatering

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

cyclowiz uppdatering

Hej!
    Jag fick cyclowiz installerat av psxcare precis i början när ni började sälja det. Allt har än så länge fungerat perfekt, men som jag förstått det måste man uppgradera chipet för att kunna spela mario galaxy vilket jag naturligtvis vill kunna göra. Har aldrig uppdaterat mitt chip innan och när jag nu har laddat hem den nya programvaran och följer instruktionerna så verkar det som min switch inte fungerar. Finns det nått man kan göra för en icke löd-kunnig person eller måste jag lämna in den till er? Hur mycket tar ni för det isånnafall?
    Tack på förhand
    /Nils

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kom in, är det fel på switchen så fixar vi det på garanti. Jag vet att en trött tekniker hade en dålig dag för länge sedan och lödde på kablarna fel på switchen, och eftersom det inte ens fanns någon uppdatering då så var det ju ingenting vi brydde oss om att testa.

Vill du löda själv så är det bara att flytta en av kablarna på switchen så att det öht blir kontakt mellan kablarna i ett av switchens lägen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0
    Perfekt. Då tittar jag in nästa gång jag har vägarna förbi

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Jag har nästan samma problem..eller ja jag har cyclowiz men jag fick aldrig någon switch när jag köpte det av er..hur skaffar jag mig en sådan? måste jag sedan göra om lödningen totalt då också eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Switchen är av enklast typ, räcker egentligen med att ha två kabelstumpar hängande som man håller ihop ändarna på vid uppdateringsproceduren...inga lödningar behöver göras om förutom de två kablarna som skall anslutas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Uppdatering av CycloWiz via DVD - farligt?
    By olaapa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 01:39
  2. Wiikey vs CycloWiz
    By kokobananko in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 12:02
  3. Uppdatering av CycloWiz
    By zachari in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:37
  4. CycloWiz Uppdatering senare i veckan!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 23:18
  5. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 12:21

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner