Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Flasha med äldre eller nyare FW?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18

    Flasha med äldre eller nyare FW?

    Hej alla glada!
    Flashade min MS 25 för ngt år sedan. Då använde jag mig av Xtreme firmware 5.1. Har funkat klockrent hittils.
    Ska nu flasha en polares box som jag tror och hoppas har samma läsare. Finns ju iXtreme 1.3 nu för samsung. Borde jag då använda denna nyare FW eller använda samma som jag hade till min? Kommer mina brända kopior funka i hans om jag flashar med den senare versionen?
    Tack på förhand!
    /yoko

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    Hej alla glada!
    Flashade min MS 25 för ngt år sedan. Då använde jag mig av Xtreme firmware 5.1. Har funkat klockrent hittils.
    Ska nu flasha en polares box som jag tror och hoppas har samma läsare. Finns ju iXtreme 1.3 nu för samsung. Borde jag då använda denna nyare FW eller använda samma som jag hade till min? Kommer mina brända kopior funka i hans om jag flashar med den senare versionen?
    Tack på förhand!
    /yoko
    Vissa kanske fungerar på din väns xbox om ni kör senaste som jag tycker att ni borde göra. Han kan då spela live smärtfritt, själv är jag bannad :P . Någon som vet om man kan återfå live igen på nåt sätt?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    så du menar att man kan spela LIVE HELT smärtfritt med iXtreme?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    så du menar att man kan spela LIVE HELT smärtfritt med iXtreme?
    det är korrekt uppfattat. iaf i dagsläget om spelen är ixtreme-kompatibla. du får inte kört "icke ixtreme-kompatibla" spel i den innan (tex som xtreme tillåter). då finns det risk för ban, annars fritt fram

    flasha din polares box med 1.3.
    alla spel som släpps idag är ixtreme-kompatibla. de äldre som inte är det kan man fixa lätt med xdvdmulleter (autofix knappen)
    Last edited by int21; 2007-11-19 at 20:42.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är korrekt uppfattat. iaf i dagsläget om spelen är ixtreme-kompatibla. du får inte kört "icke ixtreme-kompatibla" spel i den innan (tex som xtreme tillåter). då finns det risk för ban, annars fritt fram

    flasha din polares box med 1.3.
    alla spel som släpps idag är ixtreme-kompatibla. de äldre som inte är det kan man fixa lätt med xdvdmulleter (autofix knappen)
    ok så du menar att man måste bränna om gamla spel då patchat med ixtreme med hjälp av xdvdmulleter?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    ok så du menar att man måste bränna om gamla spel då patchat med ixtreme med hjälp av xdvdmulleter?
    är dom inte ixtreme kompatibla måste du det. du kan se om de är kompatibla med xdvdmulleter. att flasha din väns box med annat än ixtreme vore väldigt dumt. bryr han sig inte om live, kör på. men att få boxen bannad bara för man inte orkar fixa dem ixtreme-kompatibla.. det är lathet och idiotiskt.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    allrajt! får köra på det då helt enkelt vilket osökt leder mig vidare på nästa funderingar.. finns ju olika läshastigheter i 1.3'an, 2, 5, 8, 12x. Vilken borde jag använda? ngn som har erfarenhet av dessa? hur snabbt läser den orginal?
    Sen undrar jag om jag går tillväga som jag gjorde med min gamla dvs starta datorn i DOS sen avnända MTKFLASH?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    allrajt! får köra på det då helt enkelt vilket osökt leder mig vidare på nästa funderingar.. finns ju olika läshastigheter i 1.3'an, 2, 5, 8, 12x. Vilken borde jag använda? ngn som har erfarenhet av dessa? hur snabbt läser den orginal?
    Sen undrar jag om jag går tillväga som jag gjorde med min gamla dvs starta datorn i DOS sen avnända MTKFLASH?
    Kör på x12 för det är den orginal. Vissa säger att x5 är bäst men jag skulle köra på x12. Och jag du gör samma sak inprincip. Har han ms25 eller en ms28?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Kör på x12 för det är den orginal. Vissa säger att x5 är bäst men jag skulle köra på x12. Och jag du gör samma sak inprincip. Har han ms25 eller en ms28?
    Kanske köra på 8x då?
    vet faktiskt inte vilken version han har än... hoppas iaf att det är en ms25 för ms28'an har jag aldrig tagit mig an än

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Var ju inte en ms25 som jag trodde.. var en Hitachi 59a fast har gjort en sådan innan oxå fast nu undrar jag bara vilken version av FW som är den senaste till den?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    hittade en på xbox-sky: iXtreme 1.2 rev2 for Hitachi (With Sense Fix)
    kan jag använda denna månne?
    sen en annan fråga när man ändå e på G.. min polare som oxå har en 59a, om jag vill uppdatera hans FW. Ngt särskilt man behöver tänka på?

Liknande diskussioner

  1. Sort problem med HItachi 47.
    By xbox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 22:44
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26
  3. Flasha x360 med bärbar dator?
    By Hixxy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 20:40
  4. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41
  5. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •