Så vilka spel rekommenderar ni?
Gillar det mesta. Spel jag redan skall kolla upp är:
Super Mario Galaxy
Metroid 3
Zelda T-P
Resident Evil 4
Allt från tips på familje spel till RPG önskas.
Så vilka spel rekommenderar ni?
Gillar det mesta. Spel jag redan skall kolla upp är:
Super Mario Galaxy
Metroid 3
Zelda T-P
Resident Evil 4
Allt från tips på familje spel till RPG önskas.
Last edited by AntonMaiden; 2007-11-20 at 00:32.
Excite truck är galet roligt i Versus-mode.
Mario strikers charged football är också pepp.
Det finns inte så många bra Wii spel för tillfället enligt mig. Så den listan du har där är nog bara dom ända riktigt bra som är värt att spendera pengar på.. Resten kan man ju ladda ner för att sen inse att det inte var riktigt värt att slösa en DVD -R skiva på. Men men, det är bara så som jag ser det. :P
GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)
Np. Just nu är det väll dock mest SMG och Zelda som spelas frenetiskt i alla fall i min lägenhet.Grima: Tackar! dom skall testas.
Det beror på om det är fest eller bara en rolig kväll för dig själv.
För fester rekommenderar jag WiiSport, Maria Charged Football eller Guitar Hero III (ja, även fast gitarren inte kommit ut).
Sitter du själv är Mario Galaxy, Metroid Prime 3 och Zelda det absolut bästa..
Själv så brukar jag gilla Resident Evil-spelen, men RE4 Wii-edition var inte nå bra spel enl. min mening (det finns säkert några som säger emot mig där, men jag gillade det inte).. Däremot hoppas jag att RE Umbrella Chronicles är roligt. Ska testa det ikväll om jag får ork och tid.
För barnen skulle jag tro att Looney Toons: Acme Arsenal är ganska OK
Guitar Hero III på fredag. YAY
Som sakt, det är bara min åsikt. Slösa du dina pengar som du vill, som jag sa, det är bara så jag tycker det är. Du behöver inte bli gnällig för du vill slösa dina skivor på skitiga spel som du senare kommer slänga bort skivan i soptunnan för.
Btw, Pokemon Battle Revolution är nog bra. Har dock inte prövat den men kommer definivt göra det.
GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)
Här gnälls inte
Kan bara vara bra att sortera bort dom riktiga skitspelen.
Att lägga 4 spänn på ett halvok spel ser jag inget problem i.
Finns en uppsjö av spel, jag har absolut ingen tid eller lust
att testa alla.
Partyspel är alltid skoj. Barn har jag inga.
Tack för alla tips!
Tjenare AntonMaiden.
Här kommer min favvolista.
Resident Evil 4, väldigt bra spel, har man spelat RE4 på Gamecube och tyckte det var roligt så blir detta spelet ett snäpp roligare med en Wii-kontroll. Förutsatt att man inte har tröttnat helt på spelet då.
Super Mario Galaxy, otroligt roligt, det var verkligen längesedan som jag satt så klistrad framför tv;n som man gör i detta spelet.
Metroid Prime 3: Corruption, detta spelet har jag original men det är helt klart värt en skiva om man nu inte vill köpa det. Metroid Prime "1" tyckte jag var en ren hit men 2:an var lite av en flopp så jag drog mig för att köpa 3:an, men så har jag också Metroid-feber så jag köpte det ändå och jag ångrar mig inte för en sekund. Kontrollen kunde vara lite snabbare me annars finns det ite mkt att klaga på.
Alien Sydrome, tar mig tillbaka lite i tiden, då som Alien Breed var det hetaste i spelsamlingen. Man ser personen uppifrån och man styr med Nunchucken samtidigt som man siktar med Wiikontrollen. Det är rollspels-inspirerat och man samlar/bygger rustningar med saker som man hittar på vägen, ett helt ok spel om man har spelat allt annat.
Eleedes, man är en pojke i en värld där Elebits (små pikmin-liknande varelser) styr alla elektriska komponenter i ens hem, det hela går ut på att man ska samla på sig så många Elebits (eller Eledees) som man kan, för att sedan kunna starta de olika strömförsörjande sakerna innan tiden går ut och för att göra detta så använder man sig av en slags gravity-beam-gun-mackapär, det är verkligen skitroligt att kasta runt möbler och skapa kaos i de olika rummen.
Korornipa, med kontrollen "liggandes" i handen så ska man styra en boll, det hela låter kanske inte så roligt men det är väldigt beroendeframkallande och väldigt gulligt.
Wario Ware: Smooth moves, vansinnigt är nog det ordet som beskriver detta spelet bäst, spelet är inte grafiskt snyggt men ack så roligt. Riktigt synd att detta inte kan spelas med sina vänner, om man nu inte kör varannan gång (det kan ju också skapa kaos eftersom det måste gå undan).
Big Brain Acadamy: Wii Degree, gnugga geniknölarna och spela detta med dina kompisar. Helt ok om man inte spelar mot Einstein.
Super Paper Mario, jag har aldrig riktigt varit ett stort fan av paper mario eftersom rollspelsbiten är såpass dålig, men tar vi bort den biten så har vi ett paper mario jag gillar. Helt i 2D/3D
Nä nu orkar jag inte skriva mer, men detta är iaf. några av de spel som jag tycker är helt klart värda att brännas eller köpas.
Last edited by Schattiz; 2007-11-21 at 02:46.
Har inte spelat Wario Ware heller.. Men, till DS o GBA var den ju hel kul, så man förväntar sig ju inget när de gäller Wii edition.
Måste köpa hem fler DVD -R skivor.
Last edited by Zemu; 2007-11-21 at 09:51.
Bookmarks