Jag blir inte klok på det här alltså. Jag laddade hem GCOS 1.2 PAL enligt din länk. Stoppade in den i Wii:t och ändrade Region override till OFF. Glad i hågen stoppade jag sedan i 1.9G Hotfix men fick precis samma problem som tidigare.
1. Först kör skivan igång och sen ber den mig att trycka på A eller reset.
2. Därefter "testar" den och räknar upp till 100%.
3. Därefter tar det en 6-7 sekunder och en röd text säger "Error, check your connections bla bla bla".
MEN, om jag gör såhär:
1. Sätter i 1.9G Hotfix. Där skivan ber mig trycka på A eller reset
så tar jag först ut updateskivan med ejectknappen, då får jag grön text och "test succesful".
2. Då programmet ber mig trycka på en valfri knapp sätter jag först i skivan igen och trycker sedan på A. Därefter läser skivan igen och programmet ber mig trycka på A eller reset.
Då tar jag åter igen ut skivan innan jag trycker på A. Då funkar det och när den räknat upp till 100% så säger Homer You're all nuts, eller nåt sånt.
Alltså, trots att jag satte region override till OFF med hjälp av config 1.2 GC (ja, jag har en sån kontroll) så är fortfarande enda sättet för mig att höra homers röst på slutet av 1.9G updaten att köra med "eject-knepet" som jag läste om på nåt forum (kanske det här, kommer inte ihåg).
Behöver jag ens nämna att jag fortfarande får Err0r 001 Unauthorized device detected när jag sätter i SMG.
Trodde verkligen att det här med configskivan skulle göra susen. Nu börjar jag misströsta på allvar
Bookmarks