Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Xbox360 problem efter flashning

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Xbox360 problem efter flashning

    Hej!

    Jag har stött på lite problem med min Xbox360 efter att jag flashade den.
    Det sitter en LG Hitachi läsare i den. Hur som helst... själva flashningen gick utan problem, och boxen startade upp som vanligt. Jag satte då i mitt brända spel kallat Portal och spelet började ladda. Det kom då fram en ruta som frågade om jag ville uppdatera för att kunna spela spelet. Jag valde "Ja" och när den skulle börja uppdatera så hängde sig boxen. Jag stängde då av den och startade den sedan igen. Då var det 3 röda lampor, (1, 3 & 4), error code: 0102. Testade starta den om & om igen. Fortfarande samma fel. Jag lånade då en Samsung läsare av kompisen och då startade boxen som vanligt. Tyckte det var lite konstigt så jag kopplade ur den och satte i min Hitachi läsare igen. Boxen startade upp och spelet började ladda. Den ville att jag skulle återuppta uppdateringen och det gjorde jag. Den uppdaterade utan problem. Jag kom även in i spelmenyn. Jag valde då att stänga av spelet och då hängde sig boxen igen. Stängde av och startade. Då fick jag samma error code igen.

    Jag testade även tricket med att linda in boxen i handdukar. Det fungerade faktiskt, men så fort jag slängde i ett spel (Pirates of the car...) så hängde sig boxen. Återigen samma error code.

    Har ni några tips och trix på mitt problem?

    Mvh Christian.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    bump bump

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    3ROD (googla).

    Skicka till M$ och få den fixad.
    Glöm inte att flasha till orginal innan du skickar.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Är det inte någon som har tänkt på att Microsoft har skapat RROD med mening? När en konsol blir väldigt mycket spelad på. Så krashar den. Detta gör att alla som tänker på att flasha blir väldigt rädda och låter bli att göra det. Sedan med Ban.

    Själva bannen är inte så farlig. man kan ju fortfarande spela offline. Men problemet är att den säkerligen kommer gå sönder. Då har de bevis på att den är flashad genom att konsolen har blivit flaggad. Då har de alltså tagit 4000 eller mer av en person så kanske han köper en ny eller så är de bara av med en tjuv. så berättar han för alla hur illa det gick. så får dom mycket färre flashade konsoler och tjänar då mycket mer pengar.

    Är det hela en stor konspiration? RROD är bara en liten programmering som blockerar folk från att spela när det anas piratkopiering? som dom sedan bara tar bort väldigt lätt i sina fabriker. För ringarna har ju skapats av en anledning. den som har gjort att ringarna ska komma upp när det blir fel, måste ju veta hur man åtgärdar det? så varför har dom inte fixat det långt innan?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Ringarna är en felkod. Detta för att underlätta felsökning. Finns många fler.

    Sen att man har gjort en miss i konstruktionen som gör att många boxar går sönder och felkoden kommer upp är väl en annan femma.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Sådan otrolig dåliga svar.
    Det tog 2 dagar innan jag fick svar på min fråga.

    Det tog 1 timme på xbox-scene.com innan jag fick svar och tips på hur jag skulle göra.

    Jag vet vad det finns för felkoder osv. jag var ute efter förslag och tips och kanske om någon annan råkat ut för detta.
    Nu skall jag prova x-clamp metoden annars blir det till att sälja den i delar.
    Otrolig dåligt av M$ supporten är bara skit och allt som har med den vanliga Xbox360 är skit.

    Dom är bare ut efter pengar. Se bara på elite versionen inte ens e hd-dvd kunde dom skicka med. Det måste du köpa separat.
    Elite versionen är oxå mindre plågad av rrod.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    skicka den till microsoft

    om jag förstått dig riktigt så har du rrod skicka den till microsoft så får du en ny utan problem , ingen vits att börja å mekka med den när du har rätt att reklamera den

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har ingen garanti. det är en import box som jag fick av en kompis.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    spelar ingen roll om du har kvitto eller garanti eller inte det enda dom frågar om är console id när du ringer in till supporten dom frågar inte efter inköps kvitton.

    är den inte reggad sedan tidigare så ska det inte vara några problem att skicka in den

Liknande diskussioner

  1. Wii mote problem!
    By naturrutan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 18:47
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:53
  3. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 19:56
  4. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:16
  5. Problem vid Flashning!
    By Rikkard in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 10:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •