Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Wiikey 1.9g flashing crash

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Red face Wiikey 1.9g flashing crash

    Hej,

    Jag har Wii med Wiikey allt har fungerat bra. Tills Super Mario Galaxy kom. Jag satte i PAL skivan och pathade Wii:n sen fick jag meddelandet att det inte fungerar.
    Gogglade lite och hittade en path till Wiikey:n vid namn 1.9g, gick in på wiikeys hemsida och laddade ner brände PAL .iso och började flasha. Jag tröck ut skivan varje gång man skulle trycka på A.
    Testet gick bra men när den gjorde själva flashingen så fick jag något error.

    Nu verkar Wiikey:n helt förstörd. Jag kan boota orginalskivor men inte brända.

    Någon som har något tips på hur jag kan flasha om min Wiikey, jag kan inte boota config skivan, finns det något alternativt sätt o.s.v?

    /zMIMI

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Testade lite mer nu...
    Jag kan bara boota upp orginalspel men inte hela vägen ex. Wii sports kan jag välja del spel ex Tennis men sen när det ska laddas blir det bara svart.
    =(

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Använde du dig av filechop för att göra filen till 1.4GB innan du brände och patchade? (vet inte om det är ett måste, men jag gjorde så och det funkade)
    Har du testat att köra 1.9b recovery disc?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    1. Nej jag har inte ändrat storlek på filen.
    2. Nej jag har inte testat 1.9b recovery disc, jag tror dock inte att jag 1.9b.
    Jag ska kolla runt lite och se vad jag kan hitta om recovery disc, problemet är nog att jag får svårt att boota den.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Red face Hjälp

    Hejsan jag har laddat ner Bera hotfix v1,9g...Är det någon som kan säga hur jag bränner den....skulle bli skitglad tack

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Otroligt, det fungerade =) Tack för att du har räddat min kväll Schattiz!
    Men jag är tydligen en självplågare eftersom jag tänker försöka mig på 1.9g igen. Hur använder man filechop för att ändra storleken?
    Last edited by zMIMI; 2007-11-18 at 20:31.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har fått allt att fungera, Tack igen!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
    Har fått allt att fungera, Tack igen!
    Hur gjorde du då?

    fliecrop eller recovery disc?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    precis vad jag tänkte fråga Lillejan, du han före:-)

    zMIMI: fick du Mario att funka i så fall hur? Använde du ejeckt tricket? I så fall funka det?

    För jag har läst i en del forum att ejeckt tricket inte funkar

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    recovery skivan var bara att köra som det stod i readme filen.
    jag utökade inte storleken på 1.9g utan bärnde bara om den så fungerade det

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej brände du med Nero som image eller iso

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    zMIMI: men anväde du ejckt tricket när du uppdatera till 1.9g? eller gick det att uppdatera direct? för du skrev innan att du tog ut skivan innan du uppdatera. Fick du någon error connection?
    Last edited by Kurdishpower; 2007-11-18 at 22:45.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
    Otroligt, det fungerade =) Tack för att du har räddat min kväll Schattiz!

    Jag har EXAKT samma problem som dig... fast kanske lite värre ändå =S..
    Jag har bränt ut wkupdate.1.9b.recover.iso med Nero.. Men jag har inte kört filechop på den, måste man kanske göra det?
    Men i alla fall, när jag stoppar in den här skivan i wii'n och följer readme-filen, så får jag bara upp ett felmeddelande där det står "An error has occured, bla bla bla..)

    Snälla, kan du förklara exakt hur du gjorde? Jag får fan panik när ja inte kan spela NTSC spel, när 80% av mina spel är det..

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av zane Visa Inlägg
    Jag har EXAKT samma problem som dig... fast kanske lite värre ändå =S..
    Jag har bränt ut wkupdate.1.9b.recover.iso med Nero.. Men jag har inte kört filechop på den, måste man kanske göra det?
    Men i alla fall, när jag stoppar in den här skivan i wii'n och följer readme-filen, så får jag bara upp ett felmeddelande där det står "An error has occured, bla bla bla..)

    Snälla, kan du förklara exakt hur du gjorde? Jag får fan panik när ja inte kan spela NTSC spel, när 80% av mina spel är det..
    Anledningen till att du inte kan köra NTSC är antagligen för att du inte har kört setup-disk innan, har du gjort det så kan du bortse från detta.

    1. Ladda hem setup disk v1.3 från http://www.wiikey.cn/resources.html
    2. Packa upp config.1.3.rar och använd filechop.exe för att göra bootdisc.pal.iso till 1.4GB. (Vet du inte hur man gör så gå till steg *filechop.exe).
    3. Nu är du klar att bränna filen.
    4. Starta skivan och tryck på gamecube logon.
    5. När skivan har bootat så går du in i setup:en och väljer Regionfree: ON och trycker på reset konsole.
    6, Boota ditt favorit NTSC-spel.

    *filechop.exe: Starta dos-promt och ta dig till mappen med bootdisc.pal.iso och filechop.exe (vet du inte hur man tar sig till dos promt gå till steg *MS-Dos promt). Skriv sedan: filechop.exe bootdisc.pal.iso 1459978240 och du skall nu fått en fil på 1.4GB som är klar att brännas.

    *MS-Dos promt: Tryck på START och välj kör, skriv cmd och tryck på enter, nu ska du ha fått upp dos promten.
    Last edited by Schattiz; 2007-11-19 at 10:30.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hej.
    Tack för ett svar. Dock fungerar det inte. (jag har kört setup-disc tidigare, och vet hur det fungerar). Jag har även koll på hur fileshop.exe fungerar.

    Tror att problemet ligger i att jag inte kan starta setupdisc, får upp "an error ha occured, bla bla bla..".
    Men som sagt, har kört den förr, men nu vägrar det att fungera.. Har provat ladda ner setupdisc på nytt, och brännt säkert 4 stycken, men alltid samma problem.. Något måste ha blivit galet med själva wii'n.

    Kan man gå någon "bakväg" för att få igång setup-disc?

    PS: Tror att samtliga PAL-spel fungerar, men varken NTSC och Setup-disc fungerar. (Ja, jag har bränt ut PAL-versionen av setup-disc)
    Last edited by zane; 2007-11-19 at 12:45.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Ja jag tror det, jag hade samma problem som dig i början och jag tror att jag fixade det genom att ladda hem setup v1.2.rar, jag bootade med den och sen så bytte jag skiva till setup v1.3.
    Hoppas det hjälper.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Igår provade jag med 1.2 oxå, men samma sak hände där, kommer inte ens in på skivan lixom. Men jag hittade någon om GCOS här: http://forum.psxcare.com/support/sho...highlight=GCOS och här http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...nfig-disc.html

    Verkar vara fler där som har haft samma problem.. Ska kika om den fungerar sen, man får väl hoppas med tanke på att 80-90% av mina spel är NTSC :-P.

    Jag hör väl av mig

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    när jag hade uppdaterat wii till 3,0 fungerade inte setupdisken.

    Jag hittade då en editerad version av 1,2 som jag tyvärr inte vet var. med den kunde jag iaf gå in i settings och sätta wiikey till region free då fungerade sen setup v1,3 efter detta.

    Antar att det är lättare att om man har en gamecube kontroll, eftersom den "vanliga" 1.2 behöver det har jag för mig.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hej.
    Vill bara bekräfta att http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...nfig-disc.html fungerar utmärkt för er som inte kan boota setup-disc efter uppdatering till 1.9g...

    Fick äntligen igång min igår efter mycket om-och-men.. Observera att du måste ha en GC-dosa!!

    Tack för all hjälp jag fått här på forumet =)

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Just det ja! Så var det jag gjorde, det var en moddad version av setup 1.2 som jag använde mig av och bootade med och sen kunde man bara byta skiva till 1.3. Man blir lite glömsk på äldre dar.
    Last edited by Schattiz; 2007-11-20 at 10:42.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av zane Visa Inlägg
    Hej.
    Fick äntligen igång min igår efter mycket om-och-men.. Observera att du måste ha en GC-dosa!!
    Quoatar mig själv, eftersom jag borde tillägga att det var INNAN jag hittade denna som jag hade mycket om-och-men.. Såfort jag fick tag i denna fungerade allt smärtfritt. Rekommenderar den till 100% =D..
    (Kanske blir lite missledande å kanske finns folk som inte vågar testa om dom tror att jag hade problem med denna grejj)..

    Lycka till för er som har samma problem som jag hade =D
    Last edited by zane; 2007-11-20 at 17:11.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Vad e det som e så svårt??

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Vad e det som e så svårt??

    Man laddar ner 1.9g bränner ut den och följer anvisningarna!!

    Att man lyckas krasha något är ju bra underligt!

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    Vad e det som e så svårt??

    Man laddar ner 1.9g bränner ut den och följer anvisningarna!!

    Att man lyckas krasha något är ju bra underligt!
    Ja du, jag är 31 år, van datorentusiast och har spelat chippade konsolspel sedan flera år tillbaka men jag går bet på det här. Var glad att du inte är i min sits istället.

    Jag är överlycklig och tacksam för att jag får tips och hjälp på det här forumet.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46
  2. den nya wiikey updaten e här!
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 17:13
  3. Skillnad på Wiikey och Wiikey clone?
    By Pahule in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 09:27
  4. Wiikey update under test
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 12:42
  5. Wiikey vs CycloWiz
    By kokobananko in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 11:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •