Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: behöver veta några saker innan jag chippar

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

behöver veta några saker innan jag chippar

hej!

Jag har tänkt och chippa mitt wii med wiikey och jag undrar några frågor;

1. Vad mer kan man göra än att spela nerladdade spel och spel från andra regioner??

2. Ifall jag laddar ner ett pal spel, behöver jag något program som hindrar från att wii blir brickad

3. Hur ska jag göra ifall jag vill ladda ner spel som är från någon annan region (behöver jag använda något program för att det ska funka på wii:n)

4. Ifall något nerladdat spel vill att jag ska uppdatera genom skivan ska jag INTE göra det då?? Ska jag bara uppdatera genom wiikey's hemsida och uppdatera genom wii inställningarna??

5. Hur uppdaterar jag wiikey:n??

6. Är spelen som man laddar ner lika bra kvalitet (grafik) som om man köper dom i butik??

Det är nog allt för nu men kanske kommer på något senare.
    Last edited by EzZn0; 2007-11-17 at 21:39.

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    1:chippningen är till för att kunna spela kopierade spel. Vad förväntade du dig? att få fri mat hemkörd vare kväll?

2: nej

3:Inget särskilt. lika enkelt att ladda hem ett pal spel som ett NTSC spel. Dock kan wiin gå sönder om du inte kör brick bloker innan du bränner ntsc spelet och spelar det i din pal-wii.

4: Tvärtom, många palspel kräver att du uppdaterar din wii för att du ska kunna spela. Precis som orginalspel kräver det. Du behöver inte uppdatera genom wiikey's hemsida om du inte ska spela Mario super Galaxy. Det är det enda spelet som kräver en wiikey uppdatering.

5: Genom att ladda hem uppdateringen från wiikeys hemsida och bräna ut och köra den på din wii.

6: Kopier är samma spel som du köper. Ingen skillnad på grafik eller liknande.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Ja men många har sagt att man inte ska uppdatera det om det är ett spel från en annan region och på 3:an menar jag om man behöver något program, som typ brickblocker och regionfri eller vad det nu heter.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kungsvensson Visa Inlägg
    1:chippningen är till för att kunna spela kopierade spel. Vad förväntade du dig? att få fri mat hemkörd vare kväll?
    Jag brukar irritera mig på spydiga kommentarer men nu måste erkännas att jag skrattade till högt framför datorn.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    För att svara på alla frågor om regionsfria spel, vill du inte riskera NÅGONTING utan att behöva konsultera all visdom som finns på nätet, LADDA DÅ BARA NER PAL-SPEL! Svårare än så är det inte.

Liknande diskussioner

1. För er som har/haft CycloDS o Cyclo Evolution, jag behöver er hjälp...
    By Endorphin in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 01:35
  2. Fel efter updatering
    By GuJJe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 13:47
  3. Hd loader, hur, var?
    By peso92 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 16:06
  4. Vill veta grejer innan jag beställer.
    By Ralucard in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 20:36
  5. Några frågor innan jag köper en xbox 360 (till psxcare)
    By Fruktsoda in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 21:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner