Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Allmän förklaring xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Allmän förklaring xbox 360

    Hej!

    Jag är en total nybörjare på Xbox 360.

    Har dock den gamla xboxen(chippad med hdd) och kan en del om den men inget om den nya och jag ska försöka hjälpa en kompis med att fixa iordning hans 360.

    som jag har förstått så beror flashningen lite på vilken DVD läsare man har och jag vet tyvärr inte vilken han har, ska kolla upp det!

    Med min gamla xbox kan jag lätt koppla in den på nätverket hemma å streama filmer direkt eller lägga över dem via ftp från datorn. Samt spel kan enkelt läggas över via nätverket och automatiskt packas upp på xboxen.
    Hur fungerar den nya? kan den spela samma typer av filformat som den gamla? kan spel läggas in på hdd.en och spelas? eller måste dem alltid brännas ut på en DL skiva?

    Jag vet att många av er därute kan extremt mkt om sånna här saker och jag önskar att nån beskrev lite mer utförligt hur man flashar xboxen... typ en "manual for dummies"

    MVH
    Micke
    Last edited by roadrunner11; 2007-11-18 at 12:35.

  2. #2
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Jag kan inte göra någon "manual för dummies", men jag kan svara på några av dina frågor

    Flashning av firmware på DVD-läsaren tillåter endast en sak - att spela "hemmabrända" spel.

    Spelen måste brännas på DL-skiva och det går inte att spela från hårddisken.

    Det går inte att streama alla olika filmformat eller packa upp rar-arkiv - men det fungerar att streama vissa fil-format.

    Film och musik funktionerna är alltså microsoft-orginal och vad som fungerar där kollar du enklast upp på microsofts sidor om xbox 360.

    Microsoft använde faktiskt just en chippad xbox med XBMC som förebild när de började skissa på Xbox 360 - men format som Xvid, x264 mfl fungerar inte

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    6