Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Garantibevis ?, trasig 360 ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Garantibevis ?, trasig 360 ?

    JÄVLA SIBA OCH JÄVLA MICROSOFT!!!

    Började med att den hängde sig efter CA 20 minuters spelande(inget ring of death), kvittar vilket spel det är, trist tänkte jag och försökte reklamera hos siba, nix microsoft som gällde, så jag ringde microsoft.
    Fick en ny hdd utskickad då dom sa att detta var felet (ehh jahap?), xboxen funkade inte efter hårdisk byte. Tog kontakt med microsoft igen och dom bestämde att den skulle till tyskland (trist men bra).

    Väntade nästan två dagar på den dära fraktsedlen tills där var nån tant från microsoft som ringde, hon kunde knappt svenska och svamlade om att jag skulle skicka in garanti beviset från siba för att min garanti på boxen hade gått ut, jag blir fly förbannade och frågar vad detta är för fuffens, då jag köpte min xbox i augusti 2007 så skall detta ej stämma, hennes attityd var i princip "Kom inte här o tro att du kan reklamera, du har ingen garanti", avslutade samtalet med henne och ringde direkt upp Microsofts support (sverige supporten) och fick prata med en hjälpsam tjej där, när jag återigen läser upp serienummret för kontroll så ser jag att MFR date på boxen är 2006-09-13, VAFAN LIKNAR DETTA?!, siba har alltså sålt en nästan 1 år gammal box till mig, med utgången garanti hos microsoft, visst jag får min garanti tillbaka men jag måste först klabba med att faxa/maila/posta en kopia på mitt garanti bevis från siba, sen skall M$ ta kontakt med siba för att kontrollera med dom.

    Nu sitter jag här med en trasig box, microsoft vill inte göra någonting åt det förens dom är säkra på att jag verkeligen har köpt min box i augusti -07, och siba går ja fan inte till (en gång siba, aldrig mer siba)



    Nån som råkat ut för samma sak, och vad gjorde ni isåfall ?

    Och sen en sak till, Finns det ett sätt att kolla om xbox 360 consolen hör ihop med kartongen den kom i ?, anar att någon på siba har bytt ut sin xbox mot den som jag "skulle fått", förmodligen har där suttit en av de "goa" dvd läsarna.

    Mvh Patrick

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Jag kan bara säga gott om siba.

    Fick red ring of death och gick dit med den. han plockade upp en ny direkt skrev i lite papper och flyttade över hårddisken , sedan gav han mig den nya och sa hoppas du får bättre lycka med denna. Jag handlar bara på siba. helnöjd med deras förståelse för kunderna

    Du har haft otur, vilken Siba var det på?
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det var Siba i helsingborg, den som ligger vid väla.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns bra och dålig personal i de flesta butiker. Har jättebra kontakt med många som arbetar på Siba, men var nära att dela ut en pungspark till en säljare på siba värmdö häromdagen när han tyckte att han inte ville sälja 10st wii konsoller eftersom det "snart är jul och då säljer dom bara en per kund" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Jag hade problem med en på siba. Han vägrade att ersätta min MP3. sedan så stog jag och diskuterade med han. Då var han väl trött på mitt tjat, och sa till han bakom mig i kön, "Ja, vad vill du ha hjälp med då?" Och sket i mig. Därför Råder jag alla jag känner att hålla sig borta därifrån. För om man behandlar en kund som skit så ska man fan få skit för det. Men det är ju olika i personalen som sagt. tycker också dom tar ett jävla överpris på allt.

Liknande diskussioner

  1. Trasig flashad 360 ska in på lagning - checklista
    By Krotch in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 17:14
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  4. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 13:38
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •