Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: NME-360 V 2.0 -Bättre än flash?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    NME-360 V 2.0 -Bättre än flash?

    Har ännu inte flashat min box, och är nu mer tveksam än någonsin då M$ är ute med din ban-hammer.

    Varför är inte NME chipet populärt? Jag har förstått att garantin ryker men min gar. har ändå gått ut så då spelar det ingen roll för mig.
    Så här skriver Team Underdog om sitt V 2.0 chip. Låter inte det bra?
    Om man bortser från att det är dubbelt så dyrt att få det installerat som att få driven flashad, är det ändå inget att fundera över?
    Fördelar / nackdelar tack!

    -------------------------citat Team Underdog--------------------------
    Features of the NME v2:
    - one chip for all drives: Samsung ms25 and ms28, Hitachi/LG 46,47,58,59, 78 FL/FK, 79 FL/FK, all BenQ drives!!!
    - Added logic to support possible future Hitachi/LG versions as well
    - 100% Auto detection of Backup or Original on Samsung and Hitachi drives (BenQ requires manual switching)
    - boots stealth and non-stealth backups - optional: Power Led will turn off when a Backup is detected
    - optional: disables the network when playing backups
    - optional: disables the rear USB connection when playing backups (for disabling USB Wlan)
    - no DVD writer model issues. Works with all DVD writers
    - now working with pioneer 111d and Pioneer based burners as well as all LG burners.
    - 100% Firmware Stealth, when MS tries to read the Firmware then it replies as 100% original unmodified. No error code E66.
    - optional: 100% Live secure when playing Backups
    - the result of 1000s of hours of research and programming
    - based on Actel Logic for most possibly stability
    - manufactured with highest quality Logic, PCB and components. Made in Europe.
    - complies with RoHS directive (lead free). Gold plated solder pads, for easy soldering.

    --------------------Slut citat---------------------------------------

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Nja tycker flashning fungerar kanon för mig då jag inte kör så mkt Live, dock är det bara en tidsfråga innan MS hittar nåt sätt på att banna alla.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Dubbelt så dyrt
    2: Du riskerar att förstöra dvdläsaren vid monteringen
    3: Det syns att du varit och kluddat i dvdläsaren ifall du måste reklamera boxen
    4: Inga praktiska fördelar jämfört med flashning
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Men om man bortser från kostnad och bara ser till funktion.... tänker då främst på LIVE. Hur funkar det igentligen när spel vill hämta uppdateringar när chipet stängt av båda nätverksanslutningarna?
    Annars tycker jag det verkar bra eftersom det verkar vara liten risk att bli bannad, eller har jag fel?

    /GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    den tar spel-uppdateringarna från skivan

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Men när jag körde Gears of War 1a gången blev jag informerad att det fanns uppdateringar att hämta.... hämtades dom då från skivan? Jag greppar inte detta? Varför finns det uppdateringar separat på skivan? Borde man ha lagt in dom direkt i spelet innan leverans till kund?
    Annars verkar ju chip bättre ur bansynpunkt?

    //GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om spelet behöver en viss systemversion i 360:n så finns systemuppdatering med på spelskivan.

    Om det finns bugfixar e.dyl för själva spelet så vägrar spelet starta om du är uppkopplad på xbox live, du måste acceptera att ladda ner och installera bugfixen/uppdateringen först. Drar du ur nätverkskabeln så kan du spela ändå, men det finns sällan någon anledning att inte acceptera en uppdatering - bara om du vill utnyttja buggen för att fuska e.dyl...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    inga spel kräver att uppdateras via live för att fungera, har jag fattat det hela rätt då?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    offline ja. uppdateringen finns på skivan ändå

Liknande diskussioner

  1. Köp av 360 NME 1.2/XTREME
    By kentaman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 14:21
  2. NME 360 Problem med originalspel
    By martin1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:58
  3. NME 360 v1.1 & Samsung läsare
    By jonaz82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:14
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •