Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox 360 utan HDMI, Tv med Full HD. Vad göra?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Xbox 360 utan HDMI, Tv med Full HD. Vad göra?

    Hej alla!

    Som rubriken lyder.

    Mitt Xbox 360 Premium är ca 1 år gammalt och utan HDMI kontakt, nu har tjejen fått för sig att vår gamla tjock tv inte duger utan hon vill ha en ny Samsung 46 LCD LE46M86BDX (bra tjej) full-hd tv.

    http://www.bigscreen.se/tester/ovrig...g_LE-46M86.htm

    Ett test jag hittade på tv´n.

    Efter att ha sökt runt lite så verkar tv vara jäkligt bra men jag har inte hittat något om full HD på VGA kontakten så jag vet inte om det är det.

    Så vad gör jag för att få ut den absolut bästa bilden, bör jag köpa en ny xbox 360 eller titta efter en annan tv eller ska jag nöja mig med org kablaget (komponent tror jag det heter).

    Vill gärna ha 1080P bild om min xbox 360 klarar det eftersom tv klarar det utan prob eller finns det ev någon konverter mellan komponent/VGA till HDMI kontakt eller duger det med 1080i som jag tror att man får ut komponent kablaget?

    Hjälp, fattar inte riktigt detta.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Hittar ingen modell här i .se som heter LE46M86BDX men LE46M86BD på pris jakt, borde va samma.. där står iaf pixelmappat via VGA/HDMI... kolla forumen på minhembio om du vill va säker..

    Kör på VGA kabeln så kan du ställa boxen på 1080p, inga problem..

    ..var medveten om att tv-bilden för vanligt "kanalflipprande" som dom små liven gärna gör inte kommer bli hd utan att skaffa box + abbonemang (eller tvkort som stöder det).. men det finns ju gott om källor o tanka hem på nätet istället och kanske inte ta upp det för henne innan du fått hem tv'n
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    För den oinvigde kan jag rekomendera denna site som på ett enkelt sätt förklarar det mesta
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    360 klarar 1080p via såväl komponent som HDMI och VGA.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja i spel & HD Film, inte DVD film för det krävs HDMI el VGA
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    360 klarar 1080p via såväl komponent som HDMI och VGA.
    Jo men inte alla tv's klarar 1080p via komponent.. och som sagt inte uppskala DVD men vem bryr sig om de när de ser så kasst ut
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    360:n skalar inte upp dvdbild via komponent, endast via vga o hdmi.
    Spel o hd blir dock givetvis rätt upplösning.

    Lite off topic kanske men det finns ingen spelare överhuvudtaget som skalar upp komponent till 1080p.
    Det är emot reglerna man satt upp för film.
    Det gäller inte för VGA av ngn anledning då det anses vara för PC.

    Conection SPEL HD-DVD DVD

    HDMI 1080P 1080P 1080P *
    VGA 1080P 1080P 1080P *
    Component 1080P 1080P 480P *
    S-Video 480I 480I 480I

    * upskalat fr 480P
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    Talking

    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    360:n skalar inte upp dvdbild via komponent, endast via vga o hdmi.
    Spel o hd blir dock givetvis rätt upplösning.
    Läs om läs rätt

    Ja har aldrig påstått det ja höll ju med dig --> "och som sagt inte uppskala DVD men vem bryr sig om de när de ser så kasst ut"

    men återigen vem f*n bryr sig om DVD i 360'in då de ser skit ut? bättre via xbmc o gammelboxen eller en pc men de hör till ett annat forum..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Vad innebär det att chippa?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 17:26
  3. Koppla ihop datorn med xbox 360
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 13:46
  4. Vad göra med en FW 2.00
    By kajse in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 02:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •