Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: PSP Slim

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    PSP Slim

    Tjenis!

    har funderat ett tag på att införskaffa mig ett "PSP Slim and Light" för att få en portabel media "burk". tänkte ja skulle köpa den här ifrån med 3.71

    då har ja ett antal fråger om hur allt fungerar.

    1. När man ska köra tv-ut med en mp4 fil, hur blir igentligen kvaliten på tvn och täcker den hela bildytan om man skulle köra den på en 42" tex. eller kanske en bildprojektor.

    2. kan man använda "Komponentkabeln" till tv-ut vanlig SCART och HDMI, eller fungerar den bara till någon av dom?

    3. har lånat en polares psp med 3.40 OE-A och har fått ett litet problem med den, körde in ett bakup spel som tydligen var lite för nytt än vad FW klarade av. kontäntan av detta blev att den la till 2st ikoner med "portabel tv" och "playstation sport" sedan dess har det var lite halv krångligt att köra igång vissa bakup spel.

    kan detta hända även på FW 3.71?

    4. får man med en UMD Demo skiva i paketet när man köper den från psxcare?

    5. får man med ett 32/64MB pro duo kort med de kataloger etc. som behövs på de minneskort man behöver ha för att CFW ska fungera som det ska?


    6. fungerar internet som om man skulle köra med orginal mjukvaran, eller är browsern helt utesluten?

    Tacksam för svar
    Last edited by _Fiskarn; 2007-11-18 at 15:24.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Du behöver bara försäkra dig om att du väljer versionen med "Custom firmware" 3.71 så behöver du inte oroa dig över spel iallafall
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1. Aldrig testat psp mot tv
    2. Komponentvideokabeln kan du bara koppla till en komponentvideoingång. Jag har beställt RGB scartkablar, får se hur dom fungerar när jag får in dom senare i veckan.
    3. Ingen kommentar, frågan tyder på någon form av allmän förvirring mer än ett riktigt problem med psp:n
    4. Nej, ingen umd demo
    5. Nej, inget minneskort
    6. Ingen skillnad i browserns funktionalitet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    2. Komponentvideokabeln kan du bara koppla till en komponentvideoingång. Jag har beställt RGB scartkablar, får se hur dom fungerar när jag får in dom senare i
    4. Nej, ingen umd demo
    5. Nej, inget minneskort
    2. Vet du på ett ungefär vad kabeln bör kosta i butiken sedan?
    4. Okey, men antar att man borde kunna köra bakup spel utan umd skiva i ändå?
    5. Så hur ska man gå tillväga isf, för jag antar att det är en del viktiga filer som kommer att ligga på minneskortet för att kunna driva CFW?

    sedan har jag 2st ny fråga.

    Om vi säger att ja beställer det PSP't med 3.71 och kanske tänker på att uppdatera till 3.72. behöver ja då fortfarande ett pandora batteri för att genomföra uppdateringen?

    Går det att köra bakup spelen mot internet eller måste man ha i sitt orginal umd spel i för att lira mot internet, eller går det alls när man använder ett CFW?

    MvH /Fiskarn
    Last edited by _Fiskarn; 2007-11-18 at 20:09.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    Tjenis!
    har funderat ett tag på att införskaffa mig ett "PSP Slim and Light" för att få en portabel media "burk". tänkte ja skulle köpa den här ifrån med 3.71
    då har ja ett antal fråger om hur allt fungerar.

    1. När man ska köra tv-ut med en mp4 fil, hur blir igentligen kvaliten på tvn och täcker den hela bildytan om man skulle köra den på en 42" tex. eller kanske en bildprojektor.
    Kvaliten blir bättre ju mindre komprimerat du kör filmerna och om du kör med en högre upplösning. Du kan ställa in 16:9 läge o Film skjuts ut 100% av skärmen/Duken om filmen tillåter det.
    Spel triggar ett annat läge o kan du Zooma på din projj så kan du få full bild, annars inte än så länge. *Får se om Sony ändrar på detta*
    Spel på TV fungerar bara med Komponent eller D-sub kabel, inte S-Video eller Komposit.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    2. kan man använda "Komponentkabeln" till tv-ut vanlig SCART och HDMI, eller fungerar den bara till någon av dom?
    Komponent till komponent eller en adapter som gör om signalerna, annars inte.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    3. har lånat en polares psp med 3.40 OE-A och har fått ett litet problem med den, körde in ett bakup spel som tydligen var lite för nytt än vad FW klarade av. kontäntan av detta blev att den la till 2st ikoner med "portabel tv" och "playstation sport" sedan dess har det var lite halv krångligt att köra igång vissa bakup spel.

    kan detta hända även på FW 3.71?
    Förstår inte problemet då det verkar vara mer handhavande fel än ett generellt fel.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    4. får man med en UMD Demo skiva i paketet när man köper den från psxcare?
    Beror på villket paket du lyckas köpa, om de skulle få tag på Valuepacks så har det tidigare ingått en UMD Demo spelskiva, men Sony snålar ju på allt.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    5. får man med ett 32/64MB pro duo kort med de kataloger etc. som behövs på de minneskort man behöver ha för att CFW ska fungera som det ska?
    Nej du formaterar alltid korten själv om du skulle få med kort.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    6. fungerar internet som om man skulle köra med orginal mjukvaran, eller är browsern helt utesluten?

    Tacksam för svar
    Skulle det vara någon skillnad, inte vad jag märkt....
    Nej det är ingen skillnad.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    4. Okey, men antar att man borde kunna köra bakup spel utan umd skiva i ändå?
    Ja det går att "Emulera" orginalskivor men alla spel stödjer inte det, köp ett begagnat spel för 100 spänn o koppla av

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    5. Så hur ska man gå tillväga isf, för jag antar att det är en del viktiga filer som kommer att ligga på minneskortet för att kunna driva CFW?
    Man startar PSP i Recovery sen väljer man en emulering av Sonys UMD drivers.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    sedan har jag 2st ny fråga.

    Om vi säger att ja beställer det PSP't med 3.71 och kanske tänker på att uppdatera till 3.72. behöver ja då fortfarande ett pandora batteri för att genomföra uppdateringen?
    Nej, så länge du kör Custom FW kan du alltid uppgradera till ett nyare Custom FW utan Pandoratrick.

    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    Går det att köra bakup spelen mot internet eller måste man ha i sitt orginal umd spel i för att lira mot internet, eller går det alls när man använder ett CFW?
    MvH /Fiskarn
    Ja det går att spela spel på internet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    tackar så hjärtligt för all information Pendragon (:

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
    Tjenis!


    5. får man med ett 32/64MB pro duo kort med de kataloger etc. som behövs på de minneskort man behöver ha för att CFW ska fungera som det ska?

    Tacksam för svar
    5. Som de andra sagt, nej, men alla mappar som behövs skapas när du sätter i minneskortet, så du behöver inte oroa dig.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Wildenboy Visa Inlägg
    5. Som de andra sagt, nej, men alla mappar som behövs skapas när du sätter i minneskortet, så du behöver inte oroa dig.
    Fel!
    Alla mappar du behöver kommer dit automagiskt om du formaterar ditt minneskort med hjälp av ett Custom FW PSP med en Firmware över 3.52 M33

    Man skall alltid formatera sitt minneskort o resetta sin PSP efter man flashar upp den, en bra grundregel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Aha, ok.
    PSP2006 Blume Series Felicia Blue med 3.71 M33- 2 och 4Gb

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Wildenboy Visa Inlägg
    Aha, ok.
    Man lär sig något nytt varje dag
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Man lär sig något nytt varje dag
    Ja jag uppgraderade just min Slim till 3.71 M33-3 o snart skall jag se om jag lyckas trixa in 1.50 kernel support tjosanhejsan patchen.

    Läste i filen jag fick hem att den bara skulle fungera på FAT o jag uppgraderar bara min slim med 3.71+ just nu pg.av 1.50 kernel strulet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jag har kört np9660 no-umd drivern och inte haft några problem med mängder av spel. Det finns flera drivers att välja i CFW menyn.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja jag uppgraderade just min Slim till 3.71 M33-3 o snart skall jag se om jag lyckas trixa in 1.50 kernel support tjosanhejsan patchen.

    Läste i filen jag fick hem att den bara skulle fungera på FAT o jag uppgraderar bara min slim med 3.71+ just nu pg.av 1.50 kernel strulet.
    1.5 kernel är ju mest för homebrews och sådant. Du har väl ett par fat PSP så du behöver inte direkt oroa dig xD
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    1.5 kernel är ju mest för homebrews och sådant. Du har väl ett par fat PSP så du behöver inte direkt oroa dig xD
    Precis, vore ju kul o se hur pass långt man kan komma med en Slim med 1.50 kernel emulering
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. psp slim vs psp tjock
    By swifter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:47
  2. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  3. 3.40 OE-A Eller Psp Slim????
    By Itchi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 11:33
  4. PSP Slim
    By g64 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •