Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xboxen la av, hjälp!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

Xboxen la av, hjälp!

Jag hade precis överfört en film till Xboxen och skulle kolla ifall det funkade o spela upp den, men jag råkade öppna ett annat program istället, tror det var xflash. Så kom det till nåt flash bios, o jag ville gå bakåt men jag råkade trycka "ok" så de stod typ nåt med att den deletar nånting, jag är inte så van med kontrollen , så jag stängde av xboxen o sen när jag satte på den igen så funkade den inte, den lös rött o grönt, den startades o stängdes ner 1 sek efter, hände så 2 ggr, men sen sätts den på men lyser fortfarande grönt o rött och ingen bild...nån som kan hjälpa?

när jag trycker på eject knappen när jag startar xboxen så funkar den då, fast utan evox, hur fixar man det här?
    Last edited by silver-; 2007-11-27 at 10:47.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Du råkade flasha över ditt bios på ditt chip. Vilket chip har du? Har du tur så har du ett chip med dubbla banker varav den ena fortfarande är ok på, då får du byta till den banken. Annars så måste du in med ett nytt bios, eftersom du inte verkar ha någon "chip-meny" när du startar ditt xbox så tar jag för givet att du har ett budget chip. Då är det antingen en programmerare elelr en kompis emd ett fungerade chippat xbox så du kan hotswappa. Sök på forumet så hittar du mer information.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Jag har evox=)

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av silver- Visa Inlägg
    Jag har evox=)
    Du tänker förmodligen på vilket bios du hade inlagt. Det har ingeting med märket på chippet att göra. Chippet är hårdvaran, bioset är mjukvaran man laddar in på chippet

Liknande diskussioner

1. xboxen fryser sig? hjälp!
    By ThaDoN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 21:19
  2. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  3. HJÄLP! KAN INTE ANSLUTA TILL XBOXen M.H.A. PCn
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 23:06
  4. data dvd till xboxen! hjälp!
    By icqdevil in forum X-BOX Hårdvaruforum