Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Svårare att få igång spel efter 1,9g till wiikey

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21

    Svårare att få igång spel efter 1,9g till wiikey

    Nån mer som tycker det är svårare att få spel att fungera efter uppdatering till 1,9g

    Simpsons ville inte hoppa igång på första försöket fick nåt felmeddelande och var tvungen att dra ut sladden för att kunna strato om igen, sen fungerade spelet .

    samma sak har hänt med SMG vid nått tillfälle. Dock tror jag det var en anna felkod då. typ error 00003 bla bla device nånting
    /Mr Walker - Xbox n00b

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Efter att jag hade spelat SMG och skulle tillbaka in i Wiimenyn och starta Metroid Prime 3 så hittade den inte skivan (Metroid är original). Fick stänga av och sätta på konsolen för att det skulle fungera igen. Detta har hittills bara hänt en gång med original-spel. Vad som gäller brända spel så har jag inte haft några som helst problem med 1.9g, än sålänge dvs.
    Dom stora problemen hade jag i början, ganska precis efter att jag hade installerat min WiiKey, kom inte in i setup, vissa spel ville inte fungera osv.
    Jag har iaf. aldrig behövt att rycka sladden till något spel, det har räckt med att hålla inne powerknappen till konsolen.

  3. #3
    Inga problem här. Alla spel funkar klockrent all the time. Eller, fått nån error disc nån gång här och där bara.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    får hålla koll på det. kör bara verbatim och bränner i 4X(lägsta möjliga).

    hoppas inte nått med chippning börjar strula, känns som om dom ggr det blivit fel. har man startat wii med skivan redan i sen förra gången man spelade.

    ver 1,9g är ju endast en snabb uppdatering av 1,9b som väl var en beta redan då.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Jag tycker det är mer stabilt efter 1.9g än innan. Men det är ju bara min åsikt

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Mr_Walker Visa Inlägg
    får hålla koll på det. kör bara verbatim och bränner i 4X(lägsta möjliga).

    hoppas inte nått med chippning börjar strula, känns som om dom ggr det blivit fel. har man startat wii med skivan redan i sen förra gången man spelade.

    ver 1,9g är ju endast en snabb uppdatering av 1,9b som väl var en beta redan då.
    Själv så använder jag mig av ett noname-märke och det har fungerat väldigt bra, jag bränner i x8/x6 och det har funkat fint.
    Dock en sak som jag finner lite irriterande är att vissa skivor låter något fruktansvärt i DVD-läsaren, men efter att jag ändrade i setup:en till 3x läshastighet så är det knäpptyst.

Liknande diskussioner

  1. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  2. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  3. Filmer slutar att visas efter en kort stund
    By Magnus_sat in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 13:56
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. problem med att föra över spel till xboxen
    By a.m.m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 15:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •