Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Flashad eller orginal?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Flashad eller orginal?

    Tänker köpa en 360, men kan inte bestämma mig om jag ska köpa en flashad eller en orginal. Såvitt jag förstår kan ingen garantera att man inte blir bannad från Live om man kör flashat, även om man bara kör orginalskivor när man spelar Live.

    För att kunna värdera risken skulle jag vilja veta:
    Är det så att ingen som kör iXreme 1.2 hittills blivit bannad?
    När släpptes iXtreme 1.2?
    Bannar MS kontinuerligt eller stötvis?
    Hur ofta/när, om stötvis?
    Kan man skjuta upp eller avstå uppdateringar från MS för att se om andra blir bannade?

    Svara gärna på andra frågor som jag borde ställt också. ;-)

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Det finns ingen klarhet i hur MS bannar xboxar, det finns teorier men inget som kan fastställas.

    Det kan nog vara svårt att säga om man blivit bannad pga iXtreme 1.2 eftersom det finns teorier om att xboxen kommer ihåg om man spelat backuper, eller om man har haft igång xboxen utan dvd-romen ikopplad, osv osv..

    Men om du köper en Xbox 360 och flashar den, se till att skaffa dig ett Connectivity Kit så att du kan ge DVD romen ström utan att starta Xboxen (så att det minimerar risken för att xboxen loggar).

    Risken finns ju dock att du får en Xbox som inte fungerar som den ska (trasig DVDrom eller liknande), men allt handlar väl egentligen om hur mycket man vill chansa.. Om jag köpte en Xbox så skulle jag inte ens starta den förrän jag har flashat DVD-romen, så att xboxen känner av DVD-romen flashad från original, dvs inga loggar..

    Det är upp till dig

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Hur många spel hade du tänkt att skaffa så blir valet ganska enkelt!!

    Visst orig är bra att ha men har du t,ex 10 orig spel så är det mer än vad xboxen är värd. Då kan du lika gärna ha 2st xbox360 en orig & en moddad.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaren!
    Jo, man får nog bara välja hur mycket man vill chansa. Hade varit lättare om man visste oddsen.
    Gnuttes: Ditt resonemang stämmer om man tycker att en bannad 360 har ett värde. Det tycker/tror inte jag. Live är hela grejen, eller?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jag är nog den enda person som tycker det men jag tycker LIVE är tråkigt.

    Nu är det många på LIVE som är helt ok att spela med men tyvärr väldigt många som bara gillar att jävlas speciellt i bilspel mm. Spelar hellre med mina polare så jag bryr mig inte så mkt om min konsol blir bannad. Har man lust att köpa 5st orig spel a,la mellan 300-500:-/st så gärna för mig men jag gör det knappast bara för att vara säker på LIVE.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Icke-stealthade spel = ban, även om du inte var uppkopplad på live när du spelade
    Stealthade spel = säkra i dagsläget både live och offline

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Båda mina xboxar har varit bannade sen MS började banna, jag spelade både stealth och ostealthade backuper så jag får väl skylla mig själv lite, men jag har klarat mig bra utan live.. saknade det inte speciellt mycket, för man kan ändå spela med sina kompisar över internet med diverse mjukvara om spelet stöder System-link

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Huklen: Tyckte mig skymta när jag körde med gamla boxen på Xlink att det fanns en för XBOX360 också! Stämmer det?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Xlink funkar för 360 jajomen

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av huklen Visa Inlägg
    Xlink funkar för 360 jajomen

    Kanon!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Det funkar, men många spel har ping limits. Det är sällan man har tillräckligt låg ping på tunnelprogram som Xlink för att inte slå i taket på ping limiten.

Liknande diskussioner

  1. halo3 orginal på flashad xbox (live)
    By phantastic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 19:55
  2. Ladda ner xbox marketplacespel med flashad konsol
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 23:29
  3. Flashad 360 fråga!!!
    By jyggemannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 03:54
  4. Traxdata dvd+r dl 2.4x eller 8x
    By matte.90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 15:56
  5. samsung eller hitachi paket?
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 00:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •