Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: XBOX 360 Bannad

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Question XBOX 360 Bannad

    Hej blev olyckligtvis bannad från live idag. Spelade inget utan försökte bara koppla upp mig till marketplace delen. Om man blivit bannad vad är följderna, och går det att "bli av med" bannet på något sätt utan att köpa en ny Xbox 360?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av razr Visa Inlägg
    Hej blev olyckligtvis bannad från live idag. Spelade inget utan försökte bara koppla upp mig till marketplace delen. Om man blivit bannad vad är följderna, och går det att "bli av med" bannet på något sätt utan att köpa en ny Xbox 360?

    Tacksam för svar!
    du kan inte bli av med din ban förutom att du ringer ms support och övertygar dom att du har en helt orginal box och att de gjort fel. chansen att lyckas är dock minimal, speciellt nu när de verkar ha en "ban" raid på g igen. du kan helt enkelt inte använda live något mer på din box och det går inte ta bort på något sätt.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razr Visa Inlägg
    Hej blev olyckligtvis bannad från live idag. Spelade inget utan försökte bara koppla upp mig till marketplace delen. Om man blivit bannad vad är följderna, och går det att "bli av med" bannet på något sätt utan att köpa en ny Xbox 360?

    Tacksam för svar!
    Får man fråga vad du har för läsare? Version?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    1) Tack för svaret int21. Misstänkte att det var svårt att bli av med bannet.
    Men är det så nu att de har mig som person i någon ms lista nu?
    Vet inget om sådant här så är därför angelägen att veta.

    2) (Engan01),Har en Samsung läsare, boxen är flashad förra julen ungefär, vet dock ej vad flashet hette. Kan jag kolla upp dessa uppgifter någonstans på 360:t eller?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razr Visa Inlägg
    1) Tack för svaret int21. Misstänkte att det var svårt att bli av med bannet.
    Men är det så nu att de har mig som person i någon ms lista nu?
    Vet inget om sådant här så är därför angelägen att veta.

    2) (Engan01),Har en Samsung läsare, boxen är flashad förra julen ungefär, vet dock ej vad flashet hette. Kan jag kolla upp dessa uppgifter någonstans på 360:t eller?
    Oj. Så det var så pass länge sen du flashade den. Kan ju bero på att du hade en gammal version av flashet. Gäller att hålla sig uppdaterad om man ska överleva..

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Men är det så nu att de har mig som person i någon ms lista nu?
    Vet inget om sådant här så är därför angelägen att veta.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    razt> Nejdå, det är bara din Xbox 360 som är bannad. Ditt Xbox Live-konto fungerar fortfarande på andra 360s, och ditt namn är garanterat inte "uppskrivet" nånstans.

    Testa flasha tillbaks den, sätta ett nytt klistermärke på den och inducera RROD genom att vira en handduk runt den en kvart. Skicka sen in den och hoppas på det bästa.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ok tack så mycket!!!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    razt> Nejdå, det är bara din Xbox 360 som är bannad. Ditt Xbox Live-konto fungerar fortfarande på andra 360s, och ditt namn är garanterat inte "uppskrivet" nånstans.

    Testa flasha tillbaks den, sätta ett nytt klistermärke på den och inducera RROD genom att vira en handduk runt den en kvart. Skicka sen in den och hoppas på det bästa.


    Kommer inte funka eftersom han måste he MS serienr på boxen och då ser dom att den är bannad vilket inebär att den varigt öppnad för flashning och med det så ingen garanti.

    Det man kan göra är att om man inte är bannad än och orolig för o bli det fixa BROD utan o testa live och skicka. MS bytter bara moderkort i boxen nu för tiden vet inte om den fotfarande kan ha samma serie nr då...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Hört att bannade 360s blivit fixade och fått moderkortet utbytt förut...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Hört att bannade 360s blivit fixade och fått moderkortet utbytt förut...
    ok nån som haft en jävla tur då kanske kännde nån på mS Support om fixade att den fick åka till tyskland iaf. Annars så går det inte o skicka en bannad ftersom MS ser i deras dator om serie nr är bra lr avstängt.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    jodå dom fixar den

    jodå dom fixar den min var flashad bannad inget klistermärke däremot brytmärken, jag fick en ny konsoll i tisdags 20/11 tillverkad september 2007 med en benq i sig

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 felkoder
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 240
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 20:59
  2. Kan köra XBOX Live på min 360 eller inte?
    By Overdose in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 15:30
  3. Xbox 360 Elite System
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 11:32
  4. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 17:21
  5. ljudisolerad låda till xbox 360
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •