Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Xbox360 + dator på samma skärm?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    17

    Xbox360 + dator på samma skärm?

    Jag ska köpa en ny skärm, en Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW syncmaster som jag hade tänkt ha till både 360n och datorn. Men jag vill inte riktigt byta skärmkabeln varje gång jag ska skifta från datorn till boxen.
    Jag vet att man kan koppla ena till VGA utgången och andra till DVI men jag vill ha båda på DVI.
    Är det någon som har några idéer om hur man kan göra för att det ska fungera?

    Kanske denna produkt är vad jag behöver:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=666&xSec=94

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Kolla efter KVM switchar

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av one Visa Inlägg
    Jag ska köpa en ny skärm, en Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW syncmaster som jag hade tänkt ha till både 360n och datorn. Men jag vill inte riktigt byta skärmkabeln varje gång jag ska skifta från datorn till boxen.
    Jag vet att man kan koppla ena till VGA utgången och andra till DVI men jag vill ha båda på DVI.
    Är det någon som har några idéer om hur man kan göra för att det ska fungera?

    Kanske denna produkt är vad jag behöver:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=666&xSec=94
    Ja en switch funkar ju.
    Men jag förstår inte varför..... har du en XBox med HDMI-ut som du vill koppla in på skärmen?
    Har du inte det så är det ju bara dumt att ta VGA-kabeln och dra på en adapter för att kunna koppla in den med DVI. Bilden blir ju inte bättre av det...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Ja en switch funkar ju.
    Men jag förstår inte varför..... har du en XBox med HDMI-ut som du vill koppla in på skärmen?
    Har du inte det så är det ju bara dumt att ta VGA-kabeln och dra på en adapter för att kunna koppla in den med DVI. Bilden blir ju inte bättre av det...
    Jag har inte HDMI-ut, men jag vill ha en vi kabel från både datorn och xboxen till skärmen dvi-in, och sedan kunna skifta mellan enheterna.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Förövrigt har jag samma skärm som dig, en 226BW, väldigt trevlig

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av one Visa Inlägg
    Jag har inte HDMI-ut, men jag vill ha en vi kabel från både datorn och xboxen till skärmen dvi-in, och sedan kunna skifta mellan enheterna.
    Ok. Well det är dina pengar..... en DVI-switch + då en adapter VGA-DVI till din VGA-kabel från xboxen gör det du vill.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Som Enlund säger, förstår jag inte varför du envisas med att använda en switch?
    Varför inte använda en vanlig VGA -> DVI om du nu måste ha DVI-kontakt.

    En VGA-kabel från X360 till VGA-anslutningen på din monitor fungerar bra, och det fungerar inte bättre om du använder en switch eller DVI-adapter.

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    Som Enlund säger, förstår jag inte varför du envisas med att använda en switch?
    Varför inte använda en vanlig VGA -> DVI om du nu måste ha DVI-kontakt.

    En VGA-kabel från X360 till VGA-anslutningen på din monitor fungerar bra, och det fungerar inte bättre om du använder en switch eller DVI-adapter.
    hm, jag har bara fått för mig att det ska vara bättre bildkvalité om jag kör via DVI. Tack för hjälpen dock, har lite alternativ nu.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Dvi blir ju bara bättre bild om signalen är digital från början, vinner inget på att sätta en adapter eller switch, kanske tom förlorar på det. Signalen är från XBOX är ju VGA och körs väl enklasst och bäst på vga ingången. annat är det ju om man har 2 dvi in och ingen vga

    Jag körde med datorn på dvi och xboxen på vga på min monitor ett tag, smidigt.

    Sen vet jag inte hur mycket det skiljer i kvalitet mellan olika vga-kablar. Jag hade en noname och tyckte att bilden inte var knivskarp i menyn/dashboard, dock inget man tänkte på i spel. samt att de man jämför med är ju digital signal från datorn på samma skärm. inte riktigt rättvist.
    Last edited by Mr_Walker; 2007-11-18 at 11:30.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Är det bättre bild om man lirar på en 22" lcd med 1680*1050 pixlars upplösning än om man lirar på en 32" 100hz tjocktv?
    Mycket skönare med större bild men kvalitén blir ju lidande..

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Mr_Walker Visa Inlägg
    Dvi blir ju bara bättre bild om signalen är digital från början, vinner inget på att sätta en adapter eller switch, kanske tom förlorar på det. Signalen är från XBOX är ju VGA och körs väl enklasst och bäst på vga ingången. annat är det ju om man har 2 dvi in och ingen vga

    Jag körde med datorn på dvi och xboxen på vga på min monitor ett tag, smidigt.

    Sen vet jag inte hur mycket det skiljer i kvalitet mellan olika vga-kablar. Jag hade en noname och tyckte att bilden inte var knivskarp i menyn/dashboard, dock inget man tänkte på i spel. samt att de man jämför med är ju digital signal från datorn på samma skärm. inte riktigt rättvist.
    Ah, perfa! Trodde signalen från boxen var DVI. Nävl, har lite alternati nu, tackar för hjälpen!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Annars finns det en produkt som heter "YPbPr to RGBHV VGA Box"
    Man kopplar XBOX/360 i ena änden sen koppar datorn till andra änden
    Så kan man ha två produkter till en skärm & slipper byta sladdar hela tiden.
    Finns även en "Multi-Consoles Component Cable" som passar PS2, Xbox, PS3, XB360.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av one Visa Inlägg
    Ah, perfa! Trodde signalen från boxen var DVI. Nävl, har lite alternati nu, tackar för hjälpen!
    Bara på dom nya med HDMI utgång (där är enkelt o köra en adapter från hdmi<-> DVI eftersom det är samma signal)...

    Kör datorn via DVI och skaffa en VGA adapter till xboxen bara, jag kör den billiga från psxcare ( ~200:- ) som funkar utmärkt..

    Dessutom tror ja inte HDMI stöder "vanliga" monitorupplösningar (samma med komponent) utan enbart 720p eller 1080p (1280x720 samt 1920x1080).. då är valet självklart utifall man kör monitor/tv som inte har dessa exakta upplösningar..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Att Spela Xbox backups på Xbox360?..
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 90
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:31
  3. förälder som köpt Xbox360 behöver hjälp!
    By niko021 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 01:34
  4. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  5. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •