Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Nintendo wii med D2CKEY

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Nintendo wii med D2CKEY

    Har införskaffat mig ett nintendo med D2Ckey chippet...är rätt ny med nintendo pga har haft xbox...min fråga är: fungerar det på samma sätt att öppna och bränna nintendo spel som med xboxen? vad för skivor är bäst att bränna på? har just nu TDK DVD-R skivor...! undrar lite oxå vad som skiljer WIIKEY chippet mot D2CKEY chippet?...och måste jag ladda ner något från nätet för att göra min nintendo regions fri eller är den redan det?...för jag fick ej med någon installations skiva från leverantören..?

    MVH soda32

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Skivorna som jag använder och tycker funkar hur bra som helst är just TDK DVD-R jag bränner i 8x. D2ckey är bra på så sätt att det är nästa omöjligt för nintendot att upptäcka till skillnad från wiikey och andra chip + att du antagligen aldrig behöver uppdatera d2ckey chippet. Läs mer om d2ckey här: www.d2ckey.com/

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Funkar ej med NTSC spel för mig? Är D2CKEY regionsfri från början?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
    Skivorna som jag använder och tycker funkar hur bra som helst är just TDK DVD-R jag bränner i 8x. D2ckey är bra på så sätt att det är nästa omöjligt för nintendot att upptäcka till skillnad från wiikey och andra chip + att du antagligen aldrig behöver uppdatera d2ckey chippet. Läs mer om d2ckey här: www.d2ckey.com/
    Fungerar alla brända PAL-versioner med D2ckey, felfritt? Eller finns det problem, precis som wiikey. Går det att uppdatera d2ckey?

    Frågar eftersom jag funderar på ev. wiikey eller D2ckey konsol.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Fungerar alla brända PAL-versioner med D2ckey, felfritt? Eller finns det problem, precis som wiikey. Går det att uppdatera d2ckey?

    Frågar eftersom jag funderar på ev. wiikey eller D2ckey konsol.
    Jag har aldrig haft problem med några PAL spel med d2ckey men när jag hade wiikey så startade inte alla spel som dom skulle. Det ska gå att uppdatera d2ckey men enligt deras hemsida ska det inte behövas.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
    Jag har aldrig haft problem med några PAL spel med d2ckey men när jag hade wiikey så startade inte alla spel som dom skulle. Det ska gå att uppdatera d2ckey men enligt deras hemsida ska det inte behövas.
    Jag antar att Super Mario Galaxy PAL gick utan problem då?

    Tack för svaren förresten, nu är man jävligt intresserad av d2ckey istället för wiikey eftersom jag är bara ute efter brända PAL.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för svaren...har brännt ut två st. spel men dom tar han inte!?...gör jag något fel? har kört med TDK DVD-R på 4x hastigheten....en annan fråga...hur ser man att nintendot är chippat?...kanske har blivit blåst ....

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Jag antar att Super Mario Galaxy PAL gick utan problem då?

    Tack för svaren förresten, nu är man jävligt intresserad av d2ckey istället för wiikey eftersom jag är bara ute efter brända PAL.
    Japp, det fungerar utan några problem

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av soda32 Visa Inlägg
    Tack för svaren...har brännt ut två st. spel men dom tar han inte!?...gör jag något fel? har kört med TDK DVD-R på 4x hastigheten....en annan fråga...hur ser man att nintendot är chippat?...kanske har blivit blåst ....
    Kan du berätta mer exakt hur du har gjort när du har bränt spelen....

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
    Japp, det fungerar utan några problem
    Fint!

    Hur är det med NTSC-spel då? Fungerar de? Såg i en annan tråd här på forumet om en som inte fått igång amerikanska spel.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Fint!

    Hur är det med NTSC-spel då? Fungerar de? Såg i en annan tråd här på forumet om en som inte fått igång amerikanska spel.
    Det har jag inte provat faktist. Men det ska funka enligt tillverkarens hemsida om jag inte minns fel.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok snowbiz...ladda hem och packa upp rar filerna som jag brukar göra med xbox spel eller filmer...höger klicka på en av rar filerna och packa upp till...eller annars dubbel klicka på en av filerna och packa upp dom i winrar...sen får jag en iso image file på 4,37 gb (4 669 979 776 byte) och den bränner jag ut med nero på 4x hastigheten...men när jag sätter in den i nintendot säger den unreadable disc!...spelet är sonic and the secret rings PAL multi6_wii-wiierd...skivor är TDK DVD-R...gör jag något fel?...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Fint!

    Hur är det med NTSC-spel då? Fungerar de? Såg i en annan tråd här på forumet om en som inte fått igång amerikanska spel.
    Jag får inga NTSC spel att fungera. Däremot alla PAL. SMG PAL funkar fint.
    Någon som testat NTSC med D2CKEY?
    /Lasse

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Samma här, NTSC verkar inte funka utan pill. Kanske skönt, så slipper man farliga updates...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av soda32 Visa Inlägg
    Ok snowbiz...ladda hem och packa upp rar filerna som jag brukar göra med xbox spel eller filmer...höger klicka på en av rar filerna och packa upp till...eller annars dubbel klicka på en av filerna och packa upp dom i winrar...sen får jag en iso image file på 4,37 gb (4 669 979 776 byte) och den bränner jag ut med nero på 4x hastigheten...men när jag sätter in den i nintendot säger den unreadable disc!...spelet är sonic and the secret rings PAL multi6_wii-wiierd...skivor är TDK DVD-R...gör jag något fel?...
    Naä...det verkar som om du gör helt rätt. Så jag vet faktist inte vad det kan vara. Har du bränt olika spel eller är det samma du bränt 2ggr? TDK DVD-R använder jag och dom funkar kanon. Jag bränner med Imgburn men det ska ju inte spela någon roll.
    Last edited by snowbiz; 2007-11-24 at 06:51.

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av lasseman Visa Inlägg
    Jag får inga NTSC spel att fungera. Däremot alla PAL. SMG PAL funkar fint.
    Någon som testat NTSC med D2CKEY?
    /Lasse
    För att göra D2Ckey regionsfritt så måste man brygga JP2 för PAL om jag inte minns fel. Läs mer på www.d2ckey.com

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
    För att göra D2Ckey regionsfritt så måste man brygga JP2 för PAL om jag inte minns fel. Läs mer på www.d2ckey.com
    Aha, det är två punkter i hårdvaran som man ska koppla ihop (heter sånt här "byglar" på svenska eller blandar jag ihop? är ingen hårdvaruguru direkt); det vågar inte jag göra, inte än i alla fall.

    Jag beställde mitt Wii färdigmoddat från psxcare, synd att de inte gjorde den kopplingen (eller gjorde de, och jag bara har haft oflyt med mina skivor?).

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om kopplingen inte är gjord så kan du patcha med regionfrii istället, resultatet blir detsamma. Du bör ju ändå köra wiibrickblocker samtidigt. Jag tycker det är säkrare att leverera wii som INTE är regionsfria från början, för att slippa brickproblem bara för att de farliga spelen startar helt utan vidare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tja, jag förstår för/nackdelarna med det. Det känns inte helt självklart vilket som är bäst för er/dig att göra för framtida kunder, men det är upp till er.

    (Jag borde kanske ha läst på om d2ckey innan så jag kunde bett er göra på det ena eller andra sättet innan jag beställde -- såg bara på d2ckey-hemsidan att "even a lot of games from regions with different video system can be booted directly" och tyckte att det verkade bra och trodde att det var vad jag beställde. Jag var i och för sig helt förvirrad kring ntsc och pal och sånt i början, nu har jag läst på om det i alla fall.)

    Jag ska testa wiigionfree eftersom jag inte på ett enkelt sätt kan använda ofria delphi-program. .net-program som brickblocker är också ganska vanskliga.
    Finns det inte ett fritt program för att hindra felregions-updates?

    (Wii-spelen och wiins program som t.ex. mii channel osv är de första ofria program jag kör på åratal och jag är inte van vid besväret det för med sig med warezande och knäckande och patchande, jag är bortskämd med att kunna ta ner en svn-rel och kompilera och köra.)

    Tack för informationen i alla fall.

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Sunn Sunn Visa Inlägg
    Tja, jag förstår för/nackdelarna med det. Det känns inte helt självklart vilket som är bäst för er/dig att göra för framtida kunder, men det är upp till er.

    (Jag borde kanske ha läst på om d2ckey innan så jag kunde bett er göra på det ena eller andra sättet innan jag beställde -- såg bara på d2ckey-hemsidan att "even a lot of games from regions with different video system can be booted directly" och tyckte att det verkade bra och trodde att det var vad jag beställde. Jag var i och för sig helt förvirrad kring ntsc och pal och sånt i början, nu har jag läst på om det i alla fall.)

    Jag ska testa wiigionfree eftersom jag inte på ett enkelt sätt kan använda ofria delphi-program. .net-program som brickblocker är också ganska vanskliga.
    Finns det inte ett fritt program för att hindra felregions-updates?

    (Wii-spelen och wiins program som t.ex. mii channel osv är de första ofria program jag kör på åratal och jag är inte van vid besväret det för med sig med warezande och knäckande och patchande, jag är bortskämd med att kunna ta ner en svn-rel och kompilera och köra.)

    Tack för informationen i alla fall.
    Sunn Sunn,

    Har beställt ett Wii med d2ckey men inte hämtat det ännu. Kanske borde ringa och fråga ifall de byglar eller inte Vilket sätt skulle du föredra bygla eller inte bygla.

    //Spider21

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Skulle föredra bygla om man är väldigt försiktig med nya releaser av andra regioners spel, läser på noga om brickning osv.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hmm, jag funderar vidare på det här, det känns inte så självklart either way. Det är ju smidigt (man slipper bränna om alla sina skivor osv) men dödsfarligt. Jag kommer säkert själv att bli bränd på de där fel-regions-updateringarna

    Ena frågan är hur de bör göra som "default", andra är hur de bör göra i varje enskilt fall -- och om du redan har beställt det så har de säkert redan lött färdigt det.

    (PS sry att jag skrev "bygla", det heter säkert något annat.)

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär ju ändå köra wiibrickblocker på ntsc image innan du bränner ut den, då kan det ju inte vara så mycket jobbigare att även passa på och köra regionfrii....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du lär ju ändå köra wiibrickblocker på ntsc image innan du bränner ut den, då kan det ju inte vara så mycket jobbigare att även passa på och köra regionfrii....
    Använder WiigionFree nu, det fungerar bra. Letar efter en bra update-remover eftersom jag inte har windows. Tydligen är allt Brickblocker gör att ta bort partitionen med uppdateringen, så det kanske går med fria verktyg om jag gräver lite i unixkistan. (Några tips?)

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Sunn Sunn Visa Inlägg
    Använder WiigionFree nu, det fungerar bra. Letar efter en bra update-remover eftersom jag inte har windows. Tydligen är allt Brickblocker gör att ta bort partitionen med uppdateringen, så det kanske går med fria verktyg om jag gräver lite i unixkistan. (Några tips?)
    Brickblocker finns i en java version som verkar fungera (WiiPatcher).
    Lista med wii apps
    För att köra en jar fil i linux: java -jar filen-som-som-du-vill-köra.jar

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har sökt i massa forum om brickblocker och hälften säger att man ska använda detta och hälften inte. Vad är egentligen sant? Samma sak om Regionfrii, kollar alla spel jag laddar ner och det står redan att dom är i Pal. Laddar bara ner Pal-spel och har ett Nintendo wii med D2CKEY, senaste uppdateringarna då detta fixades förra veckan.
    Någon som har bästa svaret, köra med brickblocker el inte?

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Du ska inte köra brickblocker eller regionfree på spel som är PAL om du har en PAL maskin....

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Du ska inte köra brickblocker eller regionfree på spel som är PAL om du har en PAL maskin....

    Tack för svaret!
    Då är det bara att tanka och köra.

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2008
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    är ny på nintendo skall strax beställa ett wii med d2ckey, och undrar om man kan uppdatera wii:t när man chippat det? Tacksam för svar

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Ja det kan man....
    med reservationer för framtida uppdateringar som ingen vet något om.
    Men som det är nu inga som hellst problem att köra PAL uppdateringar på PAL enhet...

Liknande diskussioner

  1. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  2. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  3. Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:31
  4. Är det dumt att köpa wii med wiikey i dagsläget?
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 00:15
  5. Kan man spela online med chippat Wii?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 23:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •