Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 138 av 138

Diskussion: Då var det dags igen? LIVE BAN!

  1. #121
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag blev bannad och dom senast spelade spelen är:

    Halo 3 orginal: Spelade online senast: 2007-11-22
    Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360: Spelade online senast: 2007-11-18
    Pro_Evolution_Soccer_2008_PAL-RizL4: Spelade online senast: 2007-11-17
    NHL_08_PAL_MULTI4_XBOX360-WAR3X: Spelade online senast: 2007-11-13
    Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars: Spelade online senast: 2007-11-13

    Jag har en känsla av att det är COD4 backupen som strulade till det, det har jag bara kört en gång också. NHL08 har jag spelat i 2 månader och PES2008 i ca en månad. EA har väl dessutom en egen server som kan ha något protection check system, men alla verkar ju inte ha blivit bannade när dom spelat COD4.

  2. #122
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    17
    jag har NHL 08 .. inte 100% om det är just den där... men jag har spelat online länge och är inte bannad...

    har BenQ, iXtreme 1.2. ...

    Kan man lira assassins online!? =/
    Last edited by fjeddy; 2007-11-26 at 01:54.

  3. #123
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Skriv gärna med vilken firmware ni kör! och om ni har kört Xtreme oxå... alltså inte iXtreme, för 1.2c och uppåt ska vara säkert. COD4-XBOX360 releasen är säker, dom har gjort flera tester på den, så länge du kör rarfixarna...

  4. #124
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    17
    Kom att tänka på en sak.. Dom som kör med iXtreme 1.2... flashingen gör ju så att konsolen inte kan starta felaktigt stealthpatchade backuper.

    Så dom som blivit bannade måste haft en gammal version av iXtreme?

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av fjeddy Visa Inlägg
    Kom att tänka på en sak.. Dom som kör med iXtreme 1.2... flashingen gör ju så att konsolen inte kan starta felaktigt stealthpatchade backuper.

    Så dom som blivit bannade måste haft en gammal version av iXtreme?
    ixtreme kollar inte om det är fel i data-partitionen på spelet tex. vilket kan vara en anledning. skulle man kolla den varje gång med en dvd-läsare så skulle det ta väldigt lång tid.

  6. #126
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    17
    ah okej

  7. #127
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Finns det något konstaterat fall där man har blivit bannad trots att man har kört en Autofix, med gott resultat (CRC-math), i XDVDMulleter?

    /Niklas

  8. #128
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Har iXtreme 1.2 hitachi, flashad för en månad sen ungefär, som inte är bannad.

    Spelat:

    Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360
    Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars
    Half.Life.2.The.Orange.Box.PAL.XBOX360-DNL
    FlatOut.Ultimate.Carnage.PAL.XBOX360-FW
    Scene_It_Lights_Camera_Action_USA_XBOX360-SuperX360
    Soldier_of_Fortune_Pay_Back-USA-XBOX360-DAGGER
    (COD och AC har jag spelat igenom, de andra inte så mycket)

    Bara brännt ut utan någon fix med Mulleter.

    Grejen är att jag bara har live-silver men har laddat ner demon osv (i helgen körde jag lite table tennis org).

    Så tänkte att (förutsatt att det är något fel på någon av releaserna) de gör kontrollerna när man är ute på live. Alltså hyffsat "säkert" att köra spelen offline.

    Jaja, ger väl inte något nytt ljus över situationen. Kanske Hansi fyller på BAN-tråden från psxcare när det finns "riktig" info.

  9. #129
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    har kört crc check på
    Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360
    och de ska funka.spelet ska funka enligt abgx.net också så äre ok att köra då? verkar ju som folk blir bannade av detta spel iallafall
    Last edited by Frotti; 2007-11-26 at 22:58.

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Frotti Visa Inlägg
    har kört crc check på
    Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360
    och de ska funka.spelet ska funka enligt abgx.net också så äre ok att köra då? verkar ju som folk blir bannade av detta spel iallafall
    enligt #stealth360 är den releasen crc-ok. jag har kört den, dock inte på live. väntar med live på alla spel till mer fakta finns om alla nyare bans.

  11. #131
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    jag har inte blivit bannad och har spelat lite grand på live de senaste dagarna. Om jag bara spelar spel som jag spelat innan är faran då över för denna gång? Eller har de ej hunnit hitta mig ännu?

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    jag har inte blivit bannad och har spelat lite grand på live de senaste dagarna. Om jag bara spelar spel som jag spelat innan är faran då över för denna gång? Eller har de ej hunnit hitta mig ännu?
    ingen vet.. microsoft säger inte mycket om deras ban metoder. sen vet man inte heller vad dessa bans berodde på helt säkert.. var det bad-crc? eller är det bara för att förvilla folk? är det folk som skulle bannats långt innan? vill du spela.. spela.. men håll dig till ixtreme kompatibla spel.. det är det man kan göra i nuläget.. jag skulle också hålla mig till "märkes" skivor som dvd-spelaren inte har lika stora problem att läsa.

  13. #133
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    jag vill köpa en moddad 360 nu, men jag e lite rädd nu av allt detta ban-pratet. är det värt att vänta en stund till o se va som händer eller lika bra att köpa konsollen direkt?

    btw, om man lirar ixtreme kompatibla spel offline och någon av dom råkar ha en bad-crc eller liknande och jag sedan kopplar upp mig mot live och lirar det eller något annat spel online, skickas då den infon om den bad-crcn till MS som eventuellt kommer att banna mig? eller är det så att "det som spelas offline, stannar offline? :]

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    jag vill köpa en moddad 360 nu, men jag e lite rädd nu av allt detta ban-pratet. är det värt att vänta en stund till o se va som händer eller lika bra att köpa konsollen direkt?

    btw, om man lirar ixtreme kompatibla spel offline och någon av dom råkar ha en bad-crc eller liknande och jag sedan kopplar upp mig mot live och lirar det eller något annat spel online, skickas då den infon om den bad-crcn till MS som eventuellt kommer att banna mig? eller är det så att "det som spelas offline, stannar offline? :]
    Ska du köra mkt LIVE? Om ja modda inte boxen & köp orig spel!

    Jag bryr mig inte så mkt om LIVE så det kvittar för mig så länge jag inte får RROD.

  15. #135
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Om man aldrig har kört ett spel som inte är stealthpatchad. Blir man inte bannad då? för jag skaffade iXtreme för ca 2 månader sen och bara kört en 5 spel och alla har varit riktigt patchade. det är ingen fara så länge man alltid har kört patchade spel va?

  16. #136
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    Om man aldrig har kört ett spel som inte är stealthpatchad. Blir man inte bannad då? för jag skaffade iXtreme för ca 2 månader sen och bara kört en 5 spel och alla har varit riktigt patchade. det är ingen fara så länge man alltid har kört patchade spel va?
    Du kan inte vara helt säker ändå. Du skulle kunna checka alla dina spel med "kreon checker", om alla dina spel går genom kan du ju iaf känna dig lite säkrare.

  17. #137
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    har precis fått en ny xbox då den andra var sönder men även bannad från live.

    Då den nya inte är det är jag lite fundersam om någon information om detta sparas på hårddisken eller sk man lungt och fint sätta i den i nya boxen?

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    nope ingen sådan info finns lagrad på hårddisken, så det är helt lugnt att föytta över den till ditt nya

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  3. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:46
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •