Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 138

Diskussion: Då var det dags igen? LIVE BAN!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20

    Exclamation Då var det dags igen? LIVE BAN!

    Satt i #fw halva natten och vad tror du man ser? Folk har börjat bli bannade igen!!

    #fw topic: |XBL BANS: Confirmed - Xtreme/iXtreme - Reason(s) yet unknown - Be safe & wait for new Live Log/more info | Z Code)

    Verkar som att ingen med BenQ har blivit bannad, ännu.
    Jag har inte blivit det heller.
    Last edited by kaffetandfen; 2007-11-21 at 07:32.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Åfan, ska kolla efter jobbet idag om jag har klarat mig.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Känns som jag borde vara safe? Flashade läsarn förra veckan när Mass Effect dök upp, har bara spelat med ett separat offline konto än så länge.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag måste ha en jäkla tur med banningarna. Igår spelade jag Halo3, konsolen frös och nu går den inte igång, eller den fryser och jag får en massa fula ränder överallt, svor ganska mycket igår. Men idag läser jag att folk har blivit bannade igen och kanske var det tur att min konsol gick sönder ändå :-)
    Vid förra banningen gick min konsol också sönder, så jag kanske klarar mig ännu en gång. Fast roligt att vara utan 360 i 3 veckor :-(

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Förresten, om man nu blivit bannad har jag ett par frågor;

    1) Vissa spel kräver att man har en uppdaterad xbox, kan man fortfarande ladda ner uppdateringarna om man är bannad?

    2) Om min xbox är bannad, gäller garanti sedan om jag får 3 röda lampor? (dvs felanmäla den och lägga på ett nytt microsoft märke?)
    Last edited by fredrikpj; 2007-11-21 at 10:29.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Jag testade min nyss, gick till marketplace och det var inga problem... Så antar ej bannad! Men tänkte om vi skulle samla ihop info för oss svenskar och se vilka som blivit bannade för att lättare hitta ett mönster och ge till C4EVA.
    Skriv in så mkt info som möjligt, eventellt spel som du lira, senaste körda spel ... m.m.

    Banned: NO!
    Xbox version: Premium
    DVD: Samsung MS28
    FW: 1.2c -> 1.3B (flash with videocable in)
    Latest game: PES2008
    Critical game: Mass Effect
    Banned when: --- (playing game / dashboard / other)

    fyll i mer info om ni vill... jag ska fixa en databas som vi kan lägga upp detta i
    va sägs om det?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Vi svenskar verkar ha klarat oss, verkar som att dom kör det regionsvis, eller är det någon här i sverige som har blivit bannad med iXtreme?
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av fredrikpj Visa Inlägg
    Förresten, om man nu blivit bannad har jag ett par frågor;

    1) Vissa spel kräver att man har en uppdaterad xbox, kan man fortfarande ladda ner uppdateringarna om man är bannad?

    2) Om min xbox är bannad, gäller garanti sedan om jag får 3 röda lampor? (dvs felanmäla den och lägga på ett nytt microsoft märke?)
    1. Du är ju bannad från XBL så du har ingen chans att komma åt uppdateringarna.
    2. Tror det... om inte M$ kollar klistermärken som fan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Banned: NO!
    Xbox version: Premium
    DVD: BenQ spoofed as ms28
    FW: 1.1 (flash without videocable in)
    Latest game: COD 4

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Banned: NO!
    Xbox version: Premium
    DVD: Hitachi 47DJ (flash with videocable in)
    FW: iXtreme 1.2 revC
    Latest game: COD 4

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Vågar man chansa och logga in till XBL?

  13. #13
    Banned: NO!
    Xbox version: Premium
    DVD: Samsung ms28 (flash with videocable in)
    FW: iXtreme 1.2 revC
    Latest game: COD 4


    Kanske tar europa efter USA som sist.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har inte grävt mkt i artikeln men hur många av dessa bannade konsoler är sådana som är flashade från "köp"? det kan vara så att det är maskiner som uppgraderats från tidigare ixtreme etc. som nu ms lyckats få fram saker ifrån. en en liten spekulering.. hur många har blivit bannade med en direktflashad 1.2c eller 1.3 ixtreme? intressant hursomhelst.. synd.. men intressant..

    sammanställning av länkar:
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FyZuyXdjmt.php
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=630440&st=0
    http://forums.xbox.com/16846984/ShowPost.aspx
    http://forums.xbox.com/16846966/ShowPost.aspx
    Last edited by int21; 2007-11-21 at 14:31.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jag hämtade lite speldemo på marketplace i morse och det gick bra peppar peppar ta i trä!

    Kör med Benq läsare samt iXtreme 1,2

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kingrobin Visa Inlägg
    1. Du är ju bannad från XBL så du har ingen chans att komma åt uppdateringarna.
    Brukar inte uppdateringarna ligga med på skivan hos spel som kräver de?

  17. #17
    Uppdateringarna ligger med på skivan

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Jag har extreme fw 5.3 och se det funkar alldeles utmärkt.. konstigt nog.. senaste spel cod 4. hade liksom inte räknat med att det skulle funka faktiskt..

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Det verkar som om det är skivorna och inte firmware enligt xbox-scene. Alla spel jag har spelat har jag kollat upp med XDVD Mulleter. Alla alternativen är bockade, dvs att den har SS osv. Antar att jag är säker då om nu alla var bockade eller hur funkar Mulleter?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hmm, har suttit och spelat Mass Effect i en vecka nu så antar att det vore korkat att försöka logga in på Live. Inte för att jag spelar online, men det vore ju helt klart trist att bli bannad...

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Det beror på om hypotesen att dom bannar folk som har för tidigt släppta spel, det skulle va dumt av microsoft, för rent juridiskt håller det inte. Du kan ha köpt spelet även om det släppts tidigare, dock i USA :P så du har väl varit där på affärsresa och av ren slump var du i den walmart butik som hade släppt spelet för tidigt och då slagit till och köpt din egen kopia! hehe o du tappa kvittot på flyget :P

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av homieee Visa Inlägg
    Det beror på om hypotesen att dom bannar folk som har för tidigt släppta spel, det skulle va dumt av microsoft, för rent juridiskt håller det inte. Du kan ha köpt spelet även om det släppts tidigare, dock i USA :P så du har väl varit där på affärsresa och av ren slump var du i den walmart butik som hade släppt spelet för tidigt och då slagit till och köpt din egen kopia! hehe o du tappa kvittot på flyget :P
    Självklart, men småparanoid som man är så finns det ingen anledning att chansa, jag ligger lågt ett tag och väntar ut det helt enkelt

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Kan man bli bannad om man har en modifierad läsare, men BARA kör med orginal spel? För just nu pratas det ju mycket om att det kan vara pga. (bad) backup av spelen som orsakat banning från live. Men å andra sidan har det rapporterats att folk har blivit bannade utan att ha spelat något backup spel alls på konsollen.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    detta är väl ett exempel hur ixtreme-kompatibla releaser kan få users bannade. kommer ni ihåg GH3 rellen som släpptes nyss.. det kom en fix för den lite efter.. http://www.ludibria.com/nfo.php?sys=x36&sysid=797

    så även om den första stämde med ss och dmi.. så var det inte rätt som orginalet.. utan det stämde för kopians om jag inte är helt ute och snurrar.. att det finns crc-fel i data partition kan säkert kollas upp, att de kan lägga in checkar på nämnda ställen de vet om att de har fel. även om den är stealthad så kan det alltså få konsekvenser om kopian innehåller sådana fel. det är omöjligt att se med xdvdmulleter utan måste jämföras mot ett orginal. därför är det bra att vänta några dagar innan man lägger saker på skivan.. men att vänta är också svårt.. man antar ju att det är rätt rippat.. en fundering som kan vara värd att hålla i tanken.. vem vet..

    *tillägger*
    det går att kolla upp om den stämmer med ett orginal med xdvdmulleter då en 100% crc hamnat i deras databas. men den finns inte där direkt när ett spel släpps, utan när något lagt in det eller efter felaktiga backuper hittats.
    Last edited by int21; 2007-11-21 at 19:02.

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Ingen svensk som blivit bannad än?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Engan01 Visa Inlägg
    Kan man bli bannad om man har en modifierad läsare, men BARA kör med orginal spel? För just nu pratas det ju mycket om att det kan vara pga. (bad) backup av spelen som orsakat banning från live. Men å andra sidan har det rapporterats att folk har blivit bannade utan att ha spelat något backup spel alls på konsollen.
    det är lite som det jag pratar om här över.. bad crc-i data partition tex som repor eller liknande kan medföra.. men frågan är kan det bli så snett att en orginal-box bannas för det.. tiden får utvisa..

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Ingen svensk som blivit bannad än?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32410

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Enligt xbox-scene: It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs.

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    *tillägger*
    det går att kolla upp om den stämmer med ett orginal med xdvdmulleter då en 100% crc hamnat i deras databas. men den finns inte där direkt när ett spel släpps, utan när något lagt in det eller efter felaktiga backuper hittats.
    Hur menar du?
    Först laddar jag upp filen i Mulleter, tar sedan CRC check och får först "ISO was not found in database, continue to generate data checksum anyhow?"
    Sen "Checksum generation complete".

    Hur ser man sen om den stämmer med originalet? Det står 100% nere till höger, är det den vi behöver veta?

    Edit: Är det lika bra att stoppa in nätverkskabeln och se efter om man blivit bannad?

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Enligt xbox-scene: It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs.
    Hoppas verkligen detta stämmer. Speciellt eftersom min box just uppgraderats till 1.3.

    Då blir det bara till att vara mer försiktig och tålmodig när man tankar spel i framtiden.

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  3. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:46
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •